پنج درمان زردی نوزاد در خانه اشتباهات بهتر است به هیچ وجه بسازید

اگر میپرسید که از نظر طب سنتی برای زردی نوزد چه چیزی خوب است یا امکان درمان زردی نوزاد در خانه به کمک طب سنتی وجود دارد یا خیر و یا اینکه اساسا غذاهای مضر زردی نوزاد کدام ها هستند یا چه تکنیکهایی برای کنترل، درمان، رفع و از بین بردن زردی نوزاد موثر است، باید بگوییم که درمان و راههای جلوگیری از زردی نوزادان در طب سنتی طیف گستردهای دارد که غالبا safe و ایمن هستند، اما معمولا مورد پذیرش پزشکان اطفال نیستند. برای اینکه احتمال آسیبهای مرتبط با جنین کاهش یابد بهتر است زن و مرد دارای گروههای خونی با Rh مشابه باشند. بیشتر نوزادان دارای زردی پوست (زردی) هستند. این دستگاه دارای چهار لامپ می باشد و در دو نوع ال.ای.دی و فلورسنت موجود است. سو مصرف مواد مخدر و اختلالات ارثی خون از عواملی هستند که خطر ابتلا به این زردی را افزایش میدهند. بیلی روبین زیاد اصلی ترین دلیل زردی نوزاد است درواقع همانطور که گفتیم بیلی روبین از تجزیه گلبول های قرمز خون آزاد می شود.

در صورت استفاده از دستگاه درمان زردی در منزل دیگر نیازی به بستری نوزاد در بیمارستان و صرف وقت و هزینه های زیاد نیست و درمان زردی نوزاد در منزل و در کنار خانواده انجام می شود. هنوز اطلاعات دقیقی از اثر زعفران بر روی زنان شیرده منتشر نشده به همین دلیل متخصصان توصیه میکنند که زنان در دوران شیردهی از مصرف زیاد زعفران اجتناب کنند. بد نیست بدانید که حجامت نوزاد از بهترین، سریعترین و موثرترین روشهای درمان و رفع زردی نوزادان در طب سنتی است. میزان بیلی روبین (شدت زردی) دوره درمان را تعیین می کند. فتوتراپی باید تا زمانی که سطح بیلی روبین در بدن کودک به حد طبیعی کاهش یابد ادامه داشته باشد. چه زمانی به دستگاه فتوتراپی نیاز است؟ تنها با اجاره یک دستگاه فتوتراپی در منزل می تواند به مراقبت از نوزاد پرداخت و زردی وی را درمان نمود. بنابراین بلافاصله باید درمان شود به جز در موارد شدید که دکتر تجویز میکند نوزاد در بیمارستان بستری شود، در سایر مواقع درمانهای خانگی برای درمان او تجویز میشود. پرتوهای آفتاب به کاهش بیلیروبین و دفع آن از طریق مدفوع و ادرار کمک میکند. This post has ᠎be en wri tten by G​SA Con​tent  Genera​to​r DEMO !

وقتی گلبولهای قرمز خون شکسته میشوند رنگدانهی زرد رنگی به نام بیلی روبین ایجاد میشود که عامل رنگ زرد ادرار است که از همین طریق از بدن دفع میشود. وقتی سطح بیلی روبین به حد مطمئنی که معمولاً یک یا دو روز طول می کشد برسد، فتوتراپی متوقف می شود. از آنجا که هر غذایی که مادر میخورد مستقیما در شیر او ترشح میشود و نوزاد هم از شیر تغذیه میکند، لذا مهم است که مادر تازه زایمان کرده در روزهای اول بعد از زایمان و ترجیحا تا 40 روز بعد از فارغ شدن، مراقبت بیشتری از تغذیه خود داشته باشد و هر چیزی را در سبد غذایی خود قرار ندهد. این متخصص طب سنتی، در ادامه گفت: در ابتدا در سیستم گلبول قرمز نوزادان، تعداد هموگلوبین بیشتری نسبت به افراد بالغ یا اطفال وجود دارد و زمان از بین رفتن گلبولهای قرمز یا هموگلوبینها سریعتر است؛ این عوامل باعث بروز بیشتر بیماری یرقان میشود. زردی ناشی از ناسازگاری خون به این ترتیب است که به طور معمول، اگر گروه خونی نوزادانی که مادر آنها گروه خونی O دارند A یا B باشد، احتمال زردی ناشی از ناسازگاری در خون افزایش پیدا میکند.

اطلاع از غذاهایی که برای زردی نوزاد مضر است کمک میکند تا با خارج کردن این غذاها از برنامه غذایی مادر، وضعیت زردی نوزاد کنترل شود و زودتر بهبود پیدا کند. پرتقال؛ این میوه با طبع سردی که دارد برای تصفیه خون بسیار مفید است و به کاهش زردی نوزاد کمک میکند. از دیگر عواملی که می تواند بر میزان درجه خطر زردی نوزادان تاثیرگذار باشد تعداد روزهای تولد نوزاد است .در نوزادی که به طور سالم و رسیده به دنیا آمده است عدد زردی بالاتر از ۱۶ میلی گرم در دسی لیتر برای ۳ روز بعد از تولد در نوزاد می تواند درجه خطرناکی از زردی را داشته باشد و نیاز به بستری شدن نوزاد در بیمارستان باشداما همین مقدار برای نوزادانی که روز اول و یا دوم تولدشان است شاید طبیعی تر و نرمال تر باشد و نیاز به بستری نباشد و شاید این مقدار با شیر دهی در روزهای آتی کمتر شود. در شرایطی که پزشک تشخیص دهد که زردی نوزاد به علت شیر مادر است و نوزاد با روشهایی مثل فتوتراپی درمان نشود، موقتا شیر خشک را جایگزین شیر مادر میشود و بعد از یک تا دو روز شیردهی به نوزاد از طریق شیر مادر از سر گرفته میشود. Th is post w​as c​reat᠎ed by GSA Content Gen er at or D emoversi​on .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *