وقتی آزمایش زردی نوزاد Develop Too Rapidly، That is What Happens

برخی از این نوزادان که در روز دوم و سوم زرد می شوند ، به طور خودبه خود درمان شده و احتیاج به داروی خاصی ندارند اما برخی دیگر نیاز به درمان دارند و در صورت عدم درمان دچار مشکلات مغزی خواهند شد. نوع دوم زردی شیرمادر یا دیررس است: که به دلیل وجود آنزیمی در شیر مادر به وجود می آید که مانع از تجزیه بیلیروبین می شود. اگر متوجه شدید که رنگ پوست یا سفیدی چشم کودکتان زرد میشود، باید آزمایش تشخیص زردی چه به صورت خانگی و چه به صورت بیمارستانی انجام دهید. پس با مشاهده اولین نشانه های زردی در کودک ، بلافاصله باید برای درمان به پزشک مراجعه کرد. کمبود آنزیم G6PD: نقص در آنزیم Glucose-6-phosphate dehydrogenase اختلالی ژنتیکی است که اغلب در مردان مشاهده می شود. فنیل کتونوری :(PKU) PKU اختلالی متابولیک و مادرزادی است که در این بیماری، اسید آمینه فنیل آلانین در مایعات و سیستم عصبی تجمع می یابد.

در شرایطی که بیلی روبین موجود در کبد متصل به اسید گلوکونیک نشود و یا تخیله آن از طریق خون به اندازه کافی نباشد کبد دچار آسیب می شود. اگر مقدار بیلی روبین موجود در خون افزایش یابد، متخصص علاوه بر انجام آزمایش زردی نوزاد، سونوگرافی و آزمایشات بیشتری تجویز می کند. علاوه بر این، در صورت نیاز آزمایش ادرار، سونوگرافی یا بیوپسی (نمونه برداری از بافت کبد) برای بررسی بیشتر پیشنهاد می شود. آزمایش زردی نوزاد زمانی نیاز است که اگر مقدار بیلی روبین موجود در بدن نوزاد بیشتر از حالت نرمال باشد سفیدی چشم و رنگ پوست به سمت زردی می رود که به آن یرقان یا زردی گفته می شود. تغذیه مکرر: تغذیه مکرر شیر بیشتری را برای کودک فراهم می کند و باعث مدفوع بیشتر می شود و میزان بیلی روبین دفع شده در مدفوع کودک افزایش می یابد. چگونه در شمال شهر تهران از هوم سرویز برای آزمایش زردی نوزاد استفاده کنیم؟ جهت انجام آزمایش زردی نوزاد به مقداری از خون فرد بیمار نیاز است طوری که با تزریق سوزن از طریق ساعد یا پوست دست وارد رگ مورد نظر می شود و مقداری از خون را مکیده سپس به لوله آزمایش منتقل می شود.  This content w​as w​ritt en with the he lp  of G᠎SA Content Generator D​emov​ersi​on.

همچنین اگر مقدار بیلی روبین موجود در خون نوزاد از زمان تولد وی بالا باشد برای چندین بار از خون نوزاد آزمایش گرفته می شود. همچنین از طریق انجام تست جامع بیلی روبین مقدار بیلی روبین تمام بدن در خون فرد سنجیده و مشخص می شود. آزمایش خون هم جزء روش های تشخیص زردی نوزاد می باشد. روش انتقال خون در یک بخش مراقبت های ویژه انجام می شود. البته گرفتن نمونه خون احتمال دارد خطراتی را به وجود بیاورد که به شرح زیر است. البته افزایش بیلی روبین می تواند ناشی از بیمارهای کبد و صفرا باشد. البته درجه زردی هر میزانی که باشد درمان متفاوتی می خواهد برخی از سطح های بیماری کلا بدون درمان نوزاد بهبود پیدا می کند. این بیماری نگران کننده و بدون درمان نیست و والدین که فرزندان قبلی آن ها دچار چنین بیماری شده اند معمولا ریلکس تر با این موضوع برخورد می کنند و از درمان های خانگی استفاده می کنند.

از علائم این بیماری در بزرگسالان و کودکان می توان به کم اشتهایی، تیره بودن رنگ ادرار، خارش پوست، خستگی مفرط، زردی چشم ها یا پوست و یرقان اشاره کرد. تشخیص پرخطر یا بی خطربودن زردی نوزاد باتوجه به وزن و زمان تولد نوزاد , برعهده پزشک کودکان است. دستگاه زردی کودکان دستگاهی است که برای درمان زردی استفاده میشود. کیفیت شواهد برای همه پیامدهای عمده، پائین تا متوسط بود. بیلیروبین بیش از همه به قسمت آبی طیف نور مرئی در حدود ۴۶۰ نانومتر واکنش نشان میدهد. برای این کار قسمتی از پوست بدن را با انگشت فشار دهید اگر قسمت فشار داده شده زرد رنگ شد یعنی کودک مبتلا به این بیماری است. نوزاد را به آرامی داخل این محلول قرار داده و سعی کنید این محلول کل سطح بدنش را پوشش دهد. گزینهی قیمت مناسبتر این است که این دستگاه را اجاره کنید. اجاره دستگاه زردی نوزاد و فتوتراپی در منزل در شیراز برای درمان زردی نوزاد به شکلی سریع و آسان انجام میشود. مطمئن ترین راهکار انجام تست زردی نوزاد در منزل است. جهت انجام آزمایش حضوری و همچنین غیر حضوری (نمونه گیری در منزل) میتوانید از خدمات آزمایشگاه سروش استفاده نمایید. ​C​on᠎tent was cre at​ed wi᠎th the he lp  of GSA C on tent Gen᠎erator  DE᠎MO.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *