وقتی صحبت از علت زردی نوزاد به میان می‌آید چه کاری انجام می‌دهند و چه کاری باید متفاوت انجام دهید

آکادمی اطفال امریکا توصیه می کند نوزاد قبل از مرخص شدن از بیمارستان تحت معاینه و درمان زردی قرار گرفته و به این منظور هر 8 تا 12 ساعت در بیمارستان معاینه شود. در حالی که سازندگان لامپهای ال ای دی تلاش کرده اند لامپ هایی را با مصرف 75 تا 100 وات برق به بازار ارائه کنند که از درخشش مناسبی برخوردار باشد اکنون محققان دانشگاه تورنتو در کانادا لامپ هایی تولید کرده اند که کم مصرف ترین لامپ های جهان هستند.به گزارش خبرگزاری مهر، آنها تلاش خود را از سه سال پیش آغاز کردند تا سه مدل از نانولامپ های ال ای دی را در آینده نزدیک به بازار عرضه کنند.این پژوهشگران امیدوارند محصولشان با نورانی و درخشندگی لامپ های 100 وات ال ای دی واقعی برابری کند و این نانولامپ ها کم مصرف ترین لامپ های جهان شوند. علت زردی نوزاد این است که نوزادان، کبد ضعیف تری دارند و ممکن است چند روزی طول بکشد تا بدن آنها بتواند بیلی روبین را دفع کند و به همین خاطر این ماده در بدنشان پخش می شود و باعث می شود که رنگ پوست آنها به زردی برود. کبد آنها نمیتواند بیلی روبین را که محصول فرعی حاصل از تجزیه گلبولهای قرمز است، فراوری کند.

چون اولین قسمتی که زردی در آن قابل تشخیص است، سفیدی چشم نوزاد است و سپس به صورت، قفسه سینه، شکم و پاها سرایت میکند. همچنین آزمایش هایی که پزشک تجویز می کند هم مهم است و می تواند تا درصد زیادی زردی نوزاد را کاهش دهد. از دیگر خدمات شرکت جهان پخش آرام می توان به فروش و اجاره دستگاه فتوتراپی اشاره کرد. چه زمانی باید برای اجاره دستگاه زردی نوزاد اقدام کرد؟ برای زردی متوسط یا شدید در نوزادان، ممکن است نوزاد شما نیاز باشد مدتی در محل نگاهداری اطفال شیر خوار تازه متولد شده و یا بستری داشته باشد. در حقیقت دستگاه های فتوتراپی در انواع مختلفی مانند دو بعدی و سه بعدی طراحی شده اند و هم چنین در طراحی تعداد لامپ ها با یکدیگر متفاوت هستند و هر کدام از این دستگاه ها برای درجه ای از زردی طراحی می گردند و حساسیت اشعه ای که از دستگاه به سمت بدن نوزاد تابانده می شود، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، بنابراین با توجه به مطالب گفته شده، ضمانت دستگاه فتوتراپی از اصول اولیه و استانداردی برخوردار است که توجه خریدار دستگاه فتوتراپی را در زمان خرید، به خود جلب خواهد کرد. در عوض تماما تمرکز داشته باشید که به نوزاد خود خوب شیر بدهید و در زمان لازم به کمک آزمایشگاه عدد زردی او را ارزیابی کنید.

اما این میزان برای روزهای دیگر پس از تولد طبیعی محسوب میشود و در آن زمان اگر عدد زردی به 7 تا 8 برسد، غیرعادی است. زمانی که شکم نوزاد زرد دیده میشود میزان زردی تقریبا 13 و اگر رانها زرد شوند، زردی به عدد 16 رسیده است. به دلایلی که نامشخص است ، شیردهی خطر ابتلا به زردی در نوزاد را افزایش می دهد ، که اغلب می تواند به مدت یک ماه یا بیشتر ادامه یابد. یرقان معمولا دو تا سه روز پس از به دنیا آمدن بیماری خود را نشان می دهد و تا دو هفته بعد بهبود می یابد. به دنبال آن در صورت تشخیص متخصص، نوزاد در دستگاه فتوتراپی قرار میگیرد تا بیماری او بهبود پیدا کند. نکته مهم در تشخیص زردی نوزاد این است که مادران در نور مطلوب اتاق (لامپ زرد نباشد) و ترجیحا نور طبیعی، باید آن را تشخیص دهند و همچنین وقتی پلک نوزاد را بالا بزنند، کاملا مشخص میشود که نوزاد زردی دارد.  Article has be en cre᠎at ed  by GSA᠎ Con᠎tent Generat​or Demoversi᠎on.

همراه است و همه این علایم ناشی از بالا رفتن سطح بیلی روبین در خون است که بیشتر از ۳ هفته کودک را درگیر کرده است و اقدامات درمانی انجام نشده است. هيپربيلي روبينمي – وضعیتی که با سطح بالایی از بیلی روبین در خون مشخص می شود. همچنین در صورتی که قصد اجاره دستگاه فتوتراپی را دارید می توانید از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید. همچنین در صورتی که قصد خرید دستگاه فتوتراپی را دارید به صفحه خرید فتوتراپی مراجعه نمایید. نکته مهم: برای خرید و یا اجاره انواع مختلف دستگاه­های فتوتراپی، باید تأییدیه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وجود داشته باشد. معمولا در روزهای پس از تولد اعداد 13 تا 14 و 15 تا 17 زردی برای بچهها خطرناک و نگرانکننده است. مادران به راحتی میتوانند زردی را در نوزاد تشخیص دهند. امروزه کمتر کسی نوزاد خود را برای درمان زردی در بیمارستان بستری میکند چراکه میتوان به راحتی برای اجاره دستگاه زردی نوزاد یا همان دستگاه فتوتراپی اقدام نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *