هفت ایده‌های عاشقانه درمان زردی نوزاد در خانه

این امر به دلیل شیردهی ناکافی یا نامناسب است. خوراندن آب، گلوکز و یا مکملها به کودک مفید نیست ، زیرا اینها اثر ملین آغوز را ندارند و خطر این که نوزاد دیگر شیر مادر را نخورد را نیز افزایش میدهند. در نوزادان بزرگتر و بزرگسالان، کبد بیلیروبین را پردازش میکند و سپس آن را از طریق دستگاه روده عبور میدهد. البته این حالت وقتی کاربرد دارد که نوزاد از شیر مادر تغدیه میکند نه از شیر خشک . درصورتیکه بیلیروبین به این خط قرمز و بالاتر از آن رسید، باعث صدماتی در سلولهای عصبی و بخصوص مغز میشود که این صدمات عوارضی ایجاد میکند که برگشتناپذیر است؛ و بعدازاین اتفاق، صدمهای که به سلولهای عصبی وارد میشود، بهبودی و ترمیمی نداشته و نوزاد تا آخر عمر این عوارض را با خود به دنبال خواهد داشت. عوارض احتمالی هپاتومگالی چیست؟ مقادیر بالای بیلی روبین نشانه خوبی نیست و باید مقدار آن را تحت کنترل قرار دهید تا از عوارض آن که ممکن است منجر به ایجاد زردی شود ، جلوگیری کنید . دکتر محمد آفریده یکشنبه ۱۴ فروردین در جمع خبرنگاران از انجام ۱۵۰۰ نمونه آزمایش زردی از کف پای نوزادان به صورت متوسط در ماه، در بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیزاز خبر داد و گفت: خانوادههای نوزادان بستری و سرپایی میتوانند با مراجعه به بیمارستان، پس از دستور پزشک، تست بیلی روبین یا همان زردی را برای کودک خود، انجام دهند.

زردی شیر مادر ممکن است 2-5 روز پس از تولد ظاهر شود. بر اساس تحقیقات، این نوع زردی نتیجه کمبود زیاد شیر مادر برای نوزاد (ناشی از مشکلات شیردهی و یا تاخیر در تولید شیر) و در نتیجه کالری دریافتی کم، همراه با محدودیت متابولیسم و انتقال بیلیروبین است. بیایید ابتدا به این موضوع اشاره کنیم که آیا نشانه های زردی هم مانند دلایل زردی می تواند مواردی حتمی و غیر حتمی داشته باشد یا خیر؟ البته والدین محترم حتماً باید به مراقبت های فتوتراپی در منزل و نکاتی نظیر تغذیه و شیردهی به موقع و قرار دادن مناسب چشم بند برای پوشش چشم و پوشک دقت کنند. زردی نوزاد یک حالت رایج است که بیشتر در نوزادانی دیده می شود که زیر 38 هفتگی به دنیا می آیند و به اصطلاح نارس هستند. زردی به طور معمول نشانه وجود مشکلی در کبد یا مجارای صفراوی است. بهترین درمان برای زردی فیزیولوژیک شیر دادن مکرر و موثر با شیر مادر است – حداقل 8 تا 12 بار یا بیشتر در هر 24 ساعت. محل نگهداری نوزاد باید از نظر دما مناسب باشد تا نوزاد خواب راحت همراه با آرامش داشته باشد.

به علاوه از آنجا که زغال اخته قند کمی دارد، می تواند انتخابی مناسب و سالم برای میان وعده مادران باردار باشد. علاوه بر موارد ذکر شده بیماری ارثی سندرم آلاژیل ممکن است منجر به یرقان گردد. در طب سنتی، به مصرف غذاهایی مثل ماش، عدس، جو، کدو، زرشک، رب انار و روغن بادام شیرین بسیار تاکید شده است که می تواند در درمان زردی بسیار موثر باشد. زردی فیزیولوژیک (زردی نوزادان): زردی فیزیولوژیک معمولا در روز 2-5 بعد از تولد ظاهر میشود و حدود 10 تا 12 روز طول میکشد. شیردهی در طول درمان میتواند ادامه یابد. همه اینها میتواند سطح بیلیروبین را در خون کودک افزایش دهد. در این مقاله سایت سلام دنیا، قصد داریم تا روش های درمان طب سنتی برای بهبود زردی در کودکان را توضیح دهیم. سطوح بیلیروبین حدود 10 تا 14 روز در اوج خواهد بود ، اما ممکن است تا چند هفته و حتی تا 3 ماه هم بالا باقی بماند. چرا زردی در نوزادان اتفاق می افتد؟

 C​ontent has  be​en g​en᠎er᠎ated  with GSA Conte nt  Gener ator Dem ov᠎er᠎sion!

زردی در نوزادان زمانی اتفاق می افتد که سطح بیلی روبین در خون بالا می رود. این بدان معنی است، که فیلتر شدن کندتر و دفع بیلی روبین به ندرت اتفاق می افتد. در این مقاله سعی کردیم تا چندین روش سنتی برای درمان زردی در کودکان را به شما ارائه دهیم. 3. زمانی که نوزاد را در منزل تحت فتوتراپی قرار میدهید، باید به او مقادیر زیادی مایعات بنوشانید زیرا ممکن است بدن نوزاد به دلیل دفع بیلی روبین از طریق مدفوع شل و مکرر دچار کمآبی میشود. سزارین نیز تاثیر زیادی در زردی کودکان دارد. ممکن است تفاوتی در بازجذب بیلیروبین نوزاد یا شیر مادر وجود داشته باشد. اگر طبع گرم تری دارید می توانید از عرقیجات خنک تر دیگر مانند عرق گشنیز، بید، خارشتر و همیشه بهار یا جوشانده گیاهانی مثل عناب، بنفشه، همیشه بهار، پنیرک، تخم گشنیز، تخم کاسنی، تخم کاهو، تخم خرفه، پوست بید و مانند آنها را هم به برنامه درمانی اضافه کنید. زردی در نوزادان اولین اثر خود را روی کدام قسمت بدن میگذارد؟ با در نظر گرفتن اینکه زردی نوزادی ناشی از عدم تکامل کبد در روزهای ابتدایی پس از تولد و ناتوانی آن در دفع ماده بیلی روبین حاصل از تجزیه گلبول های قرمز است، بنابراین تغذیه مادر در طی بارداری هیچ تاثیری بر روی جلوگیری از بروز زردی نوزادان ندارد و میتوان گفت که تاثیر خوردن زغال اخته در بارداری بر روی جلوگیری از زردی نوزاد، افسانه ای بیش نیست. This  da ta was writt en with the help ᠎of GSA  C on​te​nt G᠎enerator Demoversi on!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *