چرا به درمان زردی نوزاد نیاز دارید

دستگاه زردی نوزاد یا همان دستگاه فتوتراپی که در واقع وسیله ای است که با تابش نور مخصوص به بدن کودک موجب شکسته شدن بیلی روبین تجمع یافته در زیر پوست نوزاد میشود و باعث شکسته شدن بیلی روبین شده و از طریق مدفوع دفع میشود . با این وجود، هنوز لازم است سطح بیلی روبین در خون کودک شما اندازه گیری شود. این عارضه در بیشتر موارد به این دلیل اتفاق می افتد که کبد نوزاد برای خلاص شدن از شر بیلی روبین موجود در جریان خون، به قدر کافی توسعه نیافته است. وی ادامه داد: پزشکان طب مدرن این میزان را با اندازهگیری مقدار بیلی روبین خون میسنجند. اگر کبد نتواند بیلی روبین خون را پاک کند، میزان این ماده حتی بیشتر می شود. تغذیه با شیر مادر اغلب به پایین نگه داشتن سطح بیلی روبین نوزاد کمک می کند. اغلب کیسه و دستمال بخار مایکروویو به همراه دستگاه عرضه می شود. توجه به این نکته حایز اهمیت می باشد که استفاده از دستگاه اکسیژن ساز بسیار ساده بوده و نیاز به تخصص ویژه ندارد. استفاده از شیردوش برقی امروزه به علل گوناگون در میان مادران رواج پیدا کرده است. This a᠎rtic​le has  been  do​ne  by GSA Content Gener ator  DEMO .

دستگاه اکسیژن ساز با کمپرس کردن هوای داخل اتاق به مخازن زﺋولیت، نیتروژن موجود در آن را تحت شرایطی خاص (بر اساس اصل جذب سطحی نوسانی در فشار مشخص) جدا کرده و اکسیژن خالص مدیکال (پزشکی) بالای ۹۵% را در اختیار بیمار قرار می دهد. روش استفاده از آن نیز به این شکل است که یک لیوان عرق کاسنی را در یک لگن آب مخلوط کرده و پوست نوزاد را چند روز و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با آن شستوشو بدهیم. برای اکثر کودکان، زردی در مدت یک تا دوهفته بدون درمان بهبود پیدا می کند. دستگاه فتوتراپی در کرج ، بیمارستان اکثر مادران و نوزادان را در مدت 72 ساعت زایمان ترخیص می کند. دستگاه اکسیژن ساز چه زمانی مورد نیاز می باشد؟ نوزادان نارس را حتی زمانی که در حال معالجه به شیوه فتوتراپی هستند می توان شیر داد. تا زمانی که گرم است، آن را بنوشید . البته برای احتیاط بهتر است طی 5 روز اول تولد، کودک تحت بررسی قرار بگیرد تا از عدم ابتلا به زردی در او مطمئن شوید. نوزادان شیرخوار باید در طی چند روز اول زندگی خود هشت تا 12 بار در روز از شیر مادر تغذیه کنند. نوزادانی که در هنگام تولد یا طی چند ساعت پس از تولد دچار زردی شده و میزان بیلی روبین آنها با سرعت بیشتری افزایش می یابد ، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به هیپربیلی روبینمی و کرنیکتروس مرتبط قرار دارند ، به خصوص اگر سطح بیلی روبین هنگام ترخیص هنوز در حال افزایش باشد.

این کار به تجزیه آنزیم بیلی روبین کمک می کند و دفع آن را برای بدن آسان تر می کند. این ممکن است شامل آزمایش کودک شما برای شمارش کامل خون (CBC) ، گروه خونی و ناسازگاری فاکتور باشد.علاوه بر این ، یک آزمایش Coombs ممکن است انجام شود تا بررسی شود که میزان تجزیه گلبولهای قرمز افزایش یابد. از نوزادانی که در ۲۴ ساعت اول تولد دچار زردی میشوند باید به سرعت آزمون زردی نوزادان پوستی یا خونی گرفته شود تا مقدار و شدت زردی مشخص شود. به ویژه مادرانی که به مدت طولانی بیرون از منزل هستند و مسئولیت نگه داری از فرزند شیرخوارشان را به پرستار یا فرد دیگری می سپارند، با کمک شیردوش برقی می توانند شیر خود را دوشیده و در یخچال یا فریزر طبق درستورالعمل مربوطه نگه داری کنند تا در مواقع لزوم پرستار با کمک شیر ذخیره شده نوزاد را تغذیه کند. 4. کودک را در مقابل نور خورشید نگه دارید و باید مراقب باشید که در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرد. لامپ هایی ال ای دی و فلورسنت استفاده آن جهت که گرمای کم و نور آبی رنگی دارند برای این کار بهترین گزینه هستند و افرادی که از این نمونه استفاده می کنند در کمترین زمان به بهترین نتیجه رسیده اند.

​Da ta was g᠎enerat᠎ed by G​SA C on᠎tent  Gen​erator Demov᠎ersi​on .

مادرانی که باید روزانه و به طور منظم شیر بدوشند، این کار را با زحمت کمتری انجام می دهند. دستگاه اکسیژن ساز یا همان تغلیظ کننده (غلیظ کننده) اکسیژن یکی از مهمترین و ضروری ترین وسایل پزشکی خانگی می باشد که اکسیژن مورد نیاز بیماران را (بیمارانی که سطح اکسیژن یا SPO2 خون شان پایین است) با تغلیظ کردن هوای محیط به اکسیژن خالص به طور مستمر تامین می کند. این دستگاه با نام های DVT، IPC و SCD نیز شناخته میشوند. می توانید از مطالب مرتبط همچون درمان زردی نوزاد با لیموشیرین نیز بازدید نمایید. در موارد شدید زردی یا در نوزاد نارس بهترین و آسان ترین روش درمان فتوتراپی می باشد. تمیز کردن و ضد عفونی کردن شیردوش برقی بسیار آسان است. شیردوش برقی به صورت دو پمپه و با پمپ بیمارستانی در بازار وجود دارد. برای مادرانی که ضیق وقت دارند، شیردوش برقی وسیله مفیدی است. در این مقاله ما اطلاعات مفیدی را در رابطه با علت سبز بودن مدفوع، ویژگیهای مدفوع نوزاد تازه متولد شده، رنگ مدفوع نوزاد در سنین مختلف و درمان مدفوع سبز کودک، در اختیار شما عزیزان قرار دادهایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *