هشت روش‌ها برای اختراع مجدد درمان زردی نوزاد خود

در برخی موارد ناهماهنگی گروه خونی مادر و نوزاد باعث می شود که سیستم ایمنی مادر آنتی بادی هایی ترشح کند که بر علیه نوزاد باشد و باعث از بین رفتن گلبول های قرمز نوزاد شود در این شرایط بیلی روبین در خون نوزاد ترشح پیدا می کند و در همان ابتدای تولد دچار زردی است. نور باعث تغییر شکل و ساختار مولکول های بیلی روبین می شود به طوری که می توانند از طریق ادرار و مدفوع دفع شوند. شما اگر حتی تغییر پوست اندکی در نوزاد مشاهده کردید باید اقدامات درمانی را شروع کنید چون این بیماری در صورت عدم درمان گسترش پیدا می کند و در صورت عدم درمان باعث تخریب سلول های مغزی و متاسفانه فلج مغزی می شود. همانطور که در بالا ذکر شد، الک کردن آرد دانه جو بر روی پوست کودک قبل از فتوتراپی می تواند به طور موثرتری سطح بیلی روبین را کاهش دهد. این عارضه در اثر افزایش بیلی روبین خون نوزاد به وجود می آید و که اگر درمان نشود مشکلات جبران ناپذیری را به دنبال دارد و گاها موجب مرگ نوزاد می شود. چون نوزاد تازه متولد شده در معرض ابتلا به انواع عفونت ها و حساسیت های پوستی است و ممکن است در زمان درمان در بیمارستان به انواع این بیماری ها مبتلا شود.

زردی ممکن است به طور ناگهانی ظاهر شود و یا به آرامی و در طول زمان گسترش پیدا کند. از آنجا که کودک در بدو تولد اکسیژن مورد نیاز خود را از هوای آزاد می گیرد پس نیازی به گلبول های اضافی ندارد و در این شرایط شروع به تخریب این گلبول های اضافی می کند و پس از این فرآیند هموگلوبین کاهش پیدا کرده و هموگلوبین اضافی به بیلی روبین تبدیل می شود. در برخی موارد ممکن است نوزاد نیاز به تعویض خون پیدا کند و یا اینکه یک تا دو روز شیر مادر قطع شود و از شیر خشک استفاده شود و پس از رفع بیماری دوباره تغذیه با شیر مادر از سر گرفته شود. طول درمان زردی نوزاد در خانه با توجه به شرایط نوزاد متغیر است و از چند روز تا چند هفته ممکن است به طول بینجامد. زردی شیردهی. این وضعیت زمانی رخ میدهد که نوزاد در هفته اول تولد به خوبی شیر نمیخورد. اما در برخی موارد نوزاد در همان ۲۴ ساعت ابتدایی تولد دچار آن می شود و اگر مقدار بیلی روبین خیلی زیاد باشد نوع پاتولوژیک است و کودک باید در بیمارستان بستری شود. صفرا یا زرد آب که یکی از خلط های چهارگانه است، دارای طبع گرم و خشک است صفرا مثل آتش عمل می کند بدین شکل که همان گونه که آتش تمایل به شعله ور شدن به سمت بالا دارد، صفرا نیز هنگام زردی هم ابتدا در قسمت های بالایی بدن مثل چشم، صورت و گردن هویدا می بود و در نقاط دیگر بدن به ندرت دیده می شود.  This art ic᠎le w as written wi᠎th GSA C on tent Generator D​em​ov᠎er᠎sion᠎.

این متخصص پوست و مو با تاکید بر ژنتیکی بودن کک و مک گفت: کک و مک معمولا دارای فاکتورهای ژنتیکی بوده و در افراد با موهای روشن، چشم آبی و رنگ پوست روشن شیوع بیشتری دارد. همان طور که از نام این بیماری مشخص است زردی به معنای تغییر رنگ پوست می باشد. از جمله این مشکلات میتوان به تولد نوزاد با آنمی شدید، ابتلا به یرقان یا همان زردی، آسیب به بافتهای مغزی نوزاد و ابتلای او به انواع اختلالات مغزی، سقط جنین و مرده زایی اشاره کرد. اگر آزمایش نوزاد برای او انجام نگیرد، او با همان مشکل بزرگ می شود و ممکن است پس از طی دوران نوزادی، علایمی مانند انواع عقب ماندگی ذهنی و اختلالات رشد و … پزشک تعیین می کند که چه نوع نوری برای درمان زردی نوزاد شما مناسب تر است. در پاره ای از مواقع اگر علت زردی نوزاد را بدانیم درمان آن بهتر و سریعتر خواهد بود موارد زیر از علل شایع آن و مناسب ترین درمان برای هر کدام را بیان می کنیم. در واقع این لامپ ها تاثیر در سلامتی ندارند و چون شبیه لامپ های فلورسنت هستند افراد به اشتباه از کودک دچار زردی را زیر این لامپ ها قرار می دهند.

به طور کلی استفاده از لامپهای الای دی در مقایسه با لامپهای فلورسنت در تجهیزات پزشکی مزایای بسیاری دارد. در واقع درمان با فلورسنت علمی و دقیق است چون این درمان زول موج دقیقی دارد و قدرت درمانی دارد در صورتی که لامپ های مهتابی این طول موج و خاصیت درمانی را ندارند. زردی در نوزادان مسئلهای شایع است که معمولا یکی دو هفته بعد از تولد بهبود مییابد اما اگر بیلیروبین در خون بالا رود نوزاد باید بستری شود. در پاره ای مواقع کودک زودتر از موعد طبیعی ۳۷ هفته به دنیا می آید و یا اینکه وزن کمتر از ۲.۵ کیلوگرم دارد که در اصطلاح به آن کودک نارس یا پره مچور می نامیم گفته می شود و ممکن است دچار آن شود این نوع اختلال هم اگر به موقع تشخیص داده شود و درمان شود بی خطر است و تنها با استفاده از دستگاه های فتوتراپی می توان نوع فیزیولوژیک را درمان کرد. اگر کودک شما کامل و سالم است ، داشتن زردی خفیف جای نگرانی ندارد و ظرف مدت حدود یک هفته به خودی خود برطرف می شود. آسایش و آرامش کامل مادر. این نوع زردی ربطی به ترکیبات شیر مادر ندارد، در این نوع زردی درمان براساس تغذیه مکرر و بیشتر شیر مادر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *