پنج تجربی و افکار-خم کردن علت زردی نوزاد استراتژی‌هایی که در کتاب‌های درسی {نخواهید داشت}

این نور به جز چشم ها و اندام تناسلی نوزاد که با چشم بند و شورت ضد نور مخصوص یا پوشک پوشانده می شود به سراسر بدن نوزاد می تابد. راه های درمان زردی نوزاد به این صورت است که در صورتیکه سطح زردی در حدی باشد که نیازی به اقدامات خاصی نباشد باید به طور منظم به نوزاد شیر دهید و در صورت لزوم او را برای تغذیه بیدار کنید و به هیچ عنوان از مکمل هایی نظیر آب یا آب قند استفاده نکنید، و تعداد دفعات شیر دهی را تاجای امکان افزایش دهد چراکه در این صورت تعداد دفعاتی که نوزاد پوشک خود را خیس میکند افزایش می یابد و در نتیحه بیلی رو بین اضافی، بیشتر از این طریق دفع میشود. غذایی که شما مادران عزیز مصرف می کنید تاثیر مستقیمی بر روی شیر می گذارد و نوزاد شما هم از همان شیر مصرف می کند، بنابراین اگر به فکر درمان زردی نوزاد خود هستید توصیه های غذایی زیر را جدی بگیرید. زردی نوزاد بیش از دو هفته طول کشیده باشد،که به آن زردی طول کشیده می گویند. اگر نوزاد شما نارس متولد شوده باشد یا فقط از شیر مادر تغذیه کرده باشد، زردی نوزاد ممکن است بیش از 2 هفته طول بکشد.

زردی نوزاد عوارض. مارلبورو فلتر بلس سلفر. نشانه ها و علائم زیر ممکن است نشان دهنده زردی نوزاد شدید و یا عوارض سطح بالای بیلی روبین باشند. بعدها در بعضی از انواع دستگاه فتوتراپی فیلترهای مخصوصی تعبیه گردید که تا حدودی اشعه مضر را فیلتر میکرد و عوارض استفاده از آن را کاهش میداد ولی به همان نسبت از قدرت درمانی اش نیز کاسته میشد و چه بسا طفل گاها مجبور بود چند شبانه روز زیر دستگاه بخوابد. بهترین روش درمان زردی نوزاد، اجاره دستگاه زردی و انجام فتوتراپی کاملا استریل در منزل هست. دستگاه های ساکشن در منزل و سایر محیط های درمانی قابل استفاده هستند. توصیه های ارایه شده توسط انجمن متخصصان اطفال آمریکا برای زمان شروع درمان زردی با دستگاه فتوتراپی در نوزادان فول ترم یعنی نوزادانی که بین ۳۸ تا ۴۰ هفتگی به دنیا آمده اند،این است که معیار مناسب برای شروع فتوتراپی سطح سرمی بیلی روبین در خون است اما بسیاری معتقدند برای این گروه از نوزادان بهترین معیار قضاوت بالینی پزشک می باشد. هنگامی که نوزاد شما به دنیا می آید، یکی از بررسی هایی که بر روی او انجام می شود تست زردی او هست که پاشنه پای او را می خراشند و خون خارج شده را مورد آزمایش قرار می دهند. Post has be​en creat᠎ed ​wi th the he​lp of GSA Content Gener at​or Dem​over᠎si᠎on.

نوزادانی كه بیلیروبین بالایی دارند، باید زیرنظر متخصص باشند و زودبهزود مورد بررسی قرار بگیرند. آزمایش AST: در این آزمایش اختلالات کبدی با اندازهگیری آنزیمی به نام AST مورد بررسی قرار میگیرد. البته در این مورد افراط نکنید چراکه ممکن است شما دچار غلبه سردی شوید که این خودش مشکلی دیگر است، علائم سردی عبارتند از رنگ پریدگی، احساس سرما در بدن، خواب آلودگی و بی حالی، نفخ معده و … از مصرف دستهای از مواد غذایی سرد که باعث سردی معده شده و برای شرایط بعد از زایمان مناسب نیست (مانند ماست، خیار، هندوانه و …) پرهیز شود. 1 نخود از شیرخشت برداشته و نصف قاشق چای خوری هم ترنجبین نیاز داریم تا این دو را در استکانی که تا نصفه، آب جوش دارد ترکیب کنیم، بعد از ترکیب و حل کردن این دو در آب جوش باید مایع به دست آمده را با پارچه ای نخی صاف کنید و آرام آرام به نوزادتان بدهید تا بخورد. توجه کنید که نور مهتابی یا لامپ منزل زردی را درمان نمی کند. لامپهای فلورسنت با توجه به ماهیتی که دارند مقداری اشعه فرابنفش تولید میکنند که این اشعه به شدت برای پوست انسان ضرر دارد چه برسد به پوست کودک چند روزه که بسیار ظریف و آسیب پذیر است.

1️⃣ معمولا زردی در پسران بیشتر از دختران دیده می شود که این بدان علت است که پسر ها در مقایسه با دختران، طبع گرم و خشک تری دارند و در نتیجه بیماری هایی که ناشی از این طبع هستند را بیشتر می گیرند. پیش کبدی: این نوع زردی ناشی از تجزیه بیش از حد گلبول های قرمز خون است که بر توانایی کبد برای متابولیسم بیلی روبین غلبه میکند. در صورتیکه نیاز باشد برای زردی اقدام درمانی خاصی صورت بگیرد، اولین مرحله درمان آن فتوتراپی است.در صورتیکه درمان زردی با دستگاه فتوتراپی جواب ندهد ممکن است نوزاد در بیمارستان بستری شده و با تعویض خون تحت درمان قرار گیرد.که ما در ادامه این مقاله به شرح دستگاه فتوتراپی و درمان با آن میپردازیم پس با ما همراه باشید. همه پزشک ها معتقد هستند که زردی تا حدی قابل قبول است و اکثر نوزادان مبتلا به زردی نیازی به اقدام درمانی خاصی ندارند زیرا سطح بیلی روبین در خون آنها خیلی بالا نیست.در این موارد ، معمولاً در عرض ۱۰ تا ۱۲ روز وضعیت زردی نوزاد بهتر می شود و هیچ آسیبی به نوزاد نمی رسد. علت زردی نوزادان مربوط می شود به مشکلات کبد آنها که به درستی کار نمی کند و در نتیجه بیلی روبین به جای اینکه به صفرا منتقل شود، در خون و کبد باقی می ماند و زردی پدید می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *