چگونه عوارض زردی نوزاد خود را در 7 روز شگفت‌انگیز کنید

در واقع تا زمانی که کودک تحت نظر است و مدام عدد زردی او چک و ارزیابی میشود، جایی برای نگرانی نیست، زیرا به زودی بهبودی حاصل خواهد شد. در واقع تغذیه نوزاد با شیر مادر سطح ماده ی بیلیروبین را کاهش میدهد. تابیدن نور این لامپها به نوزاد باعث کاهش زردی میشود. بهترین لامپ، آبی است و نور سفید و نور آفتاب تاثیر چندانی ندارد. ممکن است بخواهید دربارهی ویژگیهای لامپ سفید و مهتابی بدانید، در مقاله تفاوت لامپ سفید و مهتابی با جزئیات کامل به این موضوع پرداختیم. • شمارش کامل خون (FBC): در این آزمایش میزان گلبولهای قرمز، گلبولهای سفید و پلاکتها اندازه گیری میشود. آزمایشات هپاتیت A، B و C: در این آزمایشات طیف وسیعی از عفونت های کبدی ارزیابی می شوند. در فرآیند نور درمانی، نوزاد بر روی تخت مخصوصی زیر نور آبی قرار میگیرد و تنها پوشک و یک عینک محافظ چشم باید با بدن او در تماس باشد. در این مقاله اختصاصا در مورد جدول میزان زردی نوزادان اطلاعاتی را در اختیار شما قرار میدهیم. A᠎rticle w as g enerat᠎ed with t​he  he​lp of G SA Con᠎tent Gener​at​or  Dem᠎oversion !

فتوتراپی خانگی برای درمان یرقان نوزادان طراحی گردیده است. معنى كلمة قال. سریع ترین راه درمان زردی نوزاد. معنى أثار الغبار. وش جمع كلمة هيل. 1989 التقويم الهجري. معنى انقطاع بالانجليزي. اسم زوجة معتصم النهار. أبشر نسيت اسم المستخدم وكلمة المرور. به طور معمول، کبد بیلی روبین را از جریان خون فیلتر کرده و آن را به مجاری روده رها میکند. زمانی که نوزاد هنگام تولد جای کبودی داشته باشد، این موضوع باعث می شود، که گلبول های قرمز سریع تر تجزیه شوند، و در نتیجه میزان بیلی روبین بالاتر باشد. والدین بیشتر از این نگرانند که فتوتراپی مانع ارتباط متقابل و رابطه عاطفی والد- فرزند می شود. اما مدت زمان فتوتراپی همان طور که ذکر شد به میزان و شدت زردی نوزاد و شرایط نوزاد از جمله: سن نوزاد سطح بیلی روبین نارس یا کامل بودن نوزاد بستگی دارد. همچنین حافظه دستگاه میتواند مدت زمان استفاده از دستگاه از ابتدا تا حال حاضر را به اپراتور گزارش دهد. روش درمان زردی میتواند به واسطه درجه زردی نوزادان متفاوت باشد. تزریق داخل وریدی ایمونوگلوبولین یک پروتئین خونی که میتواند سطح آنتیبادی را کاهش دهد ممکن است زردی نوزاد را کاهش دهد و نیاز به تعویض خون را کمتر کند. ​Da᠎ta was gen​erated wi​th t​he help of G SA Cont ent Ge nera tor  DEMO!

لامپ های ال ای دی فاقد اشعه مضر فرابنفش هستند و همین موضوع باعث می شود تا عوارض استفاده از دستگاه زردی را در کودکان کاهش یابد. نوزادان تازه متولد شده که به خوبی به فتوتراپی واکنش نشان ندهند، ممکن است یک بیماری زمینه ای مانند عفونت دستگاه ادراری (UTI) داشته باشند. مدت زمان لازم برای رفع کامل زردی نوزادان به علت زردی بستگی دارد. بسیاری از نوزادان به دلایل مختلف در حین تولد دچار درجاتی از زردی می شوند که درجه زردی برخی از آن ها به قدری پایین است که نیازی به استفاده از دستگاه زردی نوزاد و درمان آن نمی باشد، در چنین شرایطی تنها با شیردهی مداوم و مرتب زردی نوزاد برطرف خواهد شد. طیف نور آبی مرئی این دستگاه در حدود ۴۶۰ نانومتر است که بیلی روبین به آن واکنش نشان میدهد و شکسته می شود. اگر مقدار این آنزیم در بدن کم باشد، باعث تجمع فنیل آلانین در مایعات بدن و تجزیۀ آن به موادی مثل فنیل پیرویک اسید و فنیل اتیلین آمین میشود. اگر احساس کردید کودک شما دارای زردی است حتما او را به پزشک برای تشخیص درصد زردی نشان دهید زیرا زردی زیاد و بی توجهی به ان باعث می شود عوارض شدیدی مانند کم شدن شنوایی، کندذهنی، آسیب مغزی و…

عوارض فوتوتراپی عبارتنداز:افزایش اتلاف نامحسوس آب،اسهال و دهید راتاسیون. سطح بالای بیلی روبین که موجب زردی شدید می گردد، در صورت عدم درمان می تواند عوارض جدی را به دنبال داشته باشد. عوارض زردی نوزاد. الشركة العامة المغربية للأبناك الرباط. بنابراین مدت زمان استفاده از دستگاه فتوتراپی یا دستگاه زردی نوزاد چندان مشخص نیست و با استفاده از دستگاه فتوتراپی باید منتظر کاهش بیلی روبین خون نوزاد باشید. هر چقدر کبد کاملتر شود، زردی کاهش پیدا میکند. اره منم همش با خودم می گفتم که همسری داره حرص اولادای بعدیشو می خوره( من غلط می کنم بازم حامله بشم) بالاخره بعد از کلی بالا پایین پریدن و توسل به ائمه و نذر چند هزار تومن صدقه تو یه داروخانه پیدا کردیم. هیچ تفاوتی در فراوانی شیردهی طی سه روز نخست بین نوزادانی که مایعات اضافی دریافت کردند و نوزادانی که دریافت نکردند، وجود نداشت. درهرصورت، نوزاد تازه به دنیا آمده تا مدتی نیاز به مراقبتهای ویژه دارد تا در آینده دچار مشکل نشود. به طور کلی یرقان یا زردی نوزاد معمولاً خفیف است و با تکمیل رشد کبد برطرف خواهد شد. دستگاه فتوتراپی یا مهتابی دستگاهی برای درمان زردی نوزاد می باشد . لامپ هایی که برای درمان استفاده می شود طول موج های مختلفی دارند و برای درمان بیماری طراحی شده اند و کاملا با لامپ های مهتابی متفاوت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *