هفت عملی نکات در مورد اجاره دستگاه زردی نوزاد در اهواز و توییتر.

موقع ميكائيل الاسلامي. . هنگامی که نوزاد پس از تولد شروع به تنفس می کند ، سلول های قرمز اضافی که داشته است از بین رفته و این میزان بالایی از بیلی روبین را در همه نوزادان پس از تولد ایجاد می کند؛ بسیاری از کبد نوزادان نمیتواند از شر آن خلاص شود و باعث می شود نوزاد سطح بالایی از بیلی روبین را داشته باشد.میزان خطرناک بودن زردی نوزاد به سن،وزن، نارس یا به موقع دنیا آن نوزاد بستگی دارد، اگر میزان زردی نوزاد بیش از 15 درجه باشد، خطرناک است و باید به آن توجه شود. مسئله نظارت بر رشد برای پزشکان بسیار مهم است مخصوصا تاکید بیش تر روی کودکانی است که با توجه به زایمان زود رس یا وزن کم حین تولد در ریسک بالایی برای ابتلا به فلج مغزی هستند. اگر میزان بالایی از بیلی روبین در خون شما تشخیص داده شود ، پزشک ممکن است بخواهد آزمایش خون بیشتری یا سونوگرافی انجام دهد. این عوارض شامل : آسیب مغزی، فلج مغزی و یا حتی ناشنوایی است. در بزرگسالان و کودکان ، علائم مربوط به بیلی روبین بالا می تواند شامل زردی ، زردی پوست یا چشم ، خستگی ، خارش پوست ، ادرار تیره و اشتهای کم باشد.

فلج مغزی غیر مادرزادی در کودکان اغلب به علت عفونت یا آسیب و برخی عوامل دیگر است که بعضی از آن ها قابل پیشگیری هستند. اگر تفاوتی در گروه خونی یا عدم تطابق Rh بین مادر و نوزاد وجود داشته باشد احتمالا زردی و کرن ایکتروس به وجود میآید. این بیماری ممکن است در نوزادان نارس که به صورت نارس به دنیا می آیند بیشتر طول بکشد. این نوع از مهتابی ها در دو مدل 20 وات و 18 وات عرضه می شوند که معمولاً مشتری نمی داند و به این نکته توجه نمی کند. این مسئله سبب می شود سلولهای قرمز خون سریعاً شکسته شده و زردی شدیدی به وجود بیاید. آزمایش زردی در نوزاد میزان بیلی روبین را در بدن تعیین می کند. وقتی بدن شما بیلی روبین بیش از حد داشته باشد ، پوست و سفیدی چشم شما زرد شده که به این بیماری زردی گفته می شود.

به طور معمول این بلی روبینها توسط کبد فیلتر شده و از بدن خارج میشوند و از آنجایی که کبد نوزادان هنوز به تکامل کامل نرسیده است، این فیلتراسیون به خوبی صورت نمیگیرد. بهتر است به نوزاد لباس هایی غیر از رنگ های نارنجی و زرد پوشانده شود تا از خطای دید جلوگیری کنید. برداشتن قدم هایی جهت کمک به باردار ای سالم سبب جلوگیری از مشکلات رشدی و حرکتی فلج مغزی می شوند. وقتی بچه ای به ۹ ماهگی می رسد، بسیاری از تاخیرت حرکتی قابل مشاهده خواهند بود. درصد کمی از CP ها به علت آسیب مغزی ای است که ۲۸ روز بعد از زایمان به وجود می آید که به آن CP غیر مادرزادی می گویند و اغلب مرتبط با عفونت هایی مثل مننژیت یا آسیب به سر است. مادران باید گروه خونی خود را بدانند و دکترها در صورت وجود Rh منفی در مادر، در هفته ۲۸ بارداری آمپول روگام به او تزریق میکنند تا از زردی جلوگیری شود. Th is  po st has  be en do ne wi th t᠎he help of G​SA Content Gen​erator Dem oversion.

به یاد داشته باشید که در مراکز بهداشت نیز میتوانید آزمایشات غربالگری بین روزهای سوم تا پنجم بعد از تولد کودک را انجام دهید، اما این مراکز طبق قوانین فقط سه بیماری کمکاری مادرزادی غدۀ تیروئید، فنیل کتنوری و نقص آنزیم G۶PD یا فاویسم را انجام میدهند و دو بیماری دیگر که شربت افرا و گالاکتوزمی نام دارد، از طریق مراکز بهداشت قابل بررسی نیست، بنابراین اگر میخواهید تمام این پنج بیماری به شکل کامل بررسی شود، میتوانید از پزشک کودکتان بخواهید درخواست انجام آنها را برای شما بنویسد تا با مراجعه به آزمایشگاههای معتبر شهرتان آنها را انجام دهید. در هر جلسه کنترل، دکتر رشد کودک را نظارت می کند و از والدین سوال هایی می پرسد و تاریخچه و جدول رشد کودک را به روز کرده و حرکات او را طی معاینه بررسی می کند تا ببیند به خوبی حرکات را انجام می دهد یا خیر. هیپربیلیروبینمی (hyperbilirubinaemia) نوزادی، یک مشکل شایع است که خطر نوروتوکسیسیتی (neurotoxicity) را به همراه دارد. این لامپها به دلیل وجود جیوه، جزو زبالههای خطرناک هستند و در صورتی که همراه با زبالههای دیگر و به روش سنتی دفع شوند موجب آلودگی محیط خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *