وقتی صحبت از اجاره دستگاه زردی نوزاد به میان می‌آید چه کاری انجام می‌دهند و چه کاری باید متفاوت انجام دهید

فتوتراپی معمولترین روش درمانی برای کاهش سطح بالای بیلیروبین که باعث زردی نوزادان میشود است. با این حال گاهی اوقات ممکن است، زردی نشانهای از مشکلات خونی یا تغذیهای در نوزاد باشد. در حین روشن بودن چراغ ، چشم نوزاد می بایست با یک پوشک یا محافظ ، پوشانده شود تا از آسیب به چشم جلوگیری شود. علائم زردی همراه با زرد شدن نوزاد همراه است و برای متوجه شدن دقیق درصد زردی باید به پزشک مراجعه کنید تا کودک تحت درمان قرار بگیرد. عدم تشخیص دقیق و به موقع و همچنین درمان سریع، عوارض جبرانناپذیری مانند عقبماندگی ذهنی یا کاهش شنوایی یا سایر عوارض عصبی را احتمالا به دنبال خواهد داشت. یرقان یا زردی نوزادی به معنی زرد شدن پوست در قسمتهای مختلفی از بدن مانند سفیدی چشم است. دستگاههایی هستند که با تابش نور سفید می توانند در درمان زردی و شکسته شدن بیلی روبینهای موجود در خون بسیار کمک کننده باشند و به عنوان یک روش درمان زردی بالای ۱۰ بسیار موثر عمل کنند. در زیر لیستی از روش های درمانی وجود دارد که می توانید برای درمان زردی نوزادان تلاش کنید. در مورد درمان زردی تاکید متخصصان اطفال به تمام خانواده ها این است که ظاهر نوزاد ملاکی برای تشخیص زردی نیست و در صورت احتمال زردی مراجعه به پزشک الزامی است.

زردی ممکن است در طی ۲ تا ۴ روز پس از تولد شروع شود و معمولا قبل از پخش شدن در سراسر بدن، در صورت دیده می شود. زردی معمولاً در ابتدا در چهره نوزاد ظاهر میشود. پوست نوزاد در نواحی شکم، بازوها یا ساق ها زرد به نظر می آید. زردی هاله ی زرد رنگی است که در اثر زیاد بودن بیلی روبین در خون رخ می دهد و در اطراف بدن نوزاد و چشمان او قرار می گیرد و با توجه به چشمان نوزاد می توانید به درصد بیماری او پی ببرید. اگر کودک دچار زردی نباشد، رنگ پوست تنها برای لحظهای، اندکی نسبت به حالت طبیعی روشنتر خواهد شد. یعنی امکان دارد حتی اگر به بیماری مبتلا نباشید پس از مراجعه به این مراکز آلوده، دچار بیماری شوید. به صورت کلی نتایج بررسی ها و مطالعات روی تاثیر دیابت بارداری بر زردی نوزاد نشان می دهد که نوزادان مادران دیابتی که به زردی مبتلا شده اند بیش از دیگر نوزادان مبتلا به زردی که علت های دیگر دارد در معرض خطر و مشکلات قرار می گیرند زیرا وزن بالای آنها هنگام تولد بسیار مشکل آفرین است و میزان بستری شدن آنها برای درمان زردی را افزایش می دهد همچنین زایمان زودتر و سزارین شدن در میان این نوزادان آمار بسیار بالایی دارد. This post has been cre ated ᠎wi th t he he lp  of G SA Con​tent Gener ator Demoversion.

افراد مبتلا در حالت عادی طبیعی هستند و هیچ گونه علامتی ندارند مگر آنکه باقلا بخورند که در این صورت دچار علائم حاد بیماری می شوند. شما میتوانید رنگ غیر طبیعی پوست نوزاد را در نور طبیعی به خوبی تشخیص دهید. در بیشتر موارد زردی در نوزادان طبیعی است، اما اگر زردی بیش از دو هفته ادامه پیدا کند، احتمالا نشان دهنده یک بیماری جدی در نوزاد است. اگر زردی در نوزاد بیش از ۲ هفته طول بکشد یا پس از سنجش میزان بیلی روبین با روشهای گفته شده، مشخص شود که نوزاد نیاز به درمان جدی دارد، پزشک برای بررسی بیشتر و کشف علت زمینهای یرقان، انجام آزمایش خون را تجویز میکند. تشخیص یرقان در تعدادی از نوزادان ممکن است دشوار باشد، زیرا برخی از آنها پوست تیرهای دارند و زردی در برخی از نواحی بدن آنها خیلی مشخص نیست. لامپ فتوتراپی UVB فیلیپس با ولتاژ 59 ولت و توان مصرفی 20 وات و شدت جریان 0.36 آمپر ،محصولی از شرکت فیلیپس می باشد که به طور رایج در درمان بیماری زردی کاربرد دارد.شکل پایه این لامپ ،بصورت T38 میباشد و طول این لامپ، 60.4 سانت هست.طول عمر مفید این لامپ ، 2000 ساعت بوده و از طول موج 400 الی 500 نانومتر و وزن 156 گرم برخوردار است،کد انحصاری مربوط به این لامپ فتوتراپی،TL 20W/52 است.

البته شدت و علائم این بیماری در افراد، متفاوت است. بیماری زردی کودک در هفتههای اول زندگی نوزادان کامل و نوزادان نارس و زودرس بروز پیدا میکند. علائم و نشانههای وجود زردی در نوزادان چیست؟ همچنین در این شرایط به علت شیوع بالای کرونا، مراکز آزمایشگاهی بسیار شلوغ هستند و احتمالا با وجود ضعف ناشی از زایمان و بی قراری نوزادتان مجبور خواهید بود که ساعتها منتظر نوبت بمانید. در مراکز درمانی به غیر از شرایط پاندمی کرونا، همواره ریسک شیوع و ابتلا به انواع بیماریهای ویروسی وجود دارد. انجام آزمایش در منزل به غیر از اینکه از خستگی ناشی از رفت و آمد به مراکز درمانی و انتظار کشیدن برای نوبت، جلوگیری میکند، ریسک ابتلا به انواع بیماریهای مسری مانند کرونا را کاهش میدهد. اجاره دستگاه زردی نوزاد مطلع شوید و هم از مزیت استفاده از در منزل بدانید. اما در این نوزادان هم باید بتوانید از روی رنگ چشم و زیر زبان آنها تشخیص دهید که آیا دچار زردی هستند یا خیر. اما به این نکته توجه داشته باشید که اگر دستگاه از نوع قدیمی و لامپ های آن کارکرده و دارای عمر مفید تمام شده باشند، دستگاه هیچ گونه کارایی برای شما نخواهد داشت و هیچ اقدام درمانی برای نوزاد اتفاق نخواهد افتاد. This was gener ated wi᠎th GSA C​on te​nt Generator ᠎DE MO !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *