چیزی که 325 دلار برای شما در علت زردی نوزاد می‌خرد

وی افزود: در این دسته از کودکان کبد نمیتواند صفرا را دفع کند و در نتیجه مدفوع آنها بسیار سیاه میشود اما با گذشت زمان و انجام درمانهای لازم توسط پزشک این مشکل برطرف میشود. تجمع این رنگدانه ها باعث زرد شدن رنگ پوست صورت و چشم های نوزاد در روزهای ابتدایی می شود و رفته رفته رسوب این رنگدانه در قسمت های دیگر بدن مانند شانه ها، شکم و در نتیجه پاها هم کشیده می شود. اگر زردی درمان و کنترل نشود، ملتهب و مزمن شده در شکم و پا ها نیز تغییر رنگ ایجاد خواهد کرد؛ پس بهتر است در صورت مشاهده زرد شدن سفیدی چشم نوزاد سریعاً به پزشک مراجعه فرمایید. وقتی نوزاد در شکم مادر قرار دارد مسئولیت دفع بیلی روبین با کبد مادر است اما پس از اینکه کودک به دنیا بیایید این مسئولیت را کبد نوزاد انجام می دهد که تا حدودی در روزهای ابتدایی مشکل ساز می شود. ریشه این مشکل در ضعیف بودن عملکرد نوزاد در روزهای ابتدایی تولد است و هنوز کبد به اندازه کافی توانایی تجزیه و دفع بیلی روبین را پیدا نکرده است.

در برخی موارد ممکن است نوزاد به مقدار کافی از شیر مادر تغذیه کند اما با هر بار تغذیه سطح بیلی روبین افزایش پیدا کند که این در صورتی است که ماده ای در شیر با توانایی پردازش و دفع بیلیروبین تداخل داشته باشد و همین مورد سبب ایجاد عارضه در نوزاد گردد. دلیل اینکه نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند و دچار زردی می شوند در عدم دریافت کافی مایعات است. در اینگونه موارد پزشک چند روز یک تغذیه تکمیلی را جایگزین شیر مادر می کند و پس از درمان باید شیردهی از سر گرفته شود. آرامش خودتان را حفظ کنید و سعی کنید که با پزشکان و کادر درمانی که در این زمینه فعالیت میکنند همکاری کنید. اولین قدم برای درمان زردی نوزاد این است که شما آرامش خودتان را حفظ کنید و به هیچ عنوان استرس نگیرید. نوزادان متولد شده با هایپرپلازی مادرزادی آدرنال (CAH) نمی توانند به اندازه کافی هورمون کورتیزول تولید کنند ، این امر به کنترل انرژی ، سطح قند ، فشار خون و نحوه پاسخ بدن به استرس آسیب یا بیماری کمک می کند.

 Post h as  been g en erat​ed with the help of G᠎SA​ C᠎ontent Generator Demoversi on.

عدم مصرف دخانیات، الکل و مواد شیمیایی؛ دور ماندن از استرس و خشونت و کاهش عوامل بروز عفونت از جمله مواردی هستند که از زایمان زودرس جلوگیری می کنند. هنگامی که نوزادان مبتلا به زردی می شوند ، جدا از نوردرمانی ، پزشکان توصیه می کنند آنها را در معرض نور آفتاب قرار دهند زیرا مفید است. برای درمان قطعی زردی نوزاد در فتوتراپی، نوزاد را داخل دستگاه در زیر لامپ فوتوتراپی با تابش نور طیف آبی قرار می دهند و این نور مستقیما بر روی تن عریان کودک تابیده می شود. در قسمت قبل برخی از علائم زردی نوزاد را برشمردیم. علت زردی نوزاد در اصل بالا بودن سطح رنگدانه ای در خون به اسم بیلی روبین است. ناسازگاری گروه خونی مادر و نوزاد: این ناسازگاری در صورتی روی می دهد که به طور مثال گروه خونی مادر O باشد و گروه خونی نوزاد A یا B باشد است یا در پاره ای از مواقع مادرانی با RH منفی نوزادانی با RH مثبت دارند که این ناسازگاری ها ممکن است در ابتلا به بیماری یرقان دخیل باشند. شما باید حتما در صورت وجود نشانه ها و علائم زردی نوزاد با پزشک در این زمینه مشورت کنید. هنگامی که متوجه شدید که کودک شما کمی دچار ضرری میباشد میتوانید با به کارگیری روشهایی که ما در ادامه آن ها را برای شما خواهیم گفت زردی کودک خودتان را درمان کنید.

به طور کلی مصرف قرص فنوباربیتال با تاثیر گذاری بر روی مغز عملکرد آن را ضعیف میکند. به طور کلی شما باید حدود بیست و چهار ساعت پساز به دنیا آمدن نوزاد به تغییر در رنگدانههای چشم او دقت داشته باشید. حتی در موارد حاد نیز این بیماری به راحتی با دارو درمان میشود پس نیازی نیست که استرسی در این زمینه داشته باشید. توجه نمایید که بعد از درمان زردی نوزاد، شما میتوانید شیردهی به کودک را از سر بگیرید و نیازی نیست در رابطه با شیردهی به کودک، نگرانی داشته باشید اما ممکن است که به صورت موقت مجبور باشید از شیرخشک برای درمان کودک استفاده کنید. درمان زردی نوزاد : اگر پزشک تان تشخیص دهد که زردی نوزادتان به دلیل شیر شماست، با این شرایط ممکن است مجبور شوید شیر دادن به نوزاد را متوقف کنید. در مواردی که شیر مادر میتواند باعث تشدید زردی نوزاد شود، بعد از مشورت با پزشک خود و در صورت تشخیص او باید به طور موقت شیردهی به کودک را متوقف کنید. بیماری یرقان به زرد شدن پوست، غشاهای مخاطی و سفیدی چشم اشاره دارد؛ علائم – تشخیص و درمان زردی در بزرگسالان، کودکان و نوزادان را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *