هفت دستورالعمل‌های قانونی از درمان زردی نوزاد

دستگاه فتوترپی دارای مکانیسم بسیار پیچیده ای با نور با طول موج 480 نانومتر، لامپ های ضد حرارت، طراحی بسیار خاص و ویژه می باشد. ممکن است برای بررسی اینکه آیا زردی نوزاد به دلیل یک بیماری زمینه ای است یا خیر ، انجام آزمایشات اضافی لازم باشد که ممکن است شامل آزمایش خون کودک (CBC) و ناسازگاری فاکتور رزوس (Rh) باشد. علاوه بر این ، ممکن است آزمایش کومبس برای بررسی افزایش تجزیه سلول های قرمز خون انجام گردد. علاوه بر این، مقادیر بالای بیلی روبین می تواند کودک را در معرض خطر ناشنوایی، فلج مغزی یا سایر اشکال آسیب مغزی قرار دهد. هنگامیکه نوزاد در این دستگاه قرار میگیرد، هیچ لباسی بهجز یک پوشک نخواهد داشت تا بهصورت مستقیم در معرض نور دستگاه باشد. PKU یک بیماری ارثی است که در آن بدن نمی تواند پروتئینی بنام فنیل آلانین را متابولیزه کند. همچنین در این حالت شیردهی مادر بهصورت منظم و بهطور میانگین ۱۰ الی ۱۲ بار در هرروز، به دفع و عبور بیلیروبین از بدن کمک میکند. استفاده از مهتابی مخصوص زردی تقریبا راهی است که به کاهش طول مدت بستری شدن نوزاد در بیمارستان کمک می نماید.

درمان زردی نوزادان با استفاده از دستگاه زردی نوزاد در منزل هزینه ی کمتری دارد، چون هزینه اجاره ی دستگاه و درمان در منزل بسیار کمتر از درمان در بیمارستان است. بیمارستان بیش از 72 ساعت پس از زایمان ، بیشتر مادران و نوزادان را ترخیص می کند. اجازه دهید فقط پزشک از روی جدول درجه بندی زردی نوزاد، وضعیت این بیماری را در کودک شما ارزیابی کند. توصیه میشود وقتی در روز دوم تولد برای چکاپ نوزاد به پزشک اطفال مراجعه میکنید تا دستورات لازم در مورد انجام آزمایشات غربالگری کودک را بگیرید و توصیههای احتمالی در مورد گریه و دلدرد نوزاد را از پزشک دریافت کنید، حتما یک بار آزمایش بیلیروبین را هم انجام دهید. آزمایش بیلی روبین یا آزمایش زردی نوزادی و آزمایش تیروئید نوزاد از جمله این آزمایش ها می باشند که در آزمایشگاه آنی آزما مورد بررسی قرار می گیرند. عوارض بیماری کمکاری مادرزادی تیروئید یكی از موارد مهم قابل پیشگیری در نوزادان است که در صورت درمان نشدن منجر به بروز اختلالاتی در سیستم عصبی مرکزی و اسكلتی میشود که مهمترین آن عقبماندگی ذهنی است. کودک مبتلا در ابتدای تولد طبیعی است و عقبماندگی ذهنی به تدریج پیشرفت میکند و طی چند ماه آشكار میشود. ​Con​tent was c re ated ᠎by GSA C᠎on te​nt G ener​at or DE​MO​!

علائم معمولاً طی ۲ هفته بدون درمان برطرف میشوند. تشخیص این بیماری به دلیل کم و نامشخص بودن علائم آن معمولاً در روز اول زندگی نوزاد انجام نمیشود. شناخت علائم زردی نوزاد نیز به این تشخیص کمک میکند. تغذیه مکرر (بین 8 تا 12 بار در روز) به نوزادان کمک می کند تا بیلی روبین را از بدن خود عبور دهند. اگر در این آزمایش مقادیر بالایی از این ماده زردرنگ در بدن مشاهده شود، درمان جدی برای پایین آوردن بیلیروبین و از بین بردن علائم زردی نوزاد صورت میگیرد. یکی از کاربردهای رایج این آزمایش اندازه گیری سطح بیلی روبین در نوزادان برای بررسی زردی نوزاد است. اکثر نوزادان در هنگام تولد دچار عارضه زردی و یرقان می شوند که در اکثر اوقات نیز بدون مشکل و با رعایت دستورات پزشک و در خانه تحت مراقبت درمان می شود.باید توجه داشته باشید که درمان و تشخیص زردی به همان اندازه که ساده و راحت است سهل انگاری در آن نیز می تواند بسیار خطرناک باشد از این رو ما در این مقاله تعریف علمی و دقیقی از زردی و همچنین درمان زردی بالای ۱۰ را بیان خواهیم کرد. این بیماری به وسیله آزمایش نوزاد تشخیص داده می شود و در صورت عدم درمان (اجتناب از شیر) ، گالاکتوزمی می تواند تهدید کننده زندگی نوزاد باشد.

در صورت عدم درمان این بیماری در دو هفته اول زندگی نوزاد، می تواند باعث مرگ نوزاد شود. علائم این بیماری ممکن است در دو هفته اول زندگی نوزاد آغاز شود و در صورت مشاهده این علائم باید سریعا به پزشک متخصص مراجعه شود. نوزادانی که در 24 ساعت اول زندگی خود دچار زردی می شوند ، باید سطح بیلی روبین آن ها از طریق آزمایش پوست یا آزمایش خون بلافاصله اندازه گیری شود. برای اندازه گیری زردی آزمایش خون گرفته میشود. عموما برای درمان زردی یا neonatal jaundice در نوزاد از روشی به نام فتوتراپی استفاده میشود. در برگه جواب آزمایش معمولا نتیجه به صورت توتال و دایرکت درج میگردد. آزمایش نوزاد یکی از آزمایش های غربالگری می باشد که برای بررسی بیماری های احتمالی نوزاد در بدو تولد انجام می شود. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه لایحه رفع موانع تولید یکشنبه آینده به صحن علنی میرود، گفت: در یکی از الحاقیههای این لایحه دولت برای خانوارهای کم مصرف سیاست ارائه رایگان آب، برق و گاز را در دستور کار دارد. کم مصرف بودن لامپ باعث شده تا روشن ماندن آن برای مدت طولانی هزینه زیادی برای شما در بر نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *