چگونه درمان زردی نوزاد را Define انجام می دهید؟ زیرا این تعریف نسبتا پرزحمت است.

زردی شیر مادر با زردی تغذیه با شیر مادر متفاوت است. هنگامی که زردی نوزاد شدید نیست، پزشک تغییراتی را در عادات تغذیه توصیه مي کند که می تواند سطوح بیلی روبین را کاهش دهد. بالارفتن مقدار ماده ای به نام ” بیلی روبین” که از تجزیه گلبول های قرمز خون حاصل می شود موجب زرد شدن رنگ ملتحمه چشم و پوست در انسان است که این ماده در نوزادان به آسانی می تواند از سد مغزی خونی عبور و در مغز نوزاد رسوب کند. کرن ایکتروس نوعی اختلال نادر مغزی پایا است که در اثر رسوب کردن بیلی روبین در ماده خاکستری دستگاه عصبی مرکزی ایجاد میشود. گاهی اوقات برای کاهش زردی نوزاد با کاهش سطح بیلی روبین در خون کودک از طریق فرایندی به نام اکسیداسیون عکس استفاده می شود. قصد ما از ارائه این مقاله این است که شما را راهنمایی کنیم که نوزاد خود را در بیمارستان و بستری کنید و یا با اجاره دستگاه زردی نوزاد فرزند خود را در منزل درمان کنیم پس در ادامه برای مطالعه این مقاله با ما همراه باشید. توکلی اظهار کرد: لازم است خانوادهها از مصرف داروهای خانگی و درمان های سنتی غیر علمی یا قطع شیر مادر برای درمان زردی نوزاد و همچنین قرار دادن نوزاد زیر نور مهتابیهای معمولی پرهیز کنند، زیرا این روش ها امید کاذب به والدین میدهد و درمان کننده زردی نیست.

اما اگر این مشکل به دلیل بیماری زمینه ای ایجاد شود و یا نوزاد در معرض خطر انتقال بیلی روبین به مغز باشد، می تواند آسیب های جبران ناپذیری را ایجاد کند. فرآورده های سلولی: گلبول های قرمز به صورت فراورده های زیر در اختیار بیماران قرار می گیرد. آکادمی اطفال آمریکا توصیه می کند که همه نوزادان تازه متولد شده قبل از ترخیص از بیمارستان و بعد از ۳ تا ۵ روزگی حتماً از نظر ابتلا به زردی تحت معاینه و آزمایش زردی نوزاد قرار بگیرند تا در صورت بروز بیماری، هر چه سریع تر درمان شوند. یک یا چند لامپ در بالای سر نوزاد قرار داده میشود. شما را با ویژگیهای لامپ فلورسنت بیشتر آشنا میکند. در طی این فرآیند مولکولهای هموگلوبین آزاد میشوند و سپس به بیلی روبین تبدیل میشوند و با تصفیه خون توسط کبد دفع میشوند. بالا رفتن بیلی روبین غیرمستقیم به علل افزایش تولید بیلی روبین در نوزاد، نارسی یا کمبود ژنتیکی فعالیت آنزیم، عفونتها، کم کاری تیرویید، مصرف برخی از داروها در نوزادی از علل زردی غیرمستقیماند. در برخی موارد که علت ژنتیک و سندرمهای ژنتیکی است احتمال عود مجدد پس از درمان وجود دارد که میتواند برگشت پذیر یا دایمی باشد.

اما دسته ای از نوزادان هستند که معمولا پس از هفته دوم دچار زردی می شود. دو نوع زردی شیر مادر تعریف شدهاست: نوع اول زردی شیردهی یا زودرس که در چند روز اول به دلیل کم شیر خوردن نوزاد یا درست شیر ندادن مادر بروز می کند، از روز دوم شروع میشود و تا روز پنجم ادامه می یابد. همچنین گاهی زردی به دنبال خوردن شیر مادر ایجاد میشود. ازجمله عواملی که باعث بروز زردی در نوزاد میشود میتوان به نارس بودن نوزاد وپایین بودن وزن نوزاد در هنگام تولد و ناسازگاری گروه خونی مادر ونوزاد، زرذی ناشی از شیر مادر و همچنین فاویست یا زردی ناشی از پرخونی اشاره کرد. به این وضعیت هایپربیلیروبینمیا (hyperbilirubinemia) میگویند که باعث ایجاد رنگ زرد در پوست و چشم میشود. زمانی که انگشت به آرامی روی پوست بینی یا شکم فشار داده شود و بلند شود، رنگ زرد به وضوح تشخیص داده می شود. آرد جو از جمله موادی است که می تواند در درمان زردی موثر واقع شود، به این صورت که آرد جوی نرم و الک شده را روی بدن نوزاد به جز روی صورت و دور ناف می پاشند.

زمان مفید استفاده از مهتابی فلوروسنت زردی چند ساعت است ؟ ضمن این که استفاده از آن هیچ گونه خطری کودک را تهدید نمی کند. توجه1: دقت شود که مسأله مهم که در واقع اثر بخشی دستگاه به آن بستگی دارد مهتابی ها به لحاظ عمر و مدل هستند. مهمترین بخش این وسیله منبع تابش نور آن می باشد. این کار سبب ایجاد بیلی روبین می شود. یک نوزاد معمولاً به مدت دو تا سه روز نیاز به درمان دارد، اما گاهی اوقات به درمان بیشتری نیاز دارد البته لازم به ذکر است که زردی نوزاد وضعیتی است که می تواند خود به خود از بین برود، اما گذراندن این دوره تحت کنترل منظم پزشک کودک و اطفال حائز اهمیت است. اصطلاح پزشکی زردی در نوزادان زردی نوزاد و یا یرقان است. لازم به ذکر است تمامی پرسنل نمونه گیر از آزمایشگاههای مرجع ارسال خواهند شد و آنی آزما صرفا نقش معرفی بیماران به آزمایشگاهها را دارد. A᠎rticle h as ​be en gener​ated by GSA C on​tent Generator  DEMO.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *