چیزی که شما نمودید پیشرفتید در مورد درمان زردی نوزاد بسیار موثر است – با این حال بسیار ساده

حتی با درمان ممکن است ناتوانی و فلج شدید در نوزاد ایجاد شود. در موارد بسیار شدید ، ممکن است انتقال تبادل ضروری باشد که در آن کودک مقادیر کمی خون از اهدا کننده یا بانک خون دریافت می کند. ایمونوگلوبولین داخل وریدی (IVIg) – در موارد ناسازگاری راسوس یا ABO ، نوزاد ممکن است تزریق ایمونوگلوبولین داشته باشد. برای ایجاد DNA پوشش دار،DNA را درحلالی كه حاوی ذرات فلزی است قرار می دهند، عوامل ژنتیكی كه به این صورت تولید می شوند، داخل فشنگ هایی قرار می گیرند، بعد از شلیك، یك صفحه سوراخدار از حركت فشنگ ها جلوگیری می كند اما به ذرات طلا اجازه عبور می دهد تا به بافت مورد نظر اصابت نماید. یکی یگر از درمان های خانگی در طب سنتی که برای درمان زردی نوزاد نیز بسیار کارآمد می باشد استفاده مادر از ترکیب شیر خشت و ترنجبین است که از این طریق خاصیت این مواد از طریق شیر مادر به کودک نیز مکنتقل می شود.مادر می تواند نصف قاشق شیرخشت و یک قاشق ترنجبین را در یک لیئوان حل کن و روزی چند بار مصرف کند و بعد به کودک خود شیر دهد.در کنار این می تواند از عرقیجات دیگری مانند عرق کاسنی و عرق شاهتره و عرق بید نیز استفاده کند .

اگر علائم بالا را در کودک خود مشاهده کردید حتما به پزشک مراجعه کنید زیرا این علائم نشان بالا بودن بیلی روبین خون می باشد که این بسیار خطرناک است و می توان به آسیب های مغزی و فلج مغزی و حتی ناشنوایی منجر شود پس حتما باید جدی گرفته شود. بسیاری از والدین رنگ پوست نوزاد را برنزه تصور می کنند، اما در واقع دلیل این رنگ، زردی نوزاد است. در بیشتر موارد ، تنها علامت این بیماری ایجاد رنگ زرد مایل به پوست و سفیدی چشم است. همه ما به صورت طبیعی در بدنمان گلبول های قرمزی داریم که بعد از پیر شدن شکسته شده و توسط کبد از بدن خارج می شود اما در کودکانی که به صورت نارس بدنیا می آیند و یا کبد آنها به صورت کامل تکمیل نشده است این امکان وجود ندارد و به همین دلیل هم گلبول های قرمز آنها بعد از شکسته شدن و ایجاد ترکیبی به نام بیلی روبین در خون باقی می مانند و همین هم باعث می شود تا پوست آنها به رنگ زردی برود و به این عارضه زردی و یا یرقان گفته می شود که معمولا هم در ۲۴ ساعت ابتدایی تولد در نوزادان خود را نشان می دهد و تا دو هفته بعد نیز به طور کامل و تحت نظر پزشک درمان می شود.

شیردهی مکرر کودک کوچک، به از بین بردن بیلی روبین از جریان خون وی و دفع آن از طریق مدفوع و ادرار کمک می کند. فتوتراپی یک روش متداول و بسیار م ofثر در درمان است که از نور برای تجزیه بیلی روبین در بدن کودک شما استفاده می کند. یرقان یا زردی کودک مسئله ای است که در بیشتر نوزادان متولد شده بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت ابتدایی زندگی مشاهده می شود و در اکثر مواقع هم چیز خیلی مهمی نیست و معمولا با معاینه و دستور پزشک در چند روزه بعدی و با مراقبت های اولیه و در منزل رفع خواهند شد اما اگر علائم زردی در کودک تا چند هفته ادامه پیدا کند باید تحت نظر پزشک قرار بگیرد .در این مقاله زردی نوزاد را معرفی و تمام جوانب آن را معرفی خواهیم کرد. در صورتی که شیر مادر برای بسته شادی شما کافی نیست ، می توانید به او شیر خشک شیر بدهید. یک مطالعه نشان داد که ماساژهای تسکین دهنده روغن همراه با مدتی در معرض نور آفتاب صبحگاهی هر روز می تواند فرکانس حرکات روده را در نوزادان بهبود بخشد و با کاهش گردش خون کبدی به از بین بردن بیلی روبین کمک کند.

در زیر لیستی از روش های درمانی وجود دارد که می توانید برای درمان زردی نوزادان تلاش کنید. روش های مختلفی برای درمان وجود دارد که می توانید زردی نوزادان را درمان کنید. یرقان و یا زردی به دلیل بالا بودن ماده ای به نام بیلی روبین و تجمع آن در خون به وجود می آید.بیلی روبین از شکسته شدن گلبول های قرمز فرسوده و پیر که دیگر کارایی ندارند در خون به وجود می آید که معمولا توسط کبد و از طریق مدفوع و ادرار نیز دفع می شود و زمانی که جنین در شکم مادر قرار دارد این کار توسط مادر انجام می شود و در هنگام تولد کودک معمولا تا چند روز اول زندگی ،کبد به صورت درست شروع به کار نکرده است و این باعث می شود بیلی روبین ها از خون خارج و دفع نمی شوند و همین باعث بالا رفتن میزان بیلی روبین در خون می شود و این مسئله هم باعث زرد شدن رنگ پوست و تجمع رنگدانه و بیلی روبین زیر پوست می شود اما به احتمال زیاد و در اکثر مواقع بعد از چند روز که کبد کودک شروع به کار کرد این مشکل نیز رفع خواهد شد اما در صورت ادامه داشتن علائم زردی باید حتما به پزشک مراجعه شود زیرا ادامه پیدا کردن زردی برای کودک خطرناک است . ​C ontent has ᠎been c᠎reat ed  by G​SA C ontent Ge nera to᠎r  DE MO .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *