پنج کاری که برای موفقیت درمان زردی نوزاد باید انجام دهید

زردی به ویژه در نوزادان نارس شایع است، پسرانن نیز بیشتر از دخترانبه این عارضه مبتلا اند. 1. زردی معمولا در نوزادان نارس شایع است. زردی در نوزادان یک مشکل شایع محسوب میشود. بااینحال اگر این مشکل بیش از سه هفته طول بکشد، میتواند زمینهساز مشکلات دیگری باشد. استفاده از مهتابی مخصوص زردی تقریبا راهی است که به کاهش طول مدت بستری شدن نوزاد در بیمارستان کمک می نماید. به سم زدایی کبد و بهبود زردی کمک می کند. تشخیص زودرس و مدیریت زردی می تواند از ایجاد چنین آسیب های مغزی جلوگیری کند. در مواردی بسیار نادر هم مشاهده شده است این آسیب های مغزی و زردی بیش از حد ممکن است به مرگ نوزاد منجر شود. آقای دکتر نوری در این ویدئو تمام نکات و مواردی که مربوط به زردی نوزادان هستند را توضیح دادند لذا از شما دعوت می کنیم تا ویدئو را ملاحظه نمائید و اگر هر گونه سوال یا تجربه ای در این زمینه دارید با ما به اشتراک بگذارید. هم چنین می تواند در مواردی که با این روش درمان نشوند، عمل تزریقی ماده ای در خون انجام می شود که موجب افزایش سطح پروتئین در خون می شود و گلبول های قرمز نوزاد را تقویت می کنند. ​This w​as cre᠎ated wi th t he help of G᠎SA​ Con᠎te nt Gen er ator D em oversi​on .

بیلی روبین ماده زردی است که هنگام تجزیه سلول های قرمز خون که اکسیژن را به بدن منتقل می کنند ، تولید می شود. به پزشک متخصص مراجعه می کنید و میزان ماده بیلی روبین در خون کودک از طریق آزمایش یا با ابزار مخصوص بر روی سر کودک ارزیابی می شود. درمان با اشعه، به این صورت انجام می شود که نوزاد درون تونلی از اشعه ماورابنفش قرار می گیرد، این اشعه ساختار های مولکولی بیلی روبین را دست کاری می کند تا از طریق مدفوع از بدن نوزاد دفع شود. در این حالت ادرار نوزاد تیره رنگ و مدفوع وی بی رنگ است، درحالی که باید زرد یا نارنجی باشد. این در حالی است که تشخیص ظاهری زردی در نوزادانی که پوست سبزه یا تیره تری دارند دشوارتر است و پزشک از طریق انجام آزمایش خون و بررسی سطح بیلی روبین خون در کودک، زردی را تشخیص می دهد. چطور ممکن است که تمام بیلی روبین که به صورت محلول در خون نوزاد در تمام اندام هایش جریان دارد از طریق ۲ قطره خون از پشت لاله گوش دفع شود. وی در ادامه این مطلب تأكید كرد: نكته مهم در خصوص معاینه تشخیص زردی در نوزادان این است كه در محل معاینه نور كافی مناسب و ترجیحاً نور طبیعی وجود داشته باشد البته در بعضی از موارد ممكن است تخمین شدت زردی از طریق معاینه گمراهكننده باشد به همین دلیل در نوزادانی كه رنگ پوست تیره دارند بهتر است برای تشخیص شدت زردی فتوتراپی به عمل آید.

᠎This con tent was written with G SA Content  G᠎enerator Demoversi on.

بنابراین بسیار مهم است که عامل یا عوامل ایجاد کننده این بیماری شناخته شود و روشهای پیشگیرانه و درمان زردی نوزاد با توجه به شرایط و موقعیت مورد استفاده قرار گیرد. در حین نوردرمانی توجه کنید. نمونهگیری آزمایش ادرار نوزادتان را میتوانید خودتان در خانه، انجام دهید؛ سپس وارد اپلیکیشن آچاره که شدید؛ درخواست خدمان نمونهگیری در محل را ثبت کنید تا فردی از آزمایشگاه بیاید و نمونه ادرار فرزندتان را با خود به آزمایشگاه ببرد. با پیشرفت علم و اختراع دستگاه های تشخیصی فراوان در زمینه های مختلف پزشکی اما با این حال باز هم همان نمونه گیری از پاشنه پای کودک بهترین روش تشخیصی برای زردی کودک محسوب می شود. پتوی فتوتراپی توسط دکتر آناهیتا علیزاده، متخصص بیماریهای کودکان و فلوشیب سم شناسی بالینی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با همکاری مرکز تحقیقات نوزادان طراحی و ساخته شده و به شماره 79904 ثبت اختراع شده است. این لامپ ها بیشتر به صورت رشته ای طراحی می شوند و شما می توانید با نصب آن به تخت نوزاد به راحتی از آن استفاده کنید. ۱.زردی به علت اختلاف گروه خونی مادر و نوزاد که اکثرا مادر گروه خونی O و نوزاد گروه خونی Aیا B دارد. ۳.زردی به علت گروه خونی Rh منفی مادر که نوزاد Rhمثبت است و معمولا در بدو تولد رخ می دهد.(روزاول و دوم تولد). ᠎Data was g​en᠎erated by GSA Content Generat or ​DE MO.

به علت در اختیار بودن کامل دستگاه در منزل ، دوره درمان به صورت قطعی و سریعتر انجام خواهد شد. فتوتراپی به منظور درمان یرقان و زردی از نظر پزشکی بسیار بی خطر تلقی می شود. در این هنگام شما میتوانید با دستگاه زردی نوزاد اقدام به درمان نوزاد کنید . وی با تاکید براینکه تمام نوزادانی که دچار زردی میشوند باید به متخصص اطفال ارجاع داده شوند عنوان کرد: اگر زردی در بیمارستان تشخیص داده شود تمام مراحل درمان به خوبی انجام میشود ولی اگر بعد از ترخیص از بیمارستان این عارضه بروز پیدا کرد خانوادهها باید توجه داشته باشند نوزادان را در اسرع وقت به مراکز درمان انتقال دهند زیرا ممکن است زردی آنها شدت بیشتری پیدا کند. والدین محترم ، لطفا توجه کنید ! اما بسیاری از والدین نگران اند که مبادا این میزان از زردی برای فرزند دلبند شان خطر آفرینی کند، اما برخی از پزشکان معتقدند میزان کمی از زردی به حدی نرمال است و جای نگرانی ندارد اما این که میزان و درصد زردی نوزاد چقدر است صرفا با یک معاینه فیزیکی ساده میسر نمی شود باید به صورت بالینی تشخیص صورت بگیرد. در چه شرایطی باید به پزشک مراجعه کرد؟ با خوردن قرص فنوباربیتال چه اتفاقی برای کودک میافتد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *