چیزی که درمان زردی نوزاد کارشناسان نمی‌خواهند شما بدانید

در تکنیک سوپراپوبیک لازم است به پزشک مراجعه نمایید. جمعآوری ادرار نوزاد با استفاده از روشهای تحریک سرد مثانه و سوپراپوبیک نیز انجام میشود. این کیسهها یکبار مصرف بوده و چنانچه به هر دلیلی آلوده شوند یا نشت ادرار صورت گیرد، دیگر قابل استفاده نخواهند بود. باید هر نوزادی که زرد میشود را (حتی اگر حال او خوب باشد) در اولین فرصت به پزشک رساند و در صورت نیاز درمان کرد، زیرا زردی شدید میتواند باعث عقبماندگی ذهنی و حتی مرگ نوزاد شود. برای درمان این مشکل در ابتدا باید بدانید که علت وقوع آن چیست؟ پس از جمعآوری ادرار، آن را به ظرف مخصوص نمونهگیری منتقل کنید. برای این منظور لازم است ناحیه تناسلی با صابون مخصوص نوزاد شسته، تمیز و خشک شود. مهمترین تفاوت به نحوه قرارگیری یورین بگ در ناحیه تناسلی باز میگردد. یکی از بیماریهای احتمالی و البته نادر در نوزادان بیماری ادراری شربت افرا است. گاهی زردی از عوارض ناسازگاری گروه خونی مادر و نوزاد است. در صورتیکه این بیماری تشخیص داده نشود میتواند در دو هفته اول منجر به مرگ به نوزاد شود. در صورتیکه نوزاد مشکوک به کم کاری تیروئید باشد، آزمایشهای نوزاد در فواصل زمانی معین تکرار خواهند شد تا تشخیص نهایی انجام شود.

زردی نوزاد، با رنگ زرد مشخص در سفیده چشم و چهره نوزاد تایید خواهد شد،که در چنین مواقعی باید توسط آزمایش پوست یا آزمایش خون سطح بیلی روبین اندازه گیری شود. اثر درمانی فتوتراپی بستگی به انرژی نور لامپ ( طول امواج نور ) ، فاصله ی بین لامپ و نوزاد و بالاخره زمانی که پوست در معرض نور قرار می گیرد، دارد. آکادمی اطفال آمریکا (AAP) توصیه می کند که همه نوزادان تازه متولد شده، یک بار قبل از ترخیص از بیمارستان و بار دوم هنگامی که کودک بین ۳ تا ۵ روزه باشد، از نظر زردی معاینه شوند. استفاده از درمان زردی نوزاد با لامپ مهتابی راهی است که منجر به کاهش طول مدت بستری شدن نوزاد در بیمارستان می شود. فوتوتراپی را هم در بیمارستان و هم در منزل، میتوان انجام داد. همچنین آزمایش مدفوع نوزادان وجود انگل، باکتری و ویروس را نیز نشان خواهد داد. برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصان هومکا در رابطه با آزمایش نوزاد در منزل بر روی دکمه تماس زیر کلیک کنید. Post was g᠎ener ated ᠎wi th GSA C on tent᠎ Gen​er ator D emover si​on!

این تست به متخصصان کمک میکند تا دریابند که آیا بدن مادر آنتی بادی ساخته است و آیا این آنتی بادی بوسیله جفت به بدن نوزاد منتقل شده است یا خیر؟ در این تست آنتی بادی ضد گلبول قرمز خون مورد بررسی قرار خواهد گرفت. با استفاده از نتایج این آزمایش وضعیت سیستم گوارشی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. به این ترتیب گروه خونی و وضعیت RH مشخص خواهد شد. رنگ، بو و قوام مدفوع نیز اطلاعات دقیقی از وضعیت سلامتی کودک در اختیار متخصص قرار میدهد. در نیمه دوم بارداری، هورمونهای جفتی افزایش مییابد که عملکرد کبد را تغییر میدهد. در این حالت میزان مادهایی به نام بیلی روبین در بدن افزایش مییابد. همچنین احتمال دارد افزایش بیلی روبین ناشی از مشکلات خونی باشد طوری که گلبول های خون به سرعت تجزیه می شوند که خود به دلایل زیر اتفاق می افتد. این لامپ ها در دستگاه های فیزیوتراپی استفاده می شود و توصیه می کنیم که والدین برای درمان زردی نوزاد از آن ها استفاده نکنند. مصرف قرص فنوباربیتال برای نوزاد به هیچ عنوان توصیه نمیگردد و حتی ممکن است که مصرف آن به شدت برای کودک مضر باشد و روند درمانی را مختل نماید. نوزادانی که به این بیماری مبتلا هستند، در روزهای ابتدایی سالم به نظر میرسند اما با گذشت زمان و همچنین شدت و نوع بیماری علائم کم کم بروز میکنند که از بارزترین نشانهها میتوان به بوی ادرار اشاره کرد.

سپس از شدت بیماری کاسته خواهد شد. هموگلوبین (Hb ، HGB) که در طی آن میزان هموگلوبین تام مشخص خواهد شد. یکی از عوارض جانبی فتوتراپی که در اینجا به آن اشاره خواهیم کرد، سندروم نوزاد برنزه است که در آن کودک با پوست زرد ملایم زیر دستگاه قرار می گیرد و با رنگ برنزه یا خاکستری خارج می شود. همانطور که می دانید زردی نوزاد به دلیل بالا رفتن میزان بیلی روبین خون می باشد، کبد جوان نوزادان قادر به دفع این ماده نمی باشد و همین سبب زرد شدن رنگ پوست نوزاد می شود. اگر نوزاد شما نارس متولد شوده باشد یا فقط از شیر مادر تغذیه کرده باشد، زردی نوزاد ممکن است بیش از 2 هفته طول بکشد. اگر شواهدی وجود دارد که زردی کودک شما ناشی از یک اختلال اساسی است ، پزشک ممکن است آزمایش خون اضافی یا آزمایش ادرار را تجویز کند. مدت زمان نگهداری نمونه ادرار نوزاد یکساعتدر نظر گرفته شده است. آزمایش ادرار نوزاد با هدف تشخیص بیماری ادرار شربت افرا در سه تا پنج روز اول تولد انجام خواهد شد. از دیگر آزمایشهای نوزاد میتوان به آزمایش مدفوع اشاره کرد. آزمایش MCH که غلظت خون در نوزادان را مشخص خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *