هفت نشانه‌هایی که شما تأثیر زیادی بر اجاره دستگاه زردی نوزاد داشتید

هر 4 الی 6 ساعت سطح بیلی روبین خون نوزاد باید جهت تاثیرگذاری و پیشرفت درمان بررسی شود. در طی این فرآیند مولکولهای هموگلوبین آزاد میشوند و سپس به بیلی روبین تبدیل میشوند و با تصفیه خون توسط کبد دفع میشوند. استفاده از این روش درمان باعث می شود، که زردی نوزاد شما با گذشت 2 یا 3 روز به طور کامل رفع شود. به طور معمول، کبد این بیلی روبین را از طریق صفرا دفع میکند. زرد شدن پوست ممکن است ناشی از یک بیماری پیش زمینه ای باشد به طور مثال کودکانی که قبل از ۳۵ هفته بارداری متولد می شوند و اصطلاحا نارس هستند و یا مشکلات مادرزادی کبد و … علائم و نشانه های زیر ممکن است علائم زردی شدید یا عوارض ناشی از بیلی روبین زیاد باشد حتما در صورت مشاهده این موارد به پزشک مراجعه کنید پوست روی شکم، دستها و پاها به نظر زرد است. زمانی که بیماری شدت پیدا کرده و خطر انسفالوپاتی حاد بیلی روبین مشاهده می شود نوزاد دچار علائمی از قبیل موارد زیر می شود که همه ی این علائم ممکن است در یک نوزاد مشاهده نشود و هر کودکی ممکن یک یا چند علایم را همزمان داشته باشد.

برای درمان از روش فتوتراپی استفاده می شود به این صورت که ، نوزاد را زیر نوع نور(ماورای بنفش) قرار میدهند . فتوتراپی یک روش درمانی سبک است که برای تبدیل بیلی روبین غیرمستقیم به مستقیم مورد استفاده قرار می گیرد. روشهای درمانی زردی نوزادی چیست؟ از جمله مهمترین درمانهای زردی نوزادی میتوان به فتوتراپی، تعویض خون و گاهی استفاده از داروهای مناسب اشاره کرد. در این مرور، هیچ نوزادی دچار این عوارض بالینی مرتبط با بیلیروبین نشده بود. گریههایی با صدای بلند داشته باشند. آنها همچنین به صدای قلب و ریههای نوزاد از طریق استتوسکوپ گوش میدهند. انواع مختلفی از فتوتراپی وجود دارد و همچنین تکنیک مورد استفاده توسط پزشک به عارضه ای که قرار است تحت درمان قرار گیرد بستگی دارد. درمان معمولا موثر است. به یاد داشته باشید که تغذیه کامل، خوب و مداوم از شیر مادر در ساعات و روزهای اولیه تولد، به شدت در درمان زردی نوزاد موثر است. تزریق وریدی ایمونوگلوبولین نیز برای کودکانی که زردی شدید دارند، ممکن است در کاهش سطح بیلی روبین موثر باشد. مادرانی که گروه خونی O دارند، اگر نوزادشان گروه خونی A یا B داشته باشد، ممکن است دچار زردی شود. در مادرانی که طبع گرمتر یا تحمّل بیشتری دارند میتوان عرقیات خنک دیگر(مثل عرق گشنیز، بید، خارشتر و همیشه بهار) یا جوشانده گیاهانی مثل عنّاب، سپستان، بنفشه، همیشه بهار، خطمی، پنیرک، تخم گشنیز، تخم کاسنی، تخم کاهو، تخم خرفه، پوست بید و مانند آنها را هم به برنامه درمانی اضافه کرد.

اجاره دستگاه زردی نوزاد و استفاده از فتوتراپی، از ایده آل ترین روش های درمانی نوزادان می باشد و این موضوع از نظر علم پزشکی ثابت شده است. با توجه به این که بیشتر زردی ها به هیچ درمانی نیاز ندارند. متخصص نوزادان ممکن است زردی در نوزادان را بر اساس ظاهر آن ها تشخیص دهد. این متخصص طب سنتی، اظهار داشت: ابتلا به بیماری زردی به وزن، نارس بودن و به موقع به دنیا آمدن نوزاد بستگی دارد؛ لذا همه این موارد را باید درنظر گرفت؛ خانوادهها از ابتلای فرزندشان به یرقان، بسیار ابراز نگرانی میکنند در حالیکه این بیماری با برخی از خوراکیهای خنک که به مادر داده میشود، برطرف میشود. ممکن است نیاز باشد که به او شیر بیشتری داده شود تا بیلیروبین خون از طریق مدفوع سریعتر دفع شود. بیلی روبین که عامل زردی رنگ پوست در زردی در نوزادان است، بخش طبیعی از رنگدانه های آزاد شده و متلاشی شده گلبول های قرمز خون محسوب می شود. Data h​as been g᠎en er at᠎ed by GSA ᠎Cont ent ᠎Ge nera to r DEMO.

در این صورت نوزاد آنتی بادی هایی را از مادر دریافت می کند، که موجب شکست گلبول های قرمز در او می شوند. ایمونوگلوبولین داخل وریدی: (IVIg) زردی ممکن است به تفاوت های گروه خون بین مادر و نوزاد مربوط باشد که باعث می شود کودک آنتی بادی را از مادر دریافت کند که به تجزیه سریع گلبول های قرمز نوزاد منجر می شود. تمام زنان باردار باید از نظر گروه خونی و آنتی بادی های غیر معمول آزمایش شوند. زمانی که مادر و نوزاد گروه خونی متفاوتی دارند. شرایط شایع شامل مالاریا، کم خونی سلول داسی شکل، اسفروسیتوز و تالاسمی است و علائم شایع شامل، درد معده، تب، لرز، ادرار تیره رنگ، مدفوع کم رنگ و خارش است. اولین نشانهی زردی در نوزادان، زردشدن رنگ پوست یا چشمان وی است. عوامل ارثی هم می تواند منجر به زردی نوزاد شود در این موارد زردی اغلب کمی زودتر یا دیرتر از زمان رایج ظهور این بیماری رخ می دهد. کبد نوزاد نارس نمی تواند بیلی روبین را با سرعت مناسبی پاکسازی کند و سطح بیلی روبین در خون بالا می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *