چهار قوانین از اجاره دستگاه زردی نوزاد دیوار

ولی چنانچه میزان بیلی روبین بالاتر از حد بوده و بدون درمان باقی بماند، بیلی روبین وارد مغز شده و باعث وارد آمدن آسیب های جدی به مغز می شود. چنانچه کودک پس از یک هفته بهبود نیافت باید مصرف آن را قطع کرده و دستگاه را جایگزین آن نمود. سایر کودکان باید بعد از گذشت چند روز از تولد جهت درمان به بیمارستان بازگردند. بسیاری از نوزادان در بدو تولدشان دارای بیماری زردی هستند که البته میزان و شدت بیماری متفاوت است و برای نوزاد که شدت بیماری در آنها خفیف باشد نیازی به کار خاصی نیست و میتوان بیماری را صرفا با خوراندن چند قطره بیلی ناستر به راحتی برطرف نمود. سوالی برای مادران وجود دارد که قطره بیلی ناستر تا چند روز باید مصرف شود و آیا کم یا زیاد دادن آن میتواند بر سلامتی نوزاد اثر بگذارد؟ ضمنا دعا برای زردی نوزاد نیز یک آرامش روحی ایجاد میکند که میتواند در کنار روشهای مختلف درمانی مفید باشد. بلکه علائمی مانند سفیدی چشم، داخل دهان، کف پا، کف دست، بی قراری نوزاد، پر خوابی، بی حالی و بی اشتهایی نوزاد هم می تواند ناشی از زردی باشد. و داروهای آسم مانند تئوفیلین.

مصرف این ماده خوراکی در کنار تجهیزات درمانی باعث میشود نیازی به تعویض خون یا تجویز داروهای دیگر نباشد و منجر به کاهش مدت زمان بستری شدن در بیمارستان می گردد. مهمترین و معروفترین داروهای ضد زردی نوزادان در کشور ما، شیرخشت و ترنجبین است، به نحوی که از قدیم معمولا این دو دارو جزئی از سیسمونی نوزاد به حساب میآمدهاند. لازم به ذكر است قيمت ايكترومتر تقريبا 30دلار مي باشد كه در حدود يك صدم قيمت بيليروبينومترميباشد و اين در حاليست كه دقت هر دو ابزار براي غربالگري در زردي نوزاد يكسان است. سطح بیلی روبین پس از شروع فتوتراپی هر 4 تا 6 ساعت بررسی می شود تا مشخص شود که آیا درمان موثر است. برخی از این نوزادان که در روز دوم و سوم زرد می شوند، به طور خودبه خود درمان شده و احتیاج به داروی خاصی ندارند اما برخی دیگر نیاز به درمان دارند و در صورت عدم درمان دچار مشکلات مغزی خواهند شد. در صورتیکه کودک یا شیرخوار با احتمال عفونت مورد تشخیص قرار گرفت، این تجربه می تواند برای والدین بسیار وحشت انگیز باشد اما فهم مسائلی در ارتباط با عفونت خونی و نحوه درمان آن به والدین کمک می کند که احساس بهتری داشته و راحت تر بتوانند خود را کنترل کرده و آماده کمک به فرزندشان در مراحل بهبودی باشند.

بنابراين وجود يك وسيله غيرتهاجمي براي معين كردن مواردي را كه احتياج به خونگيري ندارد، بسيار مورد احتياج است.هم اكنون دو نوع وسيله غيرتهاجمي با عنوانهاي بيلي-روبينمتر( (jaundicemeter و ايكترومتر در دسترس مي باشد ولي از آنجايي كه اين وسايل ساخت كشورهايي هستند كه رنگ پوست جمعيت آنها با ايران تفاوت مي كند و از طرفي آزمايشگاه هاي تعيين كننده مقدار بيليروبين سرم خون با هم اختلاف دارند، طراحي و ساخت ايكترومتر كه از لحاظ هزينه مقرون به صرفه تر از بيليروبينومتر باشد در جمعيت ايران با توجه به رنگ پوست جمعيت خاص خود لازم مينمايد. بنابراين تعداد قابل توجهي از نوزادان كه به علت زردي از آنها نمونه خون گرفته مي شود نيازي به انجام اين عمل ندارند.نمونه گيري خون كه از پاشنه پاي نوزاد انجام ميشود مي تواند صدمات و عفونت بافت نرم و استخوان، درد نوزاد، نگراني و اضطراب والدين، هزينه ها و زمان هاي صرف شده اضافه و سختي كار پزشكان و پيراپزشكان را به همراه داشته باشد.

علاوه بر اينكه بكارگيري اين وسيله از هزينه هاي غيرضروري تعيين بيلي روبين سرم خون از طريق آزمايشگاه جلوگيري مي كند و در زمان نيز صرفه جويي مي شود. در حال حاضر تصميمگيري براي لازم بودن يا نبودن خونگيري از يك نوزاد زرد شده بر اساس قضاوت ديداري و مشاهده اي است كه به صورت نظري (غير عيني) بوده و اغلب با هر شدت از زردي نوزاد حتي در مقدارهاي كم انجام ميشود. اگر نوزاد شما هنگام تولد دچار زردی شود پزشک اطفال با توجه به زردی کودکتان انجام فتوتراپی را به شما توصیه می کند. 3. اگر پزشک مجرّب، فرزند شما را حجامت کند تقریباً محال است که جای خراش ها روی پوست زیبا و ظریف او باقی بماند. اولین و مهم ترین نشانه یرقان یا زردی نوزاد زرد شدن پوست و چشم است. آزمایش خون معمولاً تنها در صورتی ضروری است که نوزاد شما در ۲۴ ساعت پس از تولد دچار زردی شود، یا سطح بیلی روبین مشاهده شده به صورت ویژه ای بالا باشد. پس از رزرو بلک لایت، در روز تعیین شده لوازم برای شما ارسال و نصب میشود. به همین دلیل در مهمانی هایی که بلک لایت اجاره میکنند از اجسام فسفردار استفاده میشود؛ چیزهایی مثل لاک بلک لایت، دستبند بلک لایت، تیشرت بلک لایت، کلاه گیس بلک لایت و… Th is post has  been w ritten ​by GSA Content  Genera᠎tor DE MO.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *