چگونه اجاره دستگاه زردی نوزاد در کرج خود را در یک هفته (ماه، روز) بهبود دادیم

در صورتی که چشمبند روی چشمهای کودک بسته نشود ممکن است چشمهای او آسیب ببیند. بسته به شدت زردی در نوزاد شما این پزشک نوزاد شما است که تشخیصِ درمان در بیمارستان یا به عبارتی دریافت فتوتراپی در بیمارستان را می دهد یا به شما پیشنهاد میکند که فرزند خود را به منزل برده و از طریق فتوتراپی در منزل او را درمان کنید. عمده نوزادانی که از دستگاه زردی استفاده میکنند کاملا درمان میگردند اما زردی در حدود 20 درصد نوزادان درمان شده ممکن است مجددا برگشت نماید که در این حالت اصلا جای نگرانی نیست و با توجه به شدت برگشت زردی، والدین مجبور خواهند بود که مجددا از دستگاه زردی تا درمان کامل نوزادشان استفاده نمایند. به همین ترتیب عدد زردی نوزاد یک ماهه با عدد زردی نوزاد ۱۴ روزه نیز متفاوت است. بهترین مادهای كه تا به حال در مورد كاهش زردی نوزاد تجربه شده و نتایج مفیدی نیز از آن بهدست آمده، ترنجبین است. یکی از مسائل مهمی که پدران و مادران در همان هفته اول به دنیا آمدن کودک عزیز خود ممکن است درگیر آن شوند مسئله زردی نوزاد است. معمولا نوزادان پس از روز دوم تولد تا ده هفته اول زندگی خود ممکن است درگیر بیماری زردی باشند.

هموگلوبین موجود در گلبولهای قرمز بدن ما در نهایت تبدیل به رنگدانه زردرنگی به نام «بیلی روبین» میشود که کبد مسئول دفع این ماده از طریق صفرا به خارج از بدن است. طبع صفرا گرم و خشك است و نوزاد نمیتواند این طبع را تحمل كند، حال اگر مادر ادویه مصرف كند، این ماده درشیرش ترشح میشود و پوست نوزاد رو به زردی میگراید. هرچه مادر غذای دیر هضمتر همچون كلهپاچه یا موادی همچون بادمجان استفاده كند، باعث بروز زردی بیشتر در نوزاد میشود. حالا اگر از مواد دیرهضم در این دوران كمتر استفاده كند، طبعا میزان بروز زردی نیز كمتر خواهد بود. از سوی دیگر اگر طحال بدن، هضم مواد را بهطور ناقص انجام دهد، طبعا روی كیفیت شیری كه مادر قرار است به نوزادش بدهد، تاثیر خواهد گذاشت. اما در مواردی كه بهندرت پیش میآید، بهتر است شیر مادر به مدت ۲۴ ساعت قطع شود و پس از این مدت دوباره نوزاد را با شیر مادر تغذیه كرد، یعنی اگر بچهای مبتلا به زردی شده و بیلیروبینش هم در حد ۱۶ است و مدام زیر دستگاه میرود و خارج میشود، وضعیتش چه بهتر شود و چه نشود، بهتر است تغذیه او را با شیر مادر به مدت ۲۴ ساعت قطع و با شیرخشك او را تغذیه كرد.

روش استفاده از آن نیز به این شكل است كه یك لیوان عرق كاسنی را در یك لگن آب مخلوط كرده و پوست نوزاد را چند روز و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با آن شستوشو بدهیم. هنگامی که این کار را انجام میدهید، پوست معمولی سفید میشود، اما پوست زرد رنگ زرد باقی میماند. این کار در بیمارستان به وسیله لامپهایی با فرکانس مشخص انجام میشود. در صورتیكه پیاز و سیر به شكل خام استفاده شود، سبب بروز زردی میشود اما اگر پخته شود، مشكلی ایجاد نمیكند. از روی ظاهر نوزاد و رنگ پوست وی کاملا مشخص خواهد شد که آیا زردی نوزاد بهبود یافته یا اینکه هنوز زردی دارد اما جهت اطمینان بیشتر میتوان 24 ساعت پس از اتمام کار با دستگاه زردی مجددا از نوزاد آزمایش گرفت. همچنین در هنگام دریافت دستگاه درب منزل آموزش های لازم جهت نحوه ی کار با دستگاه را دریافت خواهید کرد. مزایای مختلفی در این کار وجود دارد که البته باید در مورد آن احتیاط کرد تا مطمئن شوید که بهترین انتخاب و نتایج را میگیرید. Th is c᠎ontent was gen erated by  GS A Co ntent Ge᠎ne᠎ra​to r DEMO​.

اما همین فتوتراپی هم سالیان قبل حتما باید در بیمارستان انجتم میشد. در حقیقت زردی نوزاد ابدا مسئله ترسناکی نیست، اما دلیل این ترس می تواند این باشد که این موضوع در گذشته ای نه چندان دور شاید نیم قرن پیش به آنطرف واقعا ترسناک بوده. در اکثر مواقع زردی یا یرقان نیازی به درمان ندارد، اما چناچه سطح بیلیروبین بالاتر از حد طبیعی باشد، درمان باید آغاز شود. موکدا توصیه میگردد چنانچه کودک والدین عزیز و گرامی دچار بیماری باشد باید در اسرع وقت به پزشک نمایند. دستگاه بیلی چک در صورتی که از نوع با کیفیت باشد تا حدودی دقیق است و چنانچه دستگاه بیلی چک از برندهای غیر معتبر باشد دقت کافی ندارد و توصیه نمیشود. امکان دارد پزشک تغذیه با شیر خشک یا فرمولا را توصیه کند. این شرکت به صورت 24 ساعته خدمات خود را به سراسر تهران ارائه می کند و هم اکنون در چند شهر از کشورمان نیز دارای نمایندگی فعال است و قصد دارد خدمات خود را در سراسر ایران گسترش دهد. مطالعه بالینی پژوهشگران ایرانی روی ‪ ۲۰۰‬نوزاد مبتلا به زردی در یكی از بیمارستانهای شهر تهران نشان داد استفاده از قطره خوراكی عصاره گیاه دارویی شیر خشت همراه نوردرمانی تا حد زیادی در درمان این نوزادان موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *