چگونه در درمان زردی نوزاد در 60 دقیقه پیشرفت کنیم

بهترین روش برای بررسی اینکه آیا کودک به زردی احتیاج به درمان دارد ، اندازه گیری میزان بیلی روبین در بدن کودک است. اگر کودک شما تحت درمان فتوتراپی قرار گیرد ، ممکن است حداقل یک بار در روز آزمایش خون انجام شود تا سطح بیلی روبین در خون او بررسی شود. معمولا زردی در نوزادان در ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت بعد از تولد ظاهر می شود و نوزادان در روز اول تولد و در ۲۴ ساعت اولیه تولد توسط پزشک معالج مورد معاینه قرار می گیرند ولی چون در ساعت اولیه کمتر علایم وجود زردی در نوزادان خود را نشان می دهد پس باید بعد از ترخیص نوزاد از بیمارستان تا ۴۸ ساعت ابتدایی مادر ،نوزاد را مورد بررسی قرار دهد و اگر متوجه وجود زردی در نوزاد شد به پزشک اطلاع دهد .زردی که در ساعت اولیه تولد مشاهده می شود به زردی فیولوژیک معروف است چون حاصل یک مسئله فیولوژیکی و کار نکردن کبد است .راه هایی که می توان در منزل هم متوجه زردی در نوزادان شد. نوزادان معمولاً به مدت 48 ساعت تحت درمان با فتوتراپی قرار می گیرند، اما در بیشتر مواقع برای سطوح بیلی روبین که در حد بالایی باقی می مانند مدت زمان استفاده از فتوتراپی برای درمان زردی بیشتر است.

Th is artic᠎le has been done  by GSA Con tent Generator​ Demover᠎sion.

اگر نوزاد زودتر از 72 ساعت پس از تولد ترخیص شد، یک جلسهی معاینهی بعدی گذاشته خواهد شد. بدین منظور توصیه می کنیم اگر قصد اجاره دستگاه زردی نوزاد در منزل را دارید حتما کیفیت دستگاه را در نظر داشته باشید و از نظر طول عمر و کارایی لامپ های فتوتراپی را بررسی نمایید. ویژگی این نانولامپ 12 واتی ال ای دی این است که به اندازه یک لامپ کلاسیک 100 وات نور دارد.در حالی که لامپ های ال ای دی گرمای کمتری نسبت به لامپ های معمولی تولید می کنند اما وقتی ولتاژ لامپ ها برای تولید نور بیشتر افزایش می یابد، این گرما طول عمر و کارایی لامپ ها را کاهش می دهد.نانولامپ ها مشکل گرمای لامپ های ال ای دی را ندارند همچنین نور آنها در همه جهات تابیده می شود؛ ویژگی که لامپ های ال ای دی از آن بی بهره اند. نوزادانی که زردی دارند معمولا بیشتر میخوابند پس مرتبا آنها را بیدار کرده و به آنها شیر دهید.

همچنین ما در مقالۀ مدفوع نکردن نوزاد بیشتر به این موضوع پرداختهایم. به طور معمول ، کبد ما بیلی روبین را دفع می کند. با توجه به نیاز جهانی و کابرد روز افزون تجهیزات پزشکی، هر روزه معاملات کلانی در زمینه صادرات و واردات تجهیزات پزشکی صورت می گیرد و به جرات می توان گفت که پخش عظیمی از تجارت های تجهیزات پزشکی به دستگاه فتوتراپی بر می گردد و در حقیقت دستگاه فتوتراپی از جمله دستگاه هایی است، که علاوه بر نمونه های تولید داخلی، از خارج از کشور و به خصوص کشور آلمان هم وارد شده است و وارد کننده دستگاه فتوتراپی، اقدام به واردات دستگاه فتوتراپی پرتابل و دستگاه فتوتراپی ثابت نموده است، که هر کدام کاربرد مختص به خود را دارد. این آزمایش خون یک روش دقیق تر است تا بفهمید کودک شما به درمان نیاز دارد یا خیر. در این میان برای درمان زردی نوزاد می توان از نور به خوبی استفاده کرد.

از نور در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. با اجاره دستگاه زردی و یا دستگاه زردی نوزاد از زردی کلینیک می توانید نسبت به درمان زردی نوزاد دلبندتان اقدام نمایید. چک زردی در کلینیک مادروکودک توسط دستگاه بیلی چک و بدون خونگیری انجام میشود . اصولاً پارگی مصنوعی کیسه آب توسط این آمپول انجام میشود که خود باعث خطرهایی همچون بیرون زدگی بند ناف (۵۰ درصد) و افزایش میزان عفونت پس از زایمان خواهد شد. اینها نشانه هایی از درمان و سطح بیلی روبین در حال کاهش است. درمان زردی نوزاد با اجاره دستگاه زردی و یا اجاره دستگاه فتوتراپی بسیار آسان و بی خطر است. اولین باری که این آزمایش را انجام می دهیم با یک ابزار دستی کوچک است که از نور برای اندازه گیری سطح بیلی روبین در پوست استفاده می کند که یک آزمایش فوری، بسیار آسان و بدون دردسر است. دستگاه فتوتراپی برای درمان زردی نوزاد مورد استفاده قرار می گیرد، در این روش نور آبی به پوست کودک می تابد و بیلی روبین را به شکلی تغییر می دهد که کودک می تواند راحت تر از زردی خلاص شود. ممکن است متوجه شده باشید که پوست و سفیدی چشم کودک شما در روزهای پس از تولد کمی زرد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *