چیزی که درباره درمان زردی نوزاد نمی دانید ممکن است بیش از آنچه فکر می کنید هزینه داشته باشد

هنگام خرید لامپ فتوتراپی حتما به موارد زیر توجه کنید: کشور سازنده ، شکل پایه، ولتاژ ،طول عمر، توان مصرفی ،طول موج ،همچنین میتوانید پس از مطالعه مطالب درمان زردی نوزاد از طریق همین سایت برای خرید لامپ فتوتراپی 20 وات فیلیپس اصل اقدام نمایید. تقریبا 80درصد از نوزادانی که نه ماه کامل را گذرانده اند، تا یک هفته بعد از تولد زردی دارند. لذا بعد از تولد در 24 ساعت اول این گلبولهای قرمز اضافی، به خصوص ناسالمها، از بین میروند و ماده بیلی روبین Bilirubin مستقیم را تولید می کنند و چون کبد قادر به تجزیه آنها نیست که از ادرار دفع شود در نتیجه اضافی آن در خون که باید حداکثر تا 8 باشد بالاتر رفته و باعث زردی میشود. عموما برای درمان زردی یا neonatal jaundice در نوزاد از روشی به نام فتوتراپی استفاده میشود. اگر هوا این اجازه را می دهد، به پیاده روی بروید و اجازه دهید که آفتاب به پوست کودک شما برسد (فقط مطمئن شوید که نوزاد بیش از حد گرم نشود یا دچار آفتاب سوختگی نشود!). بسیاری از والدین از پدران و مادران خود شنیده اند که اگر فرزندشان با زردی به دنیا آمد از لامپ مهتابی برای زردی نوزاد خود استفاده نمایند اما باید گفت که انجام این عمل که هیچ جنبه علمی نیز ندارد نه تنها بیماری نوزادان را رفع نمیکند بلکه گاها باعث ایجاد افزایش شدت بیماری و همچنین سوختگی پوست و همچنین خطرات غیر قابل جبران از جمله مرگ کودک میشود.

توجه داشته باشید که عدد زردی نوزاد ۱۴ روزه با عدد زردی نوزاد 21 روزه مفاهیم متفاوتی را به پزشک مخابره میکنند؛ زیرا اساسا با افزایش سن نوزاد، عدد زردی کم میشود و زردی بهبود پیدا میکند. در این روش، به طور مکرر، مقادیر کمی از خون نوزاد از بدنش خارج میشود و با خون اهدایی جایگزین میگردد. مقادیر زیاد بیلی روبین که باعث زردی شدید می شود در صورت عدم درمان عوارض جدی ایجاد می کند. پس از تولد گلبول های قرمز خون تجزیه شده و در نتیجه آن بیلی روبین تولید می شود. چراغ های فتوتراپی (نور درمانی) می توانند به بدن کودک کمک کرده و بیلی روبین اضافی را از بین ببرند. برای نوزادانی که زودرس به دنیا می آیند یا قبلاً تحت درمان با چراغ های معمولی قرار گرفته اند، ممکن است از “پتوی فوتوتراپی” یا بیلی بلنکت استفاده شود. قطره های خون در یک ویال کوچک یا بر روی یک کاغذ مخصوص جمع آوری می شود. نوزادانی که در 24 ساعت اول تولد دچار زردی می شوند باید فورا سطح بیلی روبین آنها اندازه گیری شود، چه از طریق تست پوستی و یا آزمایش خون.

هشدار: هرگز بدون مشورت با پزشک معالج، از درمان های سنتی یا خانگی استفاده نکنید. زردی خود را در مراحل ابتدایی به صورت زرد شدن در چشم ها و به موازات آن در دهان نشان می دهد و بعد پوست صورت و همه اندام های نوزاد شروع به زرد شدن می کنند . سفیدی چشم کودک شما زرد است. مطالعات انجام شده نشان می دهد که خطر ابتلا به زردی در نوزادان از نژاد آسیای شرقی بیشتر است. ۸. سندرم دوبین جانسون: نوعی یرقان مزمن ارثی است که از ترشح بیلی روبین کونژوگه از سلولهای کبد جلوگیری میکند. با این حال ، کبد هنوز در حال رشد و تکامل نوزاد ممکن است به اندازه کافی بالغ نباشد تا بیلی روبین را حذف کند. با این حال، زردی که زودتر از روز دوم شروع می شود و سپس به سرعت افزایش می یابد یا بیش از 2 هفته طول می کشد، نیاز به ارزیابی دقیق دارد.. طی فوتوتراپی کل سطح پوست نوزاد از طریق قرار گیری در دستگاه و تشک مخصوص، تحت تابش اشعه قرار می گیرد. قرار البطاقات التموينية. هل البنوك فاتحه اليوم. نتيجة الصف الثالث الثانوي العام 2022 اليوم السابع. شغل في شرم الشيخ للطلاب 2022. شاعر عراقي 7 حروف. Th is a rtic le has been c᠎reated  by GSA Conte​nt G enerat or Dem over​si᠎on᠎.

شوق الهادي تويتر. واتساب عمر 2022 تنزيل. زردی نوزاد یک حالت رایج است که بیشتر در نوزادانی دیده می شود که زیر 38 هفتگی به دنیا می آیند و به اصطلاح نارس هستند. زردی فیزیولوژیک در روزهای ۳ تا ۷ نوزادان بروز پیدا میکند که علت آن نارس بودن کبد آنها است. سن بهبودی نوزادانی که از مادران دیابتی متولد می شوند نسبت به نوزادان دیگر با زردی های مختلف بالاتر می باشد و زمان بستری شدن آنها برای بهبود و درمان زردی نوزاد طولانی تر است. نوزادان شیرخوار برای چند روز اول زندگی باید روزانه 8 تا 12 بار در یک شبانه روز تغذیه مکرر داشته باشند. بهترین پیشگیری از يرقان نوزاد تغذیه کافی است. سردیهایی که موجب رفع غلبه صفرا و کاهش حرارت کبد میشوند، شامل عرق کاسنی، آبلیموی تازه، خرفه، به ترش بعد از غذا و … رنگ زرد نوزاد تایید میکند که او زردی دارد، اما ممکن است برای تعیین شدت زردی به آزمایشات بیشتری نیاز باشد. در نوزادان، کبد هنوز به اندازه کافی برای دفع بیلی روبین بالغ نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *