پنج مکان برای دریافت معاملات در درمان زردی نوزاد

کم خونی همولیتیک: وقتی مقدار زیادی گلبول قرمز تجزیه و تخریب شوند، تولید بیلیروبین افزایش مییابد. سندرم کریگل نجار: این یک بیماری ژنتیکی نادر است که باعث کاهش آنزیمی خاص که مسوول پردازش بیلیروبین است میشود. این موضوع می تواند دلایل مختلفی داشته باشد همچنین خود را با نشانه های مختلفی به ما نمایان می کند. اما مواد غذایی و مواد شیمیایی مختلف، به اشکال مختلفی هضم و متابولیزه میشوند، به طوری که برخی از خوراکیها نسبت به بعضی دیگر ، با کبد سازگارترند. وقتی بیلیروبین به کبد میرسد، سایر مواد شیمیایی به آن میچسبند و مادهای به نام بیلیروبین کنژوگه ایجاد میشود. برای مثال: یک بیماری خوش خیم کبدی به نام سندرم گیلبرت ممکن است باعث افزایش جزئی بیلی روبین شود که میتوان آن را نادیده گرفت. از آنجا که دلایل زیادی برای یرقان وجود دارند، اما تهیه اقدامات پیشگیرانه ویژه برای این بیماری دشوار است. انسداد مجاری صفراوی: این مشکل مانع از ان میشود که کبد بیلیروبین را دفع کند.

زردی اغلب به دلیل اختلالات زمینهای اتفاق میافتد که یا موجب تولید بیش از حد بیلیروبین شوند و یا باعث شوند کبد قادر به جداسازی و دفع مناسب آن نباشد. در ادامه این مقاله از وبلاگ دارو درباره راههای درمان زردی نوزادان صحبت خواهیم کرد. اگر زردی ناشی از مصرف دارو باشد، درمان شامل تغییر دارو، به داروهای دیگر است. بهترین راه برای کاهش احتمال ابتلای نوزادان به زردی این است که مطمئن شوید نوزاد به خوبی تغذیه میشود. هنگامی که سلولهای خونی چرخه خود را برای کامل شدن شروع میکنند، شکسته میشوند. برای انجام آزمایش نوزاد و بررسی کمکاری مادرزادی تیروئید، بین روز سوم تا پنجم پس از تولد نوزاد، یک نمونه خون از پاشنۀ پای نوزاد گرفته میشود و در صورت تشخیص بیماری، درمان بلافاصله شروع میشود. اگر نوزاد قبل از سپری شدن ۷۲ ساعت از زایمان (روز سوم) از بیمارستان مرخص شود، باید ظرف دو روز آینده برای معاینه به مطب آورده شود. در هفته اول زندگی، نوزادانی که شیر مادر میخورند باید 8 تا 12 بار در روز تغذیه شوند، در حالی که نوزادانی که شیر خشک میخورند باید هر 2 تا 3 ساعت یک بار 1-2 اونس شیر خشک مصرف کنند.

تحميل اغنية محمد نايل 2022. چه بخورد نوزاد برای زردی رفع مادر. سیراب نگه داشتن بدن یکی از بهترین راهها برای کمک به کبد برای بهبود یافتن از زردی است. درمان زردی نوزاد در منزل با بهترین روش درمان و نازل ترین قیمت. از بین 21 نوزاد با کشت ادرار مثبت به روش سوپراپوبیک 6/7% پسر و 3/5% دختر بودند. زردی در نوزادان معمولا به دلیل عدم فعالیت آنزیمهای موثر روی بیلی روبین در هنگام تولد روی میدهد که بعد از گذشت چند روز از تولد این آنزیمها فعال شده و حالت یرقان (زردی) از بین میرود. نوزادی که گروه خونی آن با مادرش سازگار نیست ، می تواند تجمع آنتی بادی هایی ایجاد کند که می تواند گلبول های قرمز خون آنها را از بین ببرد و باعث افزایش ناگهانی سطح بیلی روبین شود. دقت اندازه گیری زردی نوزاد اگر چه به اندازه آزمایش با خون نیست اما چنانچه دستگاه بیلی چک از نوع مرغوب باشد قابل قبول است.  Content h as been gener ated ᠎with the ​he᠎lp of G SA C ontent​ G᠎en᠎erat​or DEMO!

این بیماری دو نوع مستقیم و غیرمستقیم دارد که مستقیم آن میتواند خطرناک باشد چون کبد نوزاد مشکل دارد و قادر به دفع بیلی روبین نیست. استفاده از داروها یا مکملها بسته به علت زردی میتواند به درمان زردی کمک کند. شبه یرقان یا یرقان کاذب: این بیماری نوعی زردی بی ضرر است. بهطورکلی بیش از ۷۰% نوزادان در روزهای اول بعد از تولد به این نوع بیماری دچار میشوند. تغذیه با شیر مادر: احتمال ابتلا به زردی نوزادانی که مواد مغذی یا کالری کافی از شیر مادر دریافت نکنند و یا دچار کم آبی شوند، افزایش مییابد. زردی شير مادر: این نوع زردی به علت چگونگي مداخله مواد شير مادر در فرآيند تجزيه بيليروبين رخ میدهد. ناسازگاری ارهاش (RH) یا گروههای خونی ABO : هنگامی که نوع خون مادر و کودک متفاوت باشد، آنتیبادیهای بدن مادر از جفت عبور کرده و به گلبولهای قرمز جنین حمله میکنند و موجب تسریع در تجزیه گلبولهای قرمز میشوند. گاهی باعث اسهال و کم آبی نوزاد شده و در مواردی هم بثورات پوستی گذرا روی بدن نوزاد ظاهر میشود. به احتمال زیاد پزشکان زردی را صرفا از روی ظاهر نوزادان تشخیص میدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *