وقتی صحبت از درمان زردی نوزاد به میان می‌آید چه کاری انجام می‌دهند و چه کاری باید متفاوت انجام دهید

این سوال پیش می آید که چه مدت باید نوزاد درون دستگاه زردی نوزاد قرار بگیرد تا میزان زردی کاهش پیدا کند و سطح بیلی روبین به حد نرمال آن برسد. اگر زردی نوزاد درمان نشود چه خطری دارد؟ معمولاً نیازی به درمان زردی نوزاد نیست زیرا علائم در طی 10 تا 14 روز از بین میروند، اگرچه بعضی اوقات میتواند بیشتر طول بکشد. فوراً به پزشک خود مراجعه کنید زیرا زردی ممکن است نشانه ای از یک بیماری جدی باشد. ایمنوگلوبولین درون رگی: بیماری زردی نوزاد ممکن است با ناسازگاری موجود میان گروه خون مادر و نوزاد مرتبط باشد. با این حال، عوارض جانبی احتمالی فتوتراپی، از جمله همولیز، بیماری آلرژیک، آسیب DNA و سرطان، باید در نظر گرفته شود. مهمترین نشانه این بیماری همان زردی پوست است که گاهی سفیدی چشم را نیز درگیر میکند. بیلی روبین یکی از فرآورده های جانبی چرخه حیات گلبولهای قرمز است که در بدن همه انسانها وجود دارد. اگر مقدار بیلی روبین سرم خون نوزاد کم باشد، مشکلی نیست و ضایعهای ایجاد نخواهد کرد؛ ولی چنانچه تخریب گلبولهای قرمز وجود داشته باشد و مقدار بیلی روبین هم زیاد باشد (بیشتر از ۲۰ میلی گرم در صد میلی لیتر خون)، این ماده روی سلولهای مغز اثر گذاشته و موجب ایجاد ضایعات جبران ناپذیری میشود که به آن کرنیکتروس میگویند. ᠎Th​is da​ta h᠎as been creat ed by G SA C᠎on​tent Generator ​DE MO​!

مرکز پرستاری در منزل شیراز درمان با ارائه خدماتی چون اجاره دستگاه زردی نوزاد (فوتوتراپی) در شیراز در تلاش است که با کمک به همشهریان عزیز باعث بهبود هرچه سریعتر نوزادان و رفاه حال خانواده ها شود. زردی زیر 12 خفیف است و نیازی به بستری در بیمارستان ندارد و با کمک فتوتراپی در منزل بهبود پیدا می کند. این مقدار در طول هفتهی بعد تا زمانی که به سطح نرمال برسد، بهمرور کاهش پیدا میکند. بدیهی است که تا بهبودی کامل، کودک باید تحت نظر و نظارت پزشک باشد و اقدامات درمانی لازم برای او به موقع انجام شود. این نوع زردی ربطی به ترکیبات شیر مادر ندارد، در این نوع زردی درمان براساس تغذیه مکرر و بیشتر شیر مادر است. این قطره از عصاره ترنجبین و شیر خشت تهیه شده و برای دفع زردی از طریق مدفوع نوزاد بسیار مفید بوده و در حقیقت از مهمترین روش های درمان خانگی زردی نوزادان است.

شود؛ بنابراین، تا می توانند از درمان های خانگی اجتناب کنند، به هیچ وجه هیچ کدام از درمان های خانگی را توصیه نمی کنم. وقتی مجاری صفراوی مسدود شود نمیتوان بیلی روبین را به میزان کافی تخلیه کرد. اغلب بیمارستان ها قبل از ترخیص کودک معاینه زردی نوزاد را انجام می دهند نوزادان باید بین روزهای سوم تا هفتم بعد از تولد وقتی که سطح بیلی روبین به اوج می رسد معاینه شوند. کبودی قابل توجه هنگام تولد : نوزادانی که هنگام به دنیا آمدن کبود می شوند ممکن است سطوح بیشتری از بیلی روبین حاصل از تجزیه گلبول های قرمز داشته باشند.نوع گروه خون : اگر گروه خونی مادر با نوع نوزاد متفاوت باشد ، ممکن است کودک آنتی بادی را از طریق جفت دریافت کند که باعث تجزیه غیر طبیعی سریع گلبول های قرمز می شود. در واقع لامپ های مهتابی تنها نوری سفید رنگ دارند که هیچ تاثیری بر بیلی روبین خون ندارد و نمی تواند زردی بدن نوزاد را کاهش دهد. جایی در طب سنتی نیامده است که انبه برای زردی نوزاد ضرر دارد. ۵. استفراغ های مکرر نوزاد به هر دلیل.

این کار را هر روز یک بار به مدت چند هفته انجام دهید. سطح بیلی روبین را پایین آورده و از ما در برابر باکتری های مضر محافظت می کند. نشانه ها و علائم زیر ممکن است نشان دهنده زردی شدید نوزادی و یا عوارض سطح بالای بیلی روبین باشند. ناسازگاری خونی یکی از عوامل خطر مهمی است که احتمال بروز انواع مشکلات دوران بارداری و نوزادی را افزایش میدهد. بدون تولید امواج خطرناک فرابنفش که وجود آن به شدت برای پوست خطرناک است. از آنجا که در معرض لامپ های فتوتراپی قرار دارند، این نوزادان ممکن است دچار تغییر رنگ ادرار، پوست و خون (به رنگ خاکستری- قهوه ای) شوند. 3. زردی شیر مادر: بعد از دو تا سه هفته از زندگی ، که ناشی از فرآوری برخی مواد در شیر مادر است. هر دو نوع معمولاً بی ضرر هستند. زردی نوزاد 21 روزه با زردی نوزاد 3 روزه فرق دارد و مسیر درمان هر دو نیز متفاوت خواهد بود. اما در بیمارستان ها این احتمال وجود دارد که به دلیل استفاده از دستگاه زردی نوزاد نامناسب مدت زمان درمان زردی یا فتوتراپی طولانی شود. بنابراین بیشتر نوزادانی که آزمایش نوزاد روی آنها انجام میشود، سالم هستند و مشکلی ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *