چهار غیرقابل تصور درمان زردی نوزاد مثالها

درمان زردی نوزاد معمولاً فقط در صورتی لازم است که کودک شما مقادیر زیادی ماده به نام بیلی روبین در خون داشته باشد، بنابراین برای بررسی این مسئله باید آزمایشاتی انجام شود. در فتوتراپی ، کودک شما روی تخت مخصوص زیر نور طیف آبی قرار می گیرد در حالی که فقط پوشک و عینک محافظ مخصوص دارد. اگر در جایی که فشار داده اید پوست زرد به نظر می رسد ، احتمالاً کودک شما زردی خفیف دارد. مدفوع نوزادی که زردی دارد چه رنگی است؟ دیابت مادر، نژاد، نارس بودن نوزاد، بعضی داروها، نوزاد مذکر، شیر مادر، تاخیر در دفع مدفوع نوزاد، سابقه زردی فیزیولوژیک در خواهر و برادر و کاهش وزن. قوام این مدفوع معمولا شل بوده و بوی اسیدی یا ترشیدگی دارد. یکی از نگرانی هایی که والدین در هنگام تولد نوزاد خود دارند احتمال دچار شدن به زردی می باشد.زردی در بیشتر نوزادان تازه متولد شده وجود دارد و با معاینات اولیه پزشک نیز مشخص می شود و نوزاد باید تحت درمان در بیمارستان و یا در منزل قرار بگیرد و در اکثر مواقع نیز در عرض چند روز بهبود پیدا می کنند ولی باید علائم بالینی نوزادان مورد بررسی قرار بگیرد .در این مقاله نیز روش های درمان زردی بدون دستگاه فتوتراپی را شرح خواهیم داد.

زرد شدن پوست و سفیدی چشم ها یکی از علائم زردی در نوزادان است که معمولا بین روز دوم و چهارم پس از تولد بروز می کند. تشکیل شده اند که روشن ماندن لامپ برای مدت طولانی باعث سوختن سریع این قطعات می شود به همین دلیل هزینه استفاده از آنها برای فتوتراپی زیاد است و ما لامپ LED که قطعات اضافی و هزینه بالا ندارند را جایگزین آنها می کنیم. دستگاه فتوتراپی نوزاد دستگاه هایی هستند که نور را با طول موج بین ۴۲۰ تا ۵۰۰ نانومتر برای درمان هیپربیلی روبینمی ساطع می کنند، وضعیت بالینی موجود در نوزادان که با زردی پوست و چشم ها (یرقان) به دلیل غلظت بالای بیلی روبین در بدن مشخص می شود. شیر پرچرب مدت بیشتری در معده و رودهها میماند و بههمین دلیل لاکتوز موجود در شیر، زمان بیشتری برای هضم نیاز دارد. با این حال، تشخیص هیپربیلی روبینمی فیزیولوژیکی و پاتولوژیک دشوار است و این بستگی به نتایج یک مطالعه تشخیصی کامل، از جمله سایر آزمایشات خون (به عنوان مثال، گروه خونی مادر و کودک، یا با آزمایش مستقیم کومبز) دارد. برای مقایسه کارایی و اثربخشی سیستم های مختلف فتوتراپی می توان از میانگین توان طیفی استفاده کرد که به عنوان حاصلضرب سطح پوستی که تحت تابش قرار می گیرد و متوسط تابش طیفی از آن ناحیه تعریف می شود. Art icle has been cre᠎at᠎ed  with t​he ​help of GSA  Content Generat or Demov᠎ersi on !

نشان داده شده است که تا آنجا که ممکن است روشن کردن سطح پوست باعث افزایش پاکسازی بیلی روبین می شود. که بالاتر از محدوده بیلی روبین تولید شده توسط نوزاد است، بنابراین سطح آن کاهش می یابد. همواره از مشتریان خود حمایت نموده ایم و این موضوع را سرلوحه خود قرار داده ایم و توانسته ایم تا به امروز جوایز نفیسی در راستای رعایت حقوق مشتریان دریافت نماییم. توجه نمایید که اگر شما زردی نوزاد را نادیده بگیرید این موضوع میتواند آسیب های زیانبار و دائمی به مغز کودک شما وارد کند. همان طور که در وبلاگ کودک من ذکر شد یرقان یا زردی نوزادان قابل درمان است. شدت رنگ زرد کودک بیشتر شده است. زردی نوزاد، تغییر رنگ پوست و قسمت سفید چشم های او به رنگ زرد است. روزی روزگاری نامه ای به دست شهربانو میرسه که با خطی زیبا نوشته شده بود میراث پدربزرگ او به شهربانو رسیده! مساحت یک نوزاد کاملاً رشد یافته طبیعی تقریباً ۲۱۰۰ سانتی متر مربع است و برای یک نوزاد نارس ۳۲ هفته ای تقریباً ۱۳۰۰ سانتی متر مربع است (این مطابق با کمیسیون بین المللی الکتروتکنیکی (IEC))، لامپ فتوتراپی معمولی تا یک قسمت سوم را روشن می کند.

هیپربیلی روبینمی پاتولوژیک معمولاً نشانه ای از اختلالات کبدی یا همولیتیک است. از پوست نوزاد، برای مثال ۷۰۰ سانتیمتر مربع و ۴۳۰ سانتیمتر مربع، برای نوزاد کاملاً رشد یافته و برای نوزاد نارس به ترتیب. البته بدیهی است که در شرایط حاد و خاص غذاهایی برای درمان زردی نوزاد در حاشیه قرار میگیرند و درمان قطعی زردی نوزاد همان چیزی است که پزشک تجویز میکند؛ مثلا فتوتراپی یا حتی تعویض خون. در نوزادانی که در ۲۴ ساعت اول زندگی دچار زردی می شوند، باید بلافاصله سطح بیلی روبین از طریق تست پوستی یا آزمایش خون اندازه گیری شود. یکی از شایع ترین و خوش خیم ترین مشکلات دوران نوزادی ، زردی می باشد که در هفته اول تولد ، در نوزادان رسیده حدود 60 درصد و در نوزادان نارس حدود 80 درصد مشاهده می شود زردی معمولا در نوزادان بعد از روز سوم تولدشان رخ می دهد . زردی در ۲۴ ساعت اول زندگی رخ می دهد و به طور کلی پاتولوژیک در نظر گرفته می شود. ​This da ta has  been c reated ​by GSA  Con᠎tent Gener᠎at​or  Dem᠎over sion.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *