هفت پایدار علل برای اجتناب اجاره دستگاه زردی نوزاد شیراز

در موارد نادری که زردی نوزاد بیش از 14 روز طول کشیده و میزان آن نزدیک به مرز تعویض خون باشد، میتوان با مشورت پزشک متخصص، شیر مادر را تنها به مدت 1 الی 2 شبانه روز قطع و به نوزاد شیر خشک داده شود و بعد از آن مجددا شیر مادر داده شود. زردی ناشی از کم خونی را میتوان با افزایش میزان آهن در خون از طریق مصرف مکملهای آهن یا خوردن غذاهای غنی از آهن، درمان کرد. اگر به نوزاد خود شیر میدهید، در روزهای اول باید حداقل ۸ تا ۱۲ بار در روز به نوزاد خود شیر بدهید. زردی در نوزادانی که از شیر مادر تغذیه میکنند، بیشتر از نوزادانی است که با شیر خشک تغذیه میشوند. آنزیمی در کبد ما و نوزادان وجود دارد که می تواند به علت پر خونی نوزاد یا شکسته شدن گلبول های قرمز به علت خون ریزی در بدو تولد دچار کم کاری شود. این گلبولهای قرمز سالم را جایگزین خون آسیب دیده نوزاد میکند.

همچنین زردی شدید خطر عبور بیلی روبین به مغز را افزایش میدهد که میتواند باعث آسیب دائمی مغز شود. به همین دلیل بیلی روبین هایی که از سلول ها آزاد شده اند نمی توانند از طریق کبد دفع شوند و این رنگدانه های زرد در زیر پوست تجمع کرده و باعث زردی در نوزادان می شود. توجه داشته باشید که زردی بالای ۱۳ خطرناک بوده و نیاز است که نوزاد را در بیمارستان بستری کنید. با این حال، اگر نوزاد شما بیش از ۳ هفته علائم زردی دارد، به پزشک کودک خود مراجعه کنید. پس از تولد، در صورت لزوم، گروه خونی کودک شما آزمایش میشود تا احتمال ناسازگاری گروه خونی رد شود که میتواند منجر به زردی نوزاد شود. فتوتراپی یک روش درمانی رایج و بسیار موثر است که از نور برای تجزیه بیلی روبین در بدن کودک شما استفاده میکند. این کار به شما کمک میکند شیر کافی تولید کنید و به پایین نگه داشتن سطح بیلی روبین کودک کمک میکند. اگر در شیردهی مشکل دارید، از پزشک یا پرستار کودک یا متخصص کمک بخواهید. معمولا در ابتدا پیشگیری و درمان هیپربیلی روبینمی آسان است. برای پاسخ به سوال فوق ابتدا باید یادآور شد که جدای از انواع تجهیزات درمانی موجود در بازار به لحاظ عملکردی، از نظر منبع انتشار نور دو نوع تجهیزات فتوتراپی وجود دارد که فلورسنت و ال ای دی نامیده میشوند.

در دوران بارداری میتوانید گروه خونی خود را آزمایش کنید. اگر نگران این موضوع هستید که کودکتان شیرخشک کم یا زیاد مصرف میکند، یا اگر از خواب بیدار نمیشود تا حداقل ۸ بار در ۲۴ ساعت شیر بخورد، با پزشک خود صحبت کنید. دستگاه اکسیژن ساز با کمپرس کردن هوای داخل اتاق به مخازن زﺋولیت، نیتروژن موجود در آن را تحت شرایطی خاص (بر اساس اصل جذب سطحی نوسانی در فشار مشخص) جدا کرده و اکسیژن خالص مدیکال (پزشکی) بالای ۹۵% را در اختیار بیمار قرار می دهد. این در حالی است که همین میزان بیلی روبین همانطور که گفته شد برای کودک سالمی که با وزن طبیعی و پس از دوره کامل بارداری بهدنیا آمده است، مشکلی ایجاد نمیکند. والدین، سایر مراقبان و پرستاران باید نوزادان را از نزدیک در صورت بروز زردی تحت نظر داشته باشند. کودک شما تغذیه ضعیفی دارد ، بی حال به نظر می رسد و گریه های شدید دارد. همچنین ممکن است یک پتوی فیبر نوری زیر کودک شما قرار داده شود. اگر سطح بیلی روبین خیلی بالا رود ممکن است رنگ قهوه ای نیز ظاهر شود. یکی از این ترکیبات بیلی روبین است که به عنوان یکی از اجزای صفرا وارد روده شده و به هضم غذا کمک می کند. Da᠎ta has ​been c᠎reated ​by GSA Content᠎ Gen er ator Dem oversion !

تغذیه ۸ تا ۱۲ بار در روز به کودک در چند روز اول تضمین میکند که کودک شما دچار کم آبی نمیشود که به عبور سریعتر بیلی روبین از بدن او کمک میکند. این وضعیت باعث می شود که کودک آنتی بادی هایی را از مادر حمل کند که به تجزیه سریع گلبول های قرمز نوزاد کمک می کند. نوزادی که گروه خونیاش با گروه خونی مادرش سازگار نیست، بدنشان میتواند آنتیبادیهایی ایجاد کند که میتواند گلبولهای قرمز خون او را از بین ببرد و باعث افزایش ناگهانی سطح بیلی روبین شود. فنیل آلانین اضافی به همراه این مواد در بدن، متابولیزم و سوختوساز طبیعی را مختل میکند و باعث صدمات مغزی میشود. با این حال، این اتفاق بیشتر در نوزادانی رخ میدهد که شیر کافی دریافت نمیکنند زیرا مادرانشان شیر کافی تولید نمیکنند (مخصوصا اگر شیر دیر بیاید) یا اگر شیردهی خوب پیش نمیرود، مثلا نوزادان بهدرستی شیر دریافت نمیکنند. آیا زردی نوزاد ربطی به تغذیه مادر دارد و شیردهی روی زردی چه تاثیر دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *