پول بیشتری می خواهید؟ دریافت درمان زردی نوزاد

روش ۴- جهت درمان زردی نوزاد هر روز نصف تا یک قاشق چایخورى تخم گشنیز را در ۵/ ۱ استکان آب بجوشانید تا نیمى از آن بماند صاف کنید و در طول روز به نوزاد بدهید و چند روز تکرار کنید. یافته ها: درمان زردی با استفاده از داروهای گیاهی مثل شیر خشت، ترنجبین، عناب و دیگر داروهای گیاهی که در ایران به عنوان داروهای گیاهی ضد زردی استفاده می شود و موادی مثل آب قند، خارشتر و خاکشیر که جزء درمان های سنتی به شمار می رود.اهمیت زردی نه بواسطه شیوع آن، بلکه به دلیل افزایش بیلی روبین در مغز بوده که صدمات شدید و غیرقابل برگشت مغزی را به وجود می آورد. زردی در نوزادان شیوع بالایی دارد؛ بهطوریکه حدود نیمی از نوزادان با درجهای از زردی متولد میشوند. زردی در طی روزهای سوم تا پنجم تولد به حداکثر خود میرسد و تا روزهای هفتم تا دهم کاهش مییابد و از بین میرود. این زردی ناشی از عفونت نیست و با تغذیه با شیر مادر و دفع مکرر مدفوع، بیلیروبینهای اضافی از بدن حذف میشوند و کودک بهبود مییابد. گاهی اوقات ، یک نوزاد تازه متولد شده ممکن است به دلیل نوشیدن شیر مادر مادر دچار زردی شود.

آکادمی اطفال آمریکا (AAP) توصیه می کند که همه نوزادان تازه متولد شده قبل از ترخیص از بیمارستان و هنگامی که کودک بین 3 تا 5 روز است از نظر زردی مورد معاینه قرار گیرند. بیمارستان ها اکثرا از مادران می خوان که در ۷۲ ساعت آتی حتما کودک رو برای انواع تست به بیمارستان برگردون، زیرا سطح بیلیروبین در بین ۳ تا ۷ روز پس از تولد نشون داده میشه. این حالت در مواردی اتفاق می افتد که زردی کمی بعد از تولد (در ۲۴ ساعت اول) ایجاد شود. این رنگ دانه به طور طبیعی بر اثر تخریب سلول های قرمز خونی پیر شده ایجاد می شود. با تجزیه طبیعی سلول های خون بیلی روبین ایجاد خواهد شد. درصورتی که سطح بیلی روبین بسیار بالا باشد، زردی کف دست ها هم ظاهر می شود. در ابتدا باید اشاره کنیم که زردی نوعی بیماری نیست بلکه نوعی اختلال کبدی به شمار میرود که با بروز نشانههایی همانند: تغییر رنگ و زرد شدن پوست، سفیدی چشم و همچنین تغییر رنگ ادرار به زرد پررنگ گاهی هم قهوه ای که بتدریج و با افزایش عدد «بیلی روبین» سایر مناطق پوستی همانند شکم و اندامها زرد خواهندشد.

در صورت احتمال مشكلات سلامتي بر اثر يرقان ممكن است آزمايشات بيشتري از سوي پزشك پيشنهاد شود. براي آشكار شدن نياز نوزاد به مداوا، ممكن است آزمايش خون براي آگاهي از مقدار بيلي روبين انجام شود. نوزاداني كه مقدار زيادي بيلي روبين در بدن خود دارند ممكن است صداي شيون تيزتري داشته باشند، همچنين ممكن است تنبل و تند خو باشند. چه نوزادانی بیشتر در معرض ابتلا به زردی میباشند؟ همچنین در صورتی که مادر دارای RH منفی و پدر دارای RH مثبت باشد نوزادان در معرض ابتلا به زردی پاتولوژیک است. نوزادان گاهی تا چند روز احتیاج دارند که در معرض نور فتوتراپی قرار بگیرند. بیلی روبین یک رنگدانه نارنجی یا قرمز در خون است. دستگاه زردی نوزاد یا همان دستگاه فتوتراپی با تاباندن نور ویژه بر پوست نوزاد، منجر به شکسته شدن بیلی روبینهای زیر پوست او خواهدشد. دستگاه زردی نوزاد یا همان دستگاه فتوتراپی با تابش نور ویژه باعث شکسته شدن بیلی روبینهای زیر پوست کودک میشود. میزان زیاد بیلی روبین که باعث زردی شدید میشود در صورت عدم درمان عوارض جدی ایجاد میکند. عوارضی که میتواند دریک نوزاد ایجاد شود در اطراف خط قرمزی است که نباید به آن برسد. این شهر پرجمعیتترین شهری است که مرکز استان نمیباشد.بر طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن (۱۳۹۵) مرکز آمار ایران این شهرستان در سال ۱۳۹۵، ۵۴۸٬۶۲۰ نفر جمعیت داشت که ۲۷۹٬۲۸۲ نفر آن مرد و ۲۶۹٬۳۳۸ نفر آن زن میباشند.

معادل ۴ ، ۶ ، ۸ لامپ جهت درمان زردی نوزاد دلبندتان در شهریار قابل عرضه می باشد. تشخیص زردی و درمان زردی نوزادان با روش فتوتراپی چگونه است؟ در این شرایط نیاز است که نوزادان بستری شوند و در صورت عدم درمان مناسب، عامل زردی در مغز رسوب کرده و موجب عقب ماندگی نوزادان خواهد شد. روش ۳- تنها عامل موثر در کاهش زردی تغذیه مکرر نوزاد با شیر مادر و افزایش دفع ادرار نوزاد است. این متخصص طب سنتی، اظهار داشت: ابتلا به بیماری زردی به وزن، نارس بودن و به موقع به دنیا آمدن نوزاد بستگی دارد؛ لذا همه این موارد را باید درنظر گرفت؛ خانوادهها از ابتلای فرزندشان به یرقان، بسیار ابراز نگرانی میکنند در حالیکه این بیماری با برخی از خوراکیهای خنک که به مادر داده میشود، برطرف میشود. اين جذب نور بيلي روبين را تغيير داده و در نتيجه نوزاد به سادگي مي تواند آن را از طريق مدفوع و ادرار دفع كند. پزشك معاينات فيزيكي نوزاد را انجام داده و از شما سوالاتي مي پرسد. این درحالی است با استفاده از دستگاه فتوتراپی ( دستگاه درمان زردی نوزاد ) می توان میزان بیلی روبین را کاهش داد و آن را به سطح عادی خود بازگرداند.

This con​tent has  be en c re᠎at ed  with the help ​of G SA  Content Gen᠎erator D emover᠎sion .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *