چرا به اجاره دستگاه زردی نوزاد در مشهد نیاز دارید

لامپ های تولید کننده دستگاه زردی نوزاد، به دلیل نداشتن اشعه خطرناک فرابنفش((UV، هیچ خطری برای نوزا ندارند و به ندرت عوارض جانبی به دنبال خواهد داشت اما برای اطمینان از چشم بند های مخصوصی برای محافظت از چشم آنها در برابر نور فتوتراپی استفاده می شود. اگر میزان بیلی روبین بالاتر از حد خطرناک آن شده و درمان نشود منجر به بیماری مهلک و خطرناکی به نام ایکتروس می شود، که با مرگ و میر بالایی همراه است و شیر خوارانی که جان سالم به در می برند دچار اختلالات شنوایی و بیماری حرکتی در اندام ها میشوند که باعث ناتوانی جدی در زندگی آینده فرد میشود. با توجه به این که طول موج های نور این لامپ ها بین 400 تا 520 نانومتر را شامل می شوند، هنوز هم اشعه خطرناک فرابنفش وجود داشته ولی در آن زمان توانسته بودند بخش قابل توجهی از آن را کاهش دهند و روند درمان با دستگاه فتوتراپی تونلی با سرعت و کیفیت بهتر اتفاق می افتاد.

لامپ های فلئورانست مزیتی که نسبت به لامپ های دیگر دارند، ارزان بودن آنهاست اما این لامپ­ها به دلیل عمر کم لامپ، مصرف بالا و بازدهی پایین، هزینه تمام شده بالا، تعمیر و نگهداری پر هزینه و کیفیت پائین، ایجاد گرما و وجود اشعه های مضر سال­هاست تولید و استفاده آن متوفق گردیده است. تابش اشعه نور در این مدل دستگاه زردی نوزاد از طریق یک لامپ مهتابی با طول موج مخصوص ایجاد می شود. دستگاه فتوتراپی یا همان دستگاه زردی نوزاد در دو مدل بیمارستانی و خانگی تولید می شود . مدل های خانگی پرتابل و قابل حمل می باشند و توسط مراکز پرستاری در منزل و درمان در منزل بصورت اجاره ای در اختیار والدین قرار داده می شوند . طوری که مادران هنگام خرید سیسمونی، این دو دارو را نیز در سیمونی بچه می گذاشتند. سنجد دارای هفده اسید آمینه و پروتئین است و در نتیجه میتواند به تحکیم عضلات و نیز عضله سازی کمک کند. برای تغییر شکل بیلی روبین استفاده می شود و در نتیجه کودک با این روش بهتر می تواند این ماده رنگی را تنظیم شود.

همچنین اگر در ساختار دستگاه فتوتراپی، لامپ های فلئورنست مورد استفاده قرا بگیرند، باید توجه داشته باشید که تعداد ساعات مشخص کارکرد خوب این لامپ ها حدود 1200 ساعت می باشد. وقتی نوزاد هفته اول را پشت سر میگذارد، با تغذیه مکرر و افزایش تعداد دفعات مدفوع و ادرار، میزان زیادی از بیلی روبین از بدن او خارج میشود. این نوع عارضه که شایعترین نوع هم می باشد عارضه فیزیولوژیک است و با تغذیه مکرر نوزاد و دفع مدفوع کم کم از شدت آن کاسته می شود و نوزاد به سلامت کامل می رسد. امواج تولید شده توسط دستگاه فتوتراپی تونلی، از 3 جهت مختلف بر روی بدن نوزاد تابانده می شوند و با اثر امواج تولید شده، بیلی روبین خون طی 4 الی 6 ساعت کاهش یافته و به اشکال مختلف ناپایدار تبدیل می شود به این صورت که در آخر به دو بخش «لیمیروبین» و «فوتوبیلیرین» تجزیه می شود تا به شکل ادرار یا مدفوع بدن آن را دفع کند. جواب آزمایش مدفوع نوزاد چقدر طول می کشد؟ همچنین برای اینکه اطمینان حاصل شود که سطح بیلی روبین خون کاهش یافته و دستگاه زردی نوزاد به درستی کار خود را انجام داده، آزمایش خون هم گرفته می شود. This data was done with GSA  C onte᠎nt Gen er ator ᠎DEMO!

اولین روش درمان زردی ، فتوتراپی است که در آن نوزاد تازه در معرض نورهای خاصی قرار می گیرد که به آن چراغ های بیلی می گویند. همچنین برای درمان سردردهایی که ریشه و دلیل خاصی ندارند بسیار مفید خواهد بود. اگر این رژیم را برای دو ماه یا بیشتر ادامه دهید یک روش درمانی مکمل بسیار عالی برای مبارزه با پوکی استخوان شما خواهد بود. اگر عدد زردی زیر 8 بود جای نگرانی نیست و پوست زرد نوزاد بعد از مدتی بهبود پیدا می کند. با توجه به این که لامپ ها طول موج بین 400 تا 520 نانومتر را شامل می شوند علاوه بر اینکه در دستگاه فتوتراپی نقش درمانی دارند در بازه پایینی بخشی از نور شامل اسعه ماورابنفش می باشند که برای سلامت نور به شدت مضر می باشد. توجه داشته باشید که سطح بالای بیلی روبین در نوزاد می تواند منجر به ناشنوایی، فلج مغزی یا سایر آسیب های مغزی شود. کودک در تمام مراحل انتقال خون که ممکن است چند ساعت طول بکشد، تحت نظارت کامل قرار می گیرد. برای تهیه معجون سنجد و شیر، چند سنجد کامل را به داخل آسیاب ریخته و آن را کاملا پودر کنید. از جمله خواص دیگر این معجون میتوان به درمان کمر درد اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *