چهار راه برای تسلط بر درمان زردی نوزاد بدون عرق کردن

در سال های گذشته به دلیل اعمال تحریم ها از ارسال این دستگاه ها به کشور جلوگیری می شد و فقط نمونه های ساخت کشور چین که از لحاظ کیفیت و دقت در اندازهگیری پایین بودند وارد کشور می شد و در تمام بیمارستانها و مراکز درمانی دیده می شد و عدم دقت دستگاه های چینی، باعث کاهش اطمینان پزشکان و والدین به دستگاه های اندازه گیری پوستی شده است. پس شما می توانید به جای اینکه کودک خود را در بیمارستان بستری کنید و در روزهای اول به دنیا آمدنش از او جدا باشید، با خیال راحت و بدون هیچ گونه نگرانی از این داروهای گیاهی به نوزاد خود بدهید و زردی او را در خانه عرض دو الی سه روز کاهش دهید. زردی زیاد یا عدم درمان زردی نوزاد میتواند منجر به تشنج و آسیبهای مغزی شود و کل رشد کودک را با اختلال روبهرو کند. زردی شدید خطر رسیدن بیلی روبین به مغز را افزایش می دهد و می تواند باعث آسیب دائمی مغز شود. حتی درصورت نرمال شدن میزان زردی نیز باید بخاطر داشته باشید که بهبود فعلی کودک به معنی عدم امکان افزایش زردی نیست و بویژه تا پانزده روزگی همچنان باید به ظاهر کودک از نظر عود احتمالی زردی دقت نمایید.

میزان بالا بودن سطح بیلی روبین نسبت به محدوده طبیعی، در تعیین بهترین دوره درمانی موثر است. در صورت بالا یا پایین بودن دما از حد طبیعی، خود والدین میتوانند نسبت به کنترل دما اقدام نمایند. آمار نشان میدهد بیش از 70 درصد از نوزادانی که به دنیا می آیند با بیماری زردی مواجه اند و این موضوع برای والدین آنها بسیار نگران کننده است.دلگرم در این مقاله قصد دارد شما را با راهکار های مناسب برای درمان زردی در نوزادان آشنا کند.با مجله ی اینترنتی دلگرم همراه باشید. بعضی نوزادان مبتلا به زردی شدید شده و هرچند غیر-معمول است، تعداد کمی از آنها با عبور بیلیروبین اضافی از خون به مغز، دچار عوارض عمده میشوند. وی افزود: در این دسته از کودکان کبد نمیتواند صفرا را دفع کند و در نتیجه مدفوع آنها بسیار سیاه میشود اما با گذشت زمان و انجام درمانهای لازم توسط پزشک این مشکل برطرف میشود. همچنین اگر نوزادتان در طی ۲۴ ساعت حداقل ۸ بار برای خوردن شیر بیدار نمیشود، این مسئله را هم با پزشک درمیان بگذارید. ندرتا زردی پس از پانزده روزگی نیز ادامه می یابد که در آن صورت پزشک کودکتان ، علل احتمالی این مشکل را بررسی خواهد کرد.

گرچه زردی نوزاد معمولاً نگران کننده نیست. در صورت عدم درمان این بیماری در دو هفته اول زندگی نوزاد، می تواند باعث مرگ نوزاد شود. بیشتر موارد زردی طبیعی است ، اما گاهی اوقات زردی می تواند یک بیماری زمینه ای را نشان دهد. در ابتدا باید اشاره کنیم که زردی بیماری نیست بلکه نوعی اختلال کبدی است که با بروز علائمی مانند تغییر رنگ و زرد شدن پوست، سفیدی چشم و همچنین تغییر رنگ ادرار به زرد پررنگ و گاهی هم قهوه ای تشخیص داده می شود که گاها بتدریج و با افزایش عدد «بیلی روبین» مناطق دیگر پوست مانند شکم و اندامها نیز زرد میشوند. ۴. کم خونی همولیتیک: با شکسته شدن مقادیر زیادی گلبولهای قرمز، تولید بیلی روبین افزایش مییابد. رفته رفته پوست صورت در قسمت گونه ها شروع به زرد شدن می کند. بهتر است در اتاق نوزاد یک عدد دماسنج نصب گردد و دمای اتاق نوزاد به صورت بهینه تنظیم گردد.

ناسازگاری گروه خونی A به O یعنی گروه خونی نوزاد A یا B باشد ، اما گروه خونی مادر O باشد. جدول سلم الرواتب المعمول به حاليا. باید چشمها و اندام تناسلی نوزاد به خوبی پوشانده شود و سپس زیر دستگاه قرار بگیرد. تابش اشعه نور در این مدل دستگاه زردی نوزاد از طریق یک لامپ مهتابی با طول موج مخصوص ایجاد می شود. علائم انسفالوپاتی بیلی روبین در کودک دچار زردی : بیماری. هر یک از موارد فوق روند تبدیل بیلی روبین را مختل می سازند. تومورها: این موارد ممکن است در کبد، پانکراس یا کیسه صفرا وجود داشته باشند. اغلب زردی نوزادان زمانی که کودک 2 تا 4 روزه است شروع می شود و بسیاری از اوقات مشکلی ایجاد نمی کند و در عرض 2 هفته از بین می رود. زردی خفیف نوزادان نیازی به درمان خاصی ندارد و خودبهخود برطرف میشود. در این میان یکی از اصول درمان استفاده از لامپهای مخصوص به نام لامپ فتوتراپی است.

᠎A᠎rticle was created ᠎with GSA C onte nt G en​erator DE​MO​!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *