چه کسی دیگر نیاز دارد برای رسیدن به موفقیت با درمان زردی نوزاد

نور خورشید یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن زردی نوزاد تازه متولد شده است. در برخی از موارد هم سفیدی چشم ها هم به رنگ زرد در می آیند. زرد شدن سفیدی چشم و پوست که اصلیترین علائم زردی نوزاداناند، معمولاً بین روز دوم و چهارم پس از تولد ظاهر میشوند. پوست شما به صورت طبیعی می تواند به دنبال خوردن مقدار زیادی از بتا کاروتن ( رنگدانه نارنجی در هویج ) به رنگ زرد متمایل به نارنجی تبدیل شود، که اگر مصرف هیج را کم کنید درمان می شود ولی در این افراد سفیدی چشم ابدا زرد نمی شود. لازم به ذکر است که در حین درمان زردی، نوازد شما در حین انجام فتوتراپی تغذیه می شود. در صورتی که درمان زردی نوزاد با روش فتوتراپی از یک نوع نور با اشعه ماوراء بنفش استفاده می کند که طول موج کوتاهی دارد و مناسب درمان زردی های خفیف و متوسط نیست. اگر زردی نوزاد با انجام فتوتراپی کم نشد و بیلی روبین بالا ماند ، امکان کرنیکتروس وجود دارد.

با تابش نور بیلی روبین موجود در خون اکسید شده و در آب حل می گردد. به جز نارس بودن نوزاد، کافی نبودن شیردهی نوزاد یا حساسیت به شیر مادر و نژاد نوزاد، عدم سازگاری خون مادر و نوزاد نیز دلیل دیگری است که منجر به بروز زردی در نوزاد میشود و احتمال زردی را بالا میبرد. عموما این زردی در ابتدای تولد به دلیل کمبود شیر مادر، تغذیه نامناسب نوزاد و حتی نارساییهای خونی رخ میدهد. حتی با درمان ممکن است ناتوانی و فلج شدید در نوزاد ایجاد شود. این عوارض شامل آسیبهای مغزی حاد (کوتاه-مدت یا با آغاز ناگهانی) و ناتوانی طولانیمدت در فرم فلج مغزی است (که حرکت و هماهنگی را تحت تاثیر قرار میدهد). معمولاً نوزادان نارسی که قبل از هفته ۳۷ متولد می شوند، نوزادانی که به هر دلیلی از شیر مادر یا شیر خشک استفاده نمی کنند، بیشتر در معرض ابتلا به زردی قرار دارند. هنگامی که کودک در رحم مادر در حال رشد است، جفت می تواند بیلی روبین را از بدن کودک خارج کند. خود کبد میتواند به طور موقت یا دائمی آسیب ببیند و توانایی تجزیه بیلی روبین (مخلوط کردن آن با صفرا) و انتقال آن به کیسه صفرا را کاهش دهد.

به ویژه در همه مطالعات، نتوانستند این دو نکته را از پرسنل درمانی پنهان کنند: اینکه نوزادان مایعات بیشتری دریافت میکنند یا خیر و در صورت دریافت از طریق کدام راه این اتفاق رخ میدهد، این امر ممکن است تفسیر نتایج را تحت تاثیر قرار دهد؛ به خصوص آنهایی را که احتیاج به فردی برای تصمیمگیری داشتند. برای مثال آزمایش مدفوع برای تشخیص انگل، رایج ترین نوع تست در کودکان است. نوع اصلي درمان استفاده از فتوتراپي (لامپهای مخصوص با طول موج مشخص که با لامپهای مهتابی خانگی متفاوت است)می باشد. این نوع زردی ربطی به ترکیبات شیر مادر ندارد، در این نوع زردی درمان براساس تغذیه مکرر و بیشتر شیر مادر است. این تفاوت گروه خونی شدیدترین اثرات را بر جنین و به ویژه فرزندان دوم به بعد می گذارد؛ در صورتی که مادر دارای گروه خونی منفی و پدر مثبت باشد، این زوج نیاز به کمک و توجه دارند. اگر نوزادان از شیر مادر خود به اندازه کافی مواد مغذی یا کالری دریافت نکنند، و یا دچار کمبود آب بدن شوند، بیشتر دچار زردی می شوند. اگر نوزاد به زردی شدید دچار شده باشد، خطر ورود بیلی روبین به مغز (انسفالوپاتی حاد بیلی روبین) وجود دارد. عوارض بیلی روبین بالا چیست؟ Po st has been generat ed with the he​lp ​of GS᠎A Conten​t  Genera tor DE MO.

هنگامی که سطح بیلی روبین کودک تثبیت شد یا شروع بهکاهش کرد، هر 6 تا 12 ساعت بررسی می شود. زردی معمولاً در روز دوم یا سوم ظاهر می شود. البته در این میان نوزادان مختلف با یکدیگر تفاوت دارند و همچنین خوراکیهای مختلف نیز تاثیرات مختلفی دارند. این فوق تخصص بیماریهای كودكان با بیان اینكه زردی در نوزادان پسر بیشتر دیده میشود، گفت: متأسفانه بسیاری از بیمارستانها با رعایت نكردن نكاتی در خصوص زردی نوزادان مسائلی را به وجود آورده و والدین و نوزاد را دچار مشكل میكنند؛ یكی از این مشكلات این است كه در كشور ما ترخیص نوزادان زود انجام میشود و هنگام ترخیص اندازهگیری زردی صورت نمیگیرد. اما علائم زردی نوزاد چیست و این بیماری چقدر طول می کشد و چطور درمان می شود؟ ضروری است که کودک در پنج روز اول زندگی از نظر علائم زردی مانند زردی پوست و چشم به دقت مورد کنترل قرار گیرد. در اغلب موارد، زردی آن قدر کم است که نادیده گرفته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *