چه چیزی در مورد درمان زردی نوزاد Proper است

می توانید میزان مصرف پروبیوتیک خود را بالا ببرید و اجازه دهید کودک مقداری از آن را از طریق شیر مادر دریافت کند یا یک مکمل مخصوص نوزاد را مستقیماً به کودک خود بدهید. ویژگیهای مطالعه: هفت مطالعه را وارد کردیم (مجموع شرکتکنندگان: 494). همه مطالعات در نوزادان ترم کامل (full-term) و سالمی انجام گرفته بود که تماما یا به طور جزئی از شیر مادر تغذیه میکردند. همچنین استفاده از نورهای نامناسب با اشعه های مضر در دستگاه زردی نوزاد هم ممکن است این اسیب ها به چشم و اندام نوزاد وارد شود. بستری کردن نوزاد در بیمارستان تنها در مورد زردی های شدید توصیه می شود در صورتی که زردی نوزاد شما حاد نیست بهتر است در منزل نوزاد را درمان کنید. درصورتی که پزشک به وجود یک عامل مسدود کننده مشکوک باشد، ساختار کبد را نیز با استفاده از آزمایش های تصویربرداری شامل ام آر آی، سی تی اسکن و سونوگرافی بررسی می کند. دستگاه های زردی مختلفی برای درمان بیماری زردی ساخته شده است.

این باعث افزایش بیشتر زردی می شود. بیشتر نوزادانی که از هفته 35 بارداری به بعد متولد میشوند نیازی به درمان زردی ندارند. بر اساس این گزارش احتمال زردی نوزاد در مادرانی که گروه خونی منفی دارند , مادرانی که گروه خونی O دارند , والدینی که سابقه تولد نوزاد زردی گرفته در خانواده آنها وجود دارد و همچنین نوزادان نارس و کم وزن بیشتر است و همه والدین به ویژه این گروهها باید در روزها و هفته های نخست پس از تولد نوزاد متوجه زردی در نوزاد باشند . کیفیت دستگاه زردی نوزاد سه بعدی ال ای دی ارائه شده توسط همیار زردی به مراتب بالاتر از انواع دستگاه های فتوتراپی یا دستگاه زردی در بیمارستان می باشد. این روش همانا استفاده از روش اجاره دستگاه زردی نوزاد در منزل و یا بستری در بیمارستان است. پزشکان توصیه میکنند که نوزادان باید زمانی که در بیمارستان هستند، در طول بررسیهای پزشکی معمول، حداقل هر هشت تا دوازده ساعت از جهت زردی نوزاد نیز مورد آزمایش قرار گیرند. در نوزادان با پوست تیره، تشخیص زردی سخت است و پزشکان در این موارد با معاینه سفیده چشم، کف دست وشانه متوجه بیماری نوزاد می شوند. رفع و درمان زردی نوزاد با لیموشیرین در طب سنتی تایید میشود.

This c ontent w᠎as creat​ed wi​th GSA  Co ntent Ge ne᠎rato r  DEMO.

این تغییر رنگ به زردی زمانی شناسایی میشود که بیلیروبین توتال سرم به میزان بالاتر از ۲/۵ mg/dl برسد. تعداد کمی از نورافکن های هالوژن با یک دوزیمتر که مقدار دُز فتوتراپی را که نوزاد دریافت کرده است نمایش می دهد. بیلی روبین های تخریب شده از طریق کبد نوزاد و سپس روده ها دفع می شود. به طور کلی دو نوع بیلی روبین وجود دارد که عبارتند از مستقیم و غیرمستقیم که میزان زیاد بیلی روبین غیر مستقیم خون میتواند باعث ورود آن به مغز و ایجاد آسیب های مغزی شود. هم چنین زردی نوزاد می تواند از شیر مادر هم ایجاد شود، به این صورت که مواد موجود در شیر مادر در فرآیند دفع و خروج ماده بیلی روبین از بدن اخلال ایجاد می کنند. نوزادان در ابتدای تولد است و در موارد شدید ممکن است حتی در نوزادان طبیعی ایجاد آسیبهای جدی مغزی نماید و برای درمان آن از نور درمانی، دارو درمانی، تعویض خون و یا طب سنتی استفاده میشود. احتمال ایجاد زردی در هر سنی وجود دارد با این حال نوزادان و افراد مسن خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری دارند. به طور کلی استفاده از لامپ های LED در مقایسه با فلورسنت در تجهیزات درمانی مزایای فراوانی دارد.

در حال حاضر، منبع نور غالب برای فتوتراپی دیودهای ساطع نور (LED) هستند. در موارد شدید زردی، از پتوی فیبر نوری برای زیر نوزاد نیز استفاده می گردد. این فوق تخصص كودكان در خصوص عواملی كه میتواند زردی را خطرساز كند، اظهار داشت: مشاهده زردی در 24 ساعت نخست تولد، ناسازگاریهای گروههای خونی، آنزیم كم، سن بارداری كمتر از 37 هفته كه نوزاد كمتر از این زمان متولد شود، خونمردگیهای وسیع، كاهش وزن نوزاد، نژاد آسیایی شرقی از جمله فاكتورهای خطرزا در زردی نوزادان به شمار میرود. اجازه دهید فقط پزشک از روی جدول درجه بندی زردی نوزاد، وضعیت این بیماری را در کودک شما ارزیابی کند. تزریق درون رگی ایمنوگلوبولین می تواند زردی نوزاد را کم کرده و نیاز به تعویض خون را کمتر نماید. برای گرفتن نمونه آزمایش ادرار محدودیت زمانی وجود ندارد؛ بسته به اینکه نوزاد چند روزه یا چند هفتهای است؛ میتوان به روشهای مختلف از او نمونه ادرار را جمع کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *