هشدار: این 9 اشتباه درمان زردی نوزاد شما را از بین می‌برد

روشی که در درمان توسط دستگاه زردی نوزاد مورد استفاده قرار می گیرد تابش نور با طول موجی خاص به بخش هایی از بدن نوزاد است. اگر زردی کودک با گذشت زمان بهبود نیافت یا آزمایشات نشان داد که میزان بیلی روبین زیادی در خون نوزاد وجود دارد، ممکن است وی در بیمارستان بستری شود و تحت درمان با فوتوتراپی یا انتقال خون قرار گیرد. بیلی روبین یک رنگدانه صفراوی زرد نارنجی است که در هنگام تجزیه هموگلوبین ، پروتئین حامل آهن و اکسیژن در سلولهای قرمز خون تولید می شود. هيپربيلوئي روبينمي شديد یک عامل نگران كننده در بین پزشكان اطفال است زيرا ممكن است منجر به آسيب مغزي مرتبط با بيلي روبين شود. این بیماری که در زمان تولد اتفاق میافتد به طور کلی طی چند روز از بین میرود، اما برخی از نوزادان نیاز به درمان فتوتراپی دارند (چراغهای خاصی که به تجزیه بیلی روبین کمک میکند). 3. زردی شیر مادر: بعد از دو تا سه هفته از زندگی ، که ناشی از فرآوری برخی مواد در شیر مادر است. اگر سطح بیلی روبین هنگام تولد بیش از حد بالا باشد ، ممکن است در چند روز اول زندگی تولد نوزاد ، چندین بار آزمایش شود تا عملکرد کبد کنترل گردد.

Content h᠎as  been cre᠎at ed by GSA  C ontent Gen er​ator Dem᠎ov᠎ersi on!

اگر میزان بیلی روبین در بدو تولد بسیار بالا باشد، خون نوزاد طی چند روز اول زندگی چندبار مورد آزمایش قرار میگیرد تا عملکرد کبد تحت نظر باشد. در این بیماری، میزان هورمون تیروئید نوزاد در هنگام تولد بسیار پایین است. آزمایشگاه بالینی برای به دست آوردن نمونه خون برای TSB ، یک فلبوتومیسم خون را از بافت نوزاد (معمولاً از پاشنه پا) دریافت می کند تا از رگ، زیرا رگ های نوزادان بسیار کوچک هستند و به راحتی آسیب می بینند. پس از تشخیص بیماری و شروع به درمان نوزاد شما، از آنجایی که کودک شما هر روز به آزمایش خون نیاز دارد تا سطح بیلی روبین خود را به طور دقیق اندازه گیری کند. به طور کلی ، زردی نوزاد تازه متولد شده کاملاً طبیعی است. هنگامی که بدن نوزاد بیش از حد بیلی روبین دارد پوست زرد خواهد شد، این وضعیت زردی نامیده می شود.در تمامی نوزادان درجاتی از آن وجود دارد (بالاتر از ۲ میلی گرم بر دسی لیتر) اما زمانی که عدد این زردی به بالاتر از ۵ میلی گرم بر دسی لیتر میرسد به مرحله قابل مشاهده با چشم میرسد و پزشک معالج تشخیص زردی میدهد و با آزمایش بیلی روبین عدد و درجهی قطعی و دقیق آن مشخص میشود، زردی نوزاد در نیمی از نوزادان ترم (نوزادی که بیشتر از ۳۷ هفته یا بیشتر را در رحم مادر گذرانده) و ۸۰ درصد نوزاد پره ترم (نوزادی که کمتر از ۳۷ هفته را در رحم مادر گذرانده است) دیده میشود.زردی نوزاد تازه متولد شده هنگامی اتفاق می افتد که کودک سطح بالایی از بیلی روبین در خون داشته باشد.

 Post w as c reated  by GSA  Con tent Gen erator Dem oversion .

نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می شوند معمولاً باید حدود 30 تا 60 میلی لیتر شیر خشک هر دو تا سه ساعت در هفته اول مصرف کنند. زمان موثر استفاده از مهتابی های فلوروسنت برای درمان زردی نوزاد حدود 2 هزار ساعت می باشد . لامپ مهتابی برای زردی نوزاد به هیچ وجه توصیه نمی شود چون این لامپ زمانی که روشن می شود گرمای زیادی تولید می کند و همین امر باعث افزایش دمای بدن نوزاد شده و سوختگی پوست را هم به همراه دارد. با این حال ، به دلیل مزایای شیردهی ، متخصصان هنوز آن را توصیه می کنند. وی گفت: برای درمان نوزادان از قرص فنوباربیتال استفاده نکنید و به والدین توصیه میکنیم قرص زردی به کودکان ندهید حتی اگر پزشک تجویز کرده باشد. والدین باید توجه داشته باشند ، اگرچه ممکن است پاشنه کودک کبود شده باشد ، اما افزایش سطح بیلی روبین می تواند عوارض جدی ایجاد کند و آزمایش برای جلوگیری از آنها حیاتی است. گاهی کبد نمیتواند بیلی روبین بدن را پردازش کند.

اگر پزشک شما فکر می کند کبد یا کیسه صفرا ممکن است به درستی کار نکند ، ممکن است آزمایش های تصویربرداری را برای اطمینان از عدم وجود ناهنجاری ساختاری سفارش دهد. آب لیمو به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی به رفع انسداد مجاری صفراوی کمک می کند. قبل از رفتن به آزمایشگاه میتوانید به میزان قبل آب بنوشید. من آزمایش غربالگریمو در آزمایشگاه نیلو دادم.به من گفتن وقتی نوزادم 2 تا 5 روزه شد ,واسه آزمایش غربالگری بیارمش.اما برام امکانش نیست برای آمدن به تهران.میخوام بدونم تورشت ,جایی هست که این آرمایشو برای نوزاد انجام بدن؟ می توانید قبل از مراجعه به آزمایشگاه یا محل جمع آوری مقدار معمول آب خود را بنوشید. ممکن است لازم باشد قبل از انجام تست بیلی روبین از مصرف دارو بپرهیزید اما به نظر پزشک بستگی دارد. روش انجام تست بیلی روبین به چه صورت است؟ اگر بعد تست بیلی روبین، میزان بیلی روبین کلی را از میزان بیلی روبین مستقیم در خون کم کنید، میزان بیلی روبین غیر مستقیم در خون به دست میآید. کم خونی همولیتیک : این اتفاق زمانی رخ می دهد که بیش از حد سلول های خونی در اثر بیماری خود ایمنی ، نقص ژنتیکی ، سمیت دارویی یا عفونت از بین برود و کبد قادر به متابولیسم میزان بیلی روبین غیر مستقیم در بدن نباشد.  Article w as creat᠎ed  with GSA Conte nt᠎ G᠎enerator D em ov er sion.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *