پایین بودن آزمایش زردی نوزاد Exposur

هیچ راه واقعی برای جلوگیری از زردی نوزاد وجود ندارد. اما اگر سطح بیلی روبین خیلی زیاد نباشد یا به سرعت افزایش نمی یابد، می توانید با استفاده از دستگاه های فتوتراپی خانگی مانند پتو فیبر نوری که دارای نورهای بسیار کوچک درخشان است یا انواع دیگری از دستگاه های فتوتراپی خانگی برای درمان زردی نوزاد خود اقدام کنید.فتوتراپی خانگی معمولاً به مدت ۳۰ دقیقه هر ۳ تا ۴ ساعت متوقف می شود تا بتوانید به نوزاد خود غذا بدهید. از آنجا که دستگاه های زردی نوزاد که در بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرند از نظر کارایی و شدت تابش نور قوی تر از دستگاه های فتوتراپی خانگی هستند از این رو ممکن است برای درمان زردی با یک شدت و شرایط یکسان زمان فتوتراپی خانگی بیش از مدت زمان فتوتراپی بیمارستانی باشد. در پنج روز اول تولد نوزاد خود را به دقت از نظر علائم زردی مانند زردی پوست و چشمها تحت نظر بگیرید. به همین دلیل است که نوزادان باید به دقت از نظر زردی بررسی شوند و برای جلوگیری از سطح بالای بیلی روبین تحت درمان قرار گیرند.

Data has been gener ated by G​SA C onte nt Generator Demoversi on᠎!

بنابراین با قطع فتوتراپی تحت نظر پزشک، سطح بیلی روبین به طور مداوم کنترل شود تا از بازگشت و بروز عوارض ناشی از زردی جلوگیری به عمل آید. آکادمی اطفال آمریکا (AAP) توصیه میکند که همه نوزادان ۳ تا ۵ روزه تازه متولد شده قبل از ترخیص از بیمارستان از نظر زردی معاینه شوند. این گلبولهای قرمز سالم را جایگزین خون آسیب دیده نوزاد میکند. در این روش درمانی از چراغ های ویژه ای برای تغییر بیلی روبین به لومیروبین استفاده می شود که می تواند از طریق صفرا یا ادرار کودک دفع شود. نوزادی که گروه خونیاش با گروه خونی مادرش سازگار نیست، بدنشان میتواند آنتیبادیهایی ایجاد کند که میتواند گلبولهای قرمز خون او را از بین ببرد و باعث افزایش ناگهانی سطح بیلی روبین شود. که به دلیل ناکافی بودن شیر مادر به وجود می اید ارتباطی با نوع شیر مادر و ترکیبات ان ندارد این نوع زردی با تغذیه مناسب و مکرر درمان میشود.

Da᠎ta has been creat ed by GSA Conte᠎nt  Gen er᠎ator ​DEMO​!

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه نوار عصب و عضله با قیمت مناسب را از دست ندهید و برای مشاهده انواع دستگاه emg کلیک نمایید. چگونه میتوان زمان فتوتراپی خانگی را با افزایش اثربخشی فتوتراپی کاهش داد؟ به گزارش فارس، یدالله زاهدپاشا عضو هیأت مدیره انجمن نوزادان کشور و استاد گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی بابل امشب در جمع خبرنگاران از افزایش بستری و زردی در نوزادان خبر داد و اظهار کرد: همکاران برای درمان زردی از تجویز قرص فنوباربیتال خودداری کنند. ، در چنین شرایطی انجام آزمایش زردی نوزاد در منزل، راهکار خوبی است که می تواند به داد شما برسد. در دوران بارداری میتوانید گروه خونی خود را آزمایش کنید. پس از تولد، در صورت لزوم، گروه خونی کودک شما آزمایش میشود تا احتمال ناسازگاری گروه خونی رد شود که میتواند منجر به زردی نوزاد شود. راه حل بعدی، صبر کردن به مدت ۲۴ ساعت تا نوزاد از شیر مادر تغذیه کند و روز بعدی آزمایش مجدد بگیرید. انجام آزمایش بیلی روبین خود یک پیشگیری در برابر عواقب جدی است که می تواند در صورت افزایش سطح بیلی روبین در نوزادان زرد وجود داشته باشد.

در این حالت معمولا، در زیر نوزاد از دستگاه هایی مانند بیلی بلانکت یا همان پتوهای فیبروپتیک استفاده می شود و به صورت همزمان منبع نور دیگری معمولاً در بالای سر نوزاد قرار می گیرد. با این حال، کبد در حال رشد نوزاد تازه متولد شده ممکن است برای حذف بیلی روبین به اندازه کافی بالغ نباشد. زردی خفیف معمولا با رشد و به بلوغ رسیدن کبد کودک از بین می رود. اگر به کودک خود شیر خشک نمیدهید، در هفته اول هر ۲ تا ۳ ساعت یک تا ۲ اونس شیر خشک به کودک خود بدهید. اگر به نوزاد خود شیر میدهید، در روزهای اول باید حداقل ۸ تا ۱۲ بار در روز به نوزاد خود شیر بدهید. اما در نهایت، سطح بیلی روبین نوزاد باید در عرض ۲ تا ۳ روز بعد از توقف فتوتراپی دوباره بررسی شود. اما لامپ های LED را میتوان در فاصله نزدیک تری از نوزاد قرار داد، چرا که گرمایش ناشی از آن ناچیز است، پس عملکرد درمانی بهتری دارد. به احتمال زیاد طی هفته های ۲ و ۳ به اوج خود می رسد ، اما ممکن است در یک ماه یا بیشتر در سطح پایین باقی بماند. نوزادانی که قبل از هفته ۳۷ بارداری به دنیا می آیند، به احتمال بسیار زیاد به زردی دچارمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *