چرا اجاره دستگاه زردی نوزاد تنها مهارتی است که واقعاً به آن نیاز دارید

باید بدانید لامپهای مهتابی گرمای زیادی را تولید میکنند و این اتفاق به بالارفتن دمای بدن نوزاد و حتی ایجاد سوختگی روی پوست او منجر میشود. نوزادان در مجاورت این چراغ ها در یک بستر گرم و محصور قرار می گیرند تا دمای بدن آن ها حفظ شود. با این حال، مطالعات با استفاده از لولههای نور فلورسنت نشان دادهاند که نور فیروزهای با حداکثر گسیل در 490 نانومتر ممکن است کارآمدتر باشد. کتاب ۵ زبان عشق برای کودکان؛ چطور با کودکمان رابطه سالمی داشته باشیم؟ معمولا زردشدن رنگ نوزاد برای تشخیص ابتلای او به زردی کافی است، ولی معاینههای بیشتر شدت این ابتلا را تعیین میکنند. و علت رخ دادن آن عدم دریافت شیر کافی توسط نوزاد است.شیر مادر باعث افزایش حرکات روده نوزاد شده و مانع ساخت بیلی روبین و در نتیجه مانع ایجاد زردی است.درمان زردی نوزاد در این نوع؛ افزایش شیردهی و کمک به افزایش تعداد دفعات شیرخوردن اوست.

مکانیسم این عمل شامل تاثیر رقیق کنندگی مستقیم مایعات داخل وریدی (intravenous; IV)، یا افزایش حرکات حلقوی لوله گوارش (peristalsis) برای کاهش گردش انتروهپاتیک (enterohepatic) از طریق مکمل مایعات خوراکی است. در این صورت نوزاد آنتی بادی هایی را از مادر دریافت می کند که موجب تخریب گلبول های قرمز در او می شوند. دلیل زیاد شدن بیلی روبین در خون به کبد باز می گردد که کبد هنوز به اندازه ی کافی رشد نکرده و نمی تواند خون را به طور صحیح تصفیه کند در نتیجه بیلی روبین افزایش یافته و کودک دچار یرقان یا زردی می شود. زردی ابتدا تنها صورت را دربرمی گیرد، ولی رفته رفته قفسه سینه، ناحیه شکم، پاها و کف پا و اندام های تحتانی را نیز درگیر می کند زردی در نوزادان گاهی باعث خستگی مفرط و سوءتغذیه می شود. شیر خوردن مرتب (بین ۸ تا ۱۲ وعده در روز)، میتواند این روند را تسریع کند، اما در موارد شدیدتر، به اقدامات دیگر هم نیاز است. حالا اگر نوزادی با وزن دو كیلوگرم بهدنیا بیاید و درواقع نارس باشد، درصورتی كه میزان بیلیروبین او 12، 13و 14 باشد برای این بچه خطرناك است و باید تحت درمان قرار بگیرد.

واژه زردی نوزادان از دو قسمت «زردی»، به معنی تغییر رنگ پوست یا مخاطها به رنگ زرد و «نوزاد» به معنی کودک تازه متولد شده تا ۲۸ روز اول زندگی، تشکیل یافته است. معمولاً یرقان (زردی) در طی یک یا حداکثر دو هفته از بین می رود و در برخی از نوزادان به هیچ درمان خاصی احتیاج ندارد. یرقان یک مسئله بهداشتی شایع در نوزادان تازه متولد شده است. زردی نوزاد تازه متولد شده بسیار شایع است و نیاز به درمان با دستگاه زردی نوزاد دارد. این روشی است که با استفاده از آندوسکوپی و تصویربرداری با اشعه X انجام میشود. از آنجایی که زردی نوزادان یکی از موارد شایع در دوران نوزادی است، در این مطلب به سراغ جزئیات آن خواهیم رفت. او با اشاره به درمان هایی نظیر فتوتراپی(نوردرمانی) برای این بیماری به خانوادهها توصیه کرد: باید نوزاد از لحاظ سایر موارد مانند ابتلا به عفونت، کم کاری تیروئید و برخی بیماریهای مادرزادی ارثی و همچنین گرفتگی مجاری صفراوی نیز بررسی شود، به ویژه اینکه این موراد باید در زردیهای طولانی مدت، بیشتر مدنظر قرار گیرد. با این حال، کبد هنوز در حال رشد یک نوزاد ممکن است به اندازه کافی بالغ نباشد تا بیلی روبین را از بین ببرد.

زردی هاله ی زرد رنگی است که در اثر زیاد بودن بیلی روبین در خون رخ می دهد و در اطراف بدن نوزاد و چشمان او قرار می گیرد و با توجه به چشمان نوزاد می توانید به درصد بیماری او پی ببرید. این عارضه که در روز های اول تا سوم بعد از تولد نوزاد رخ می دهد، با علائمی همچون زرد شدن صورت، سینه، معده، پاها و سفیدی چشمان نوزاد همراه است. آمارها نشان داده اند که شصت درصد نوزادان ترم و هشتاد درصد نوزادان نارس، در معرض ابتلا این بیماری هستند.فتوتراپی در منزل با استفاده اجاره دستگاه زردی نوزاد، خارج فضای بیمارستان ها و استفاده آن مستلزم رعایت نکات مهمی است. زردی در نوزاد، به علت افزایش ماده رنگی به نام بیلیروبین در خون است که از طریق تولید آن در کبد به وجود آمده و سپس در داخل خون ترشح میشود. اگر کودک رنگ زردی پوستش افزایش یابد و یا تغذیه مناسب نداشته و بیش از حد میخوابد به پزشک مراجعه کنید. عدم توجه والدین به درمان زردی در کودکان احتمال بالا رفتن عدد زردی وجود داشته و در صورت افزایش آن احتمال عقب افتادگی ذهنی و تاثیر آن در مغز نوزاد بسیار زیاد میشود. Data h as be en c reated  by GSA  C onte nt Generator  D emoversion!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *