چرا شما هرگز یک درمان زردی نوزاد را نمی بینید که واقعا کار می کند

نوزادان در یک ظرف گرم دراز می کشند – بعضی اوقات برای چندین روز – و سطح بیلی روبین آنها حداقل یک بار در روز اندازه گیری می شود. بیماری زردی ، زمانی اتفاق می افتد که در بدن ، بیلی روبین بیش از حد تولید شود و در سفیدی چشم ، زیر پوست بدن یا مخاط دهان انباشته شود. بنابراین در این زمان نوزاد از بیمارستان مرخص شده است. مدت زمان ابتلا به زردی در نوزادان، بستگی به شدت و علت ایجاد کننده آن دارد. در عوض تماما تمرکز داشته باشید که به نوزاد خود خوب شیر بدهید و در زمان لازم به کمک آزمایشگاه عدد زردی او را ارزیابی کنید. کمبود آب بدن یا مصرف کم کالری ممکن است در شروع زردی نقش داشته باشد. اگر میزان بیلی روبین کودک زیاد است، ممکن است برای چند روز تحت درمان با فوتوتراپی قرار بگیرد. نوزادان به دلیل تولید بیشتر و تجزیه سریعتر گلبول های قرمز خون در چند روز اول زندگی، بیلی روبین بیشتری نسبت به بزرگسالان تولید می کنند. وقتی پروتئین هموگلوبین در گلبولهای قرمز قدیمی تجزیه میشود، بیلیروبین در بدن تشکیل میشود. A​rt icle was g​en erat ed ᠎wi th GSA Content Generator Demover si on!

در این نوشتار قیمت فتوتراپی نوزاد را با انواع دستگاهها بررسی می کنیم. در طول فتوتراپی، دمای کودک کنترل می شود تا اطمینان حاصل شود که بیش از حد بالا نرفته است و از نظر کمبود آب بدن بررسی می شود. این روش درمان زردی نوزاد، در بخش مراقبتهای ویژه نوزادان (NICU) صورت میگیرد. سطح پایین هورمون تیروئید در صورتی که به صورت مناسب درمان نشده باشد، منجر به مشکلات ذهنی و عقب ماندگی های دهنی می شود. زردی ناشی از کمکاری تیروئید نیز وجود دارد که این نوع زردی به علت کاهش هورمون تیروئید در بدن نوزاد ایجاد میشود و با تشخیص بموقع و درمان کمکاری تیروئید میتوان این نوع زردی را معالجه کرد. از دید طب سنتی ایران حرارت بالای مزاج کودک و حتی مادر نیز میتواند موجب تخریب سریعتر گلبولهای قرمز نوزاد شود و حتی پرخونی نوزاد شود. درمانهای غیر تغذیهای خانگی مانند نور بیلی لایت یا پتوی بیلی بلانکت نیز وجود دارد که تاثیر زیادی در درمان این مشکل دارند. اگر پوست در جایی که فشار دادهاید برای یک لحظه کمی روشنتر از رنگ طبیعی خود به نظر برسد نوزاد به زردی مبتلا نیست؛ اما اگر پوست زرد به نظر میرسد، احتمالاً نوزاد شما یرقان خفیف دارد. Article w​as c​reated with the  help of G​SA Con tent G᠎enerat᠎or Demov ersion!

در این آزمایش یک سوزن برای به دست آوردن نمونه ای از بافت کبد، وارد آن می شود. این نوزادان در واقع به دلیل موادی که در شیر وجود داشته دچار این بیماری شده اند و این مواد آنزیم های کبدی و روده ای را غیر فعال کرده اند. پژوهش آینده باید بر جمعیتهای پرخطر مانند نوزادان پرهترم یا نوزادان دچار همولیز (افزایش تخریب گلبولهای قرمز خون که موجب افزایش سریع بیلیروبین میشود) متمرکز باشد. میزان زردی در نوزادان معمولا عددی بین ۸ تا ۲۵ می باشد که عدد ۸ نشان دهنده میزان معمول و نرمال است که که ر چند روز ابتدایی با تغذیه مناسب و شیردهی منظم از بین می رود و بالاترین میزان آن عدد ۲۵ و بالای آن است که باید نوزاد هر چه سریعتر تحت نظر پزشک قرار بگیرد. نوزاد این مادر حتما باید توسط پزشک متخصص معاینه کامل شود و چنان چه پزشک صلاح بداند نسبت به انجام آزمایشهای مربوطه اقدام شود و بلافاصله در صورت تایید زردی نوزادی اقدامات درمانی مناسب انجام گیرد. با این حال، در صورت عدم درمان چه در بزرگسالان و چه در نوزادان ممکن است تهدید کننده حیات باشد.

متاسفانه به دلیل این که قیمت شیر خشت روز به روز در حال افزایش است ، شما می توانید به جای آن از از بید خشت استفاده کنید. معمولاً برخی از نوزادان در بدو تولد مبتلا به زردی نوزاد هستند که با استفاده از این دستگاه میتوان آنها را درمان کرد. بعنوان یکی از بهترین روش های درمان خانگی زردی نوزادی، اگر نوزادتان مبتلا به زردی است او را برای 1-2 ساعت در نور آفتاب قبل از ساعت 8 صبح روز قرار دهید. آزمایش کشت ادرار نوزاد برای چیست؟ حمام کردن نوزاد بستگی به فصل و دمایی که نوزاد در آن قرار دارد و همچنین شرایط تعریق و در کل شرایط جسمی وی بستگی دارد. تراکم خاص و جامع جمع شدن گلبول قرمز در سرم خون که بایستی فتوتراپی در آن شروع شود، ناپایدار است، و به موارد زیر وابسته است. بنابراین، از بین بردن آن از بدن به همان سرعتی که تولید میشود، مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *