چهار بسیار موثر نکات برای کمک به شما درمان زردی نوزاد Better

اما اگر سطح بیلی روبین خیلی زیاد نباشد یا به سرعت افزایش نمی یابد، می توانید با استفاده از دستگاه های فتوتراپی خانگی مانند پتو فیبر نوری که دارای نورهای بسیار کوچک درخشان است یا انواع دیگری از دستگاه های فتوتراپی خانگی برای درمان زردی نوزاد خود اقدام کنید.فتوتراپی خانگی معمولاً به مدت ۳۰ دقیقه هر ۳ تا ۴ ساعت متوقف می شود تا بتوانید به نوزاد خود غذا بدهید. در واقع اجاره دستگاه فتوتراپی یکی از کاربردی ترین روش های درمان زردی نوزاد است که با استفاده از نور، زردی را درمان می کند. مثلا اگر لامپ مورد استفاده فلوروسنتی باشد، چون گرمای زیادی تولید میکند، میتواند به نوزاد آسیب برساند و بهتر است در فاصله دورتری از نوزاد قرار بگیرد. در این حالت معمولا، در زیر نوزاد از دستگاه هایی مانند بیلی بلانکت یا همان پتوهای فیبروپتیک استفاده می شود و به صورت همزمان منبع نور دیگری معمولاً در بالای سر نوزاد قرار می گیرد. نوزادانی که سطح بالایی از یرقان را دارند نیاز به درمان فوری خواهند داشت.

 This  data has  be en generated with G SA  C on tent Generator DE MO.

برخی از نوزادان قبل از خروج از بیمارستان نیاز به درمان دارند. اگر مادر و فرزند دارای گروه های خونی باشند که با یکدیگر ناسازگاری دارند می تواند موجب بروززردی شود. با این روش گروه خونی مادر با نوزاد مشخص شده و در خیلی از موارد ناسازگاری وجود ندارد. در این مدت، اگر نوزاد شما در بیمارستان تحت فتوتراپی قرار بگیرد هر روز سطح بیلی روبین از طریق آزمایش خون یا روش های دیگر مانند استفاده از دستگاه بیلیروبینومتری و… 3. نوزادانی که نوع خون اونها با نوع خون مادرشون سازگار نیست؛ این نوع کودکان می تونن از آنتی بادی هایی که می تونه گلبول های قرمز خود رو از بین ببره و باعث افزایش ناگهانی میزان بیلی روبین بشه، استفاده کنن. نور ساختار مولکول های بیلی روبین را دستکاری می کند تا بتواند از بدن دفع شود. نور شکل و ساختار مولکولهای بیلی روبین را تغییر خواهد داد. با دستگاه زردی در تهرانپارس می توانید زردی را از خون و پوست نوزاد جدا و دفع نمایید. اگرچه انار یکی از میوههایی است که برای زردی نوزادی و اسهال کاربرد دارد، اما دادن انار به صورت مستقیم به نوزاد کاملا اشتباه است و مورد تایید هیچ پزشکی نیست. در نوزاد، بیلی روبین بالا (معمولا غیر مستقیم) و زردی می تواند بسیار خطرناک باشد و ممکن است توسط عوامل متعددی ایجاد شود.

پس می توان گفت که در شرایط یکسانی از شدت بیماری، زردی با دستگاه فتوتراپی بیمارستانی در مدت زمان کوتاه تری نسبت به دستگاه خانگی درمان می شود. اما در نهایت، سطح بیلی روبین نوزاد باید در عرض ۲ تا ۳ روز بعد از توقف فتوتراپی دوباره بررسی شود. به عنوان مثال، اگر نوزادی دارای سطح بالایی از بیلی روبین در خون خود باشد، باید در اسرع وقت نور درمانی با دستگاه فتوتراپی قوی مانند دستگاه های فتوتراپی بیمارستانی یا دستگاه های فتوتراپی ۶ یا ۸ لامپ، که میتوانند نور کافی در اختیار نوزاد قرار دهند، شروع کنیم. فتوتراپی خانگی تنها باید در نوزادانی که سطوح بیلی روبین آنها در محدوده فتوتراپی متوسط و خفیف است، استفاده شود و این مدت زمان فتوتراپی ممکن است بیشتر از فتوتراپی بیمارستانی باشد. دستگاه زردی نوزاد به دستگاهی گفته می شود که برای درمان زردی یا همان یرقان مورد استفاده قرار می گیرد . که با توجه به نوع لامپ مورد استفاده برای درمان، می توان این فاصله را تنظیم کنیم تا شاهد اثربخشی آن باشیم. با این که این روش درمانی مطمئن و بیخطر بوده و به ندرت عوارض جانبی به دنبال خواهد داشت اما برای نوزادان زودرس از چشمبندهای مخصوصی استفاده میشود تا چشم آنها در برابر نور فتوتراپی مصون بماند.

زردی نوزاد بسیار شایع است و زمانی رخ میدهد که نوزادان دارای سطح بالایی از بیلی روبین هستند، رنگدانه زردی که در طی تجزیه طبیعی گلبولهای قرمز تولید میشود. اگرچه فاویسم قابلدرمان نیست اما میتوان با برخی راهکارها از عوارض این مسئله پیشگیری کرد.گفتگو با پزشک یا مشاور ژنتیک قبل از آزمایش و بعد از آن به شما کمک میکند که در مورد اهمیت آزمایش DNA و دیگر آزمایش های ژنتیک مانند آزمایش کاریوتایپ درک بیشتری داشته باشید. البته گاهی اوقات زردی در هفته اول تولد نوزاد بروز میکند که علت آن کمبود شیر مادر و تغذیه نا کافی نوزاد است. او سعی می کند تا علت بروز این عارضه را درمان کند؛ اما علائم آن را در نظر نمی گیرد. بنابراین با قطع فتوتراپی تحت نظر پزشک، سطح بیلی روبین به طور مداوم کنترل شود تا از بازگشت و بروز عوارض ناشی از زردی جلوگیری به عمل آید. بعد از دریافت نتایج آزمایش فاویسم چه اتفاقی میافتد؟ به همین دلیل مهم است که اگر نشانههای فاویسم را داشته باشید آزمایش فاویسم بدهید و در صورت تایید تشخیص، اقدامات لازم را با راهنمایی پزشک انجام دهید. پزشک در مورد نتایج آزمایش فاویسم با شما صحبت خواهد کرد. درنهایت، G6PD یک آنزیم بسیار مهم است که کارهای زیادی را در بدن انجام میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *