چگونه زردی نوزاد نی نی سایت را بهتر از هر کس دیگری آموزش دهیم

اما شما متوجه نخواهید بود که با اینکار شکم نوزاد سفت خواهد شد و بجای دفع بیلی روبین، چیزی دفع نخواهد کرد و این بدتر خواهد بود! پس از شناخت فتوبیولوژی بیلی روبین، دستگاه های زردی نوزاد (فتوتراپی) ساخته شده و از سال ۱۹۵۸ به عنوان یک روش درمانی غیرتهاجمی بی ضرر در درمان زردی، شناخته شد و امروزه به طور گسترده از آن استفاده می شود. شرکت ضد زردی ارائه کننده دستگاه های زردی نوزاد و اجاره دستگاه فتوتراپی برای درمان زردی پاتولوژیک و فیزیولوژیک است. اگر مدفوع سبز رنگ نوزاد همراه با علائم زیر بود نشاندهندۀ عفونت بوده و ممکن است برای نوزاد خطرناک باشد به همین دلیل نیاز به پیگیری و درمان سریع دارد. در این مواقع معمولا علائم دیگری مانند مدفوع کفآلود، اسهال، درد شکم، بیقراری و تب نیز در نوزاد دیده می-شود. اگر مدفوع سبز تیره در این موارد دیده شد اما اشتهای کودک و حال عمومی او خوب بود، این موضوع نگرانکننده نیست و نیاز به اقدام خاصی ندارد. گفتیم که رنگ مدفوع در اثر رنگدانههای موجود در صفرا ایجاد میشود. ​Da᠎ta has ᠎been created  with G᠎SA  C᠎on᠎tent  Genera tor DE᠎MO!

است. مانند همیشه، فتوتراپی عوارض دیگری دارد که به ندرت مشاهده می شوند. شیر دادن به نوزاد می تواند احتمال ابتلا به زردی را در او افزایش دهد. برخی شیرخشکها مانند شیرخشکهای هیدرولیزشده که در نوزادان دارای آلرژی به پروتئین شیر مصرف میشوند میتوانند علت مدفوع سبز در نوزادان شیرخشکی باشند. معمولا علت مدفوع شبز تیره نوزاد مصرف قطره آهن یا شیرخشک حاوی آهن از میان انواع شیر خشک در ایران است. بیلی روبین ماده زائد زردرنگ است که پس از خارج شدن آهن از خون، در جریان خون باقی میماند. در حقیقت نوزادان مبتلا به زردی در بدو تولدشان به چند دسته تقسیم می شوند و بر اساس آزمایش خونی که از نوزاد گرفته می شود، این دسته بندی انجام خواهد گرفت و اکثر نوزادان بعد از آزمایش مشخص می گردد که درصد کمی زردی داشته و صرفا با مراقبت های خانگی درصد بیلی روبین خون نوزاد پایین می آید. توصیه می کنیم مقاله های مروبط به خوردن کنجد در بارداری، خوردن پسته خام در بارداری و خوردن زنجبیل در بارداری را از دست ندهید.

این امر همچنین باعث افزایش تعداد گلبول های قرمز خون و کاهش بیلی روبین می شود. بیلی روبین با تجزیه طبیعی سلول های قرمز خون تولید می شود. بنابراین با تولید و مصرف روز افزون این دستگاه، قیمت های مختلفی برای آن مصوب شده است، ولی در بیشتر مواقع تامین کننده دستگاه فتوتراپی، مجبور است که دستگاه را با نرخ آزاد تهیه کرده و در اختیار مصارف خانگی یا مراکز خصوصی قرار دهد. بهطور مثال علت مدفوع سبز در نوزادان شیرخشکیممکن است مصرف آنتیبیوتیک باشد. شایعترین علت مدفوع سبز در نوزادان شیرخشکی چیست؟ پس علت مدفوع سبز در نوزادان شیرخشکی میتواند در اثر مشکل صفراوی باشد که باید توسط پزشک بررسی شود. کدام علت مدفوع سبز در نوزادان شیرخشکی نگرانکننده است؟ گاهی اوقات ممکن است سرماخوردگی، مشکلات معده یا حتی درآوردن دندان علت مدفوع سبز در نوزادان شیرخشکی باشد. گاهی اوقات ممکن است کودک همراه با مدفوع مقداری مخاط یا موکوس دفع کند که رگههایی از رنگ سبز را نیز داشته باشد.

دیجی کالا خارج از کشور. همچنین اگر کودک از چغندر استفاده کند رنگ مدفوع او قرمز میشود. پس از گذشت چند روز از تولد و دفع مکونیوم رنگ مدفوع نوزاد تغییر میکند. رنگ و قوام مدفوع نوزادان در روزها، هفتهها و ماههای ابتدایی زندگی تغییرات زیادی میکند و یک طیف گسترده از رنگها را شامل میشود. در هفتههای اول زندگی ممکن است مدفوع نوزاد حاوی تکههای سفت صابونیشکل باشد که به علت وجود لختههای کازئین است. نوزادانی که در 24 ساعت اول زندگی خود دچار زردی می شوند ، باید سطح بیلی روبین آن ها از طریق آزمایش پوست یا آزمایش خون بلافاصله اندازه گیری شود. پتوی زردی (بیلی بلانکت) : نوعی فوتوتراپی فیبراپتیک می باشد. به دلیل نتایج قابل اطمینان این دستگاه در آزمایشگاه ها، کلینیک ها، بخش نوزادان بیمارستان، مراکز بهداشت و مراکز خدماتی و درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. تست پوست با دستگاه اندازه گیری کننده بیلیروبین از طریق پوست: این دستگاه بازتاب یک پرتو نوری خاص از پوست را اندازه گیری میکند. اما اگر نوزاد زود از سینۀ مادر جدا شود یا زود بین پستانها جابجا شود شیر پرچرب را نمیخورد و شیر کمچرب، زودتر از دستگاه گوارش او عبور میکند. گاهی اوقات کودک به برخی مواد غذایی حساسیت دارد و دستگاه گوارش او نمیتواند مواد غذایی خاصی را هضم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *