چیست درمان زردی نوزاد و روش کار می‌کند؟

اگر پوست در جایی که فشار دادهاید برای یک لحظه کمی روشنتر از رنگ طبیعی خود به نظر برسد نوزاد به زردی مبتلا نیست؛ اما اگر پوست زرد به نظر میرسد، احتمالاً نوزاد شما هنوز زردی خفیف دارد. حس و حال خوبم دوام نداشت ، سیاوش وقتی در اتاقم رو باز کرد چند لحظه مکث کرد و بعد برگشت و به طرف اتاق خودش رفت . اگر فرزند دیگری در خانه دارید، او را از محل درمان دور نگه دارید و به او یادآوری کنید که به چراغهای دستگاه نور درمانی خیره نشود. اگر نتایج این آزمایشها نشاندهندهی احتمال ابتلای نوزاد به بیماری یا مشکلی زمینهای باشد ممکن است پزشک برخی آزمایشهای تکمیلی را تجویز کند. علت دقیق زردی شیر مادر مشخص نیست؛ اما مادهای در شیر مادر وجود دارد که ممکن است از عملکرد برخی پروتئینهای خاص و در نتیجه تجزیهی بیلیروبین در کبد نوزاد جلوگیری کند. انواع مختلفی از فتوتراپی وجود دارد و همچنین تکنیک مورد استفاده توسط پزشک به عارضه ای که قرار است تحت درمان قرار گیرد بستگی دارد. آیا تغذیه مادر در زردی نوزاد نقش دارد؟ درمان این اختلال، تغذیه مکرر با شیر مادر و اجتناب از دادن آب قند و مانند آن است تا چرخه رودهای – کبدی کاهش یابد و بیلیروبین دفع شود.  Th is  da᠎ta h᠎as been c​reat᠎ed with GSA᠎ Conte᠎nt​ G en᠎er᠎ator DEMO!

در ۲۴ ساعت اول پس از تولد، نوزادانی که با شیر مادر تغذیه میشوند، در هر شیردهی حدود ۱ قاشق چایخوری شیر دریافت میکنند. یرقان فیزیولوژیکی: سطح بیلیروبین در نوزادانی که بین هفتهی ۳۹ تا ۴۲ بارداری متولد میشوند در روز چهارم پس از تولد در حدود 5 تا 6 میلیگرم بر دسیلیتر است. سطح بیلیروبین در این نوزادان ممکن است تا 17 میلیگرم بر دسیلیتر باشد. زردی یک مشکل شایع در نوزادان است و یک بیماری جدی محسوب نمیشود و معمولاً در عرض ۱-۲ هفته از بین میرود. ولی بعد از سالها درزمانی که کودک شما شروع به تحصیل و با مسائل اجتماعی، علمی و آموزشی برخورد مینماید، قادر به حل آنها نبوده و در آموزش دچار مشکل میگردد، در آن زمان است که شما عوارض یک زردی بالا را که درمان و پیگیری نشده را مشاهده نموده و تازه آگاه میشوید چه اتفاقی افتاده،که آنهم غیرقابلبرگشت است. یکی از انواع زردی نوزاد به علت تقابل خون مادر و نوزاد اتفاق میافتد؛ شما میتوانید قبل از زایمان با تشخیص گروه خونی مادر و جنین، احتمال بروز این نوع زردی را بررسی کنید. در نظر داشته باشید که دستگاه زردی نوزاد تنها برای چند روز (۲-۴ روز) و فقط برای درمان زردی نوزاد مورد نیاز خواهد بود، پس از درمان نیازی به دستگاه زردی نخواهید داشت.

زمانی که شما با مجموعه ما تماس بگیرید کارشناسان ما به صورت کامل یک مشاوره به شما ارائه میکنه که زردی نوزاد شما در چه مرحلهای قرار داره و برای درمان زردی نوزاد چه اقداماتی را انجام بدهید اگر شما نیاز به استفاده از دستگاه زردی نوزاد یا همون دستگاه فتوتراپی داشته باشید کارشناسان این مجموعه به صورت کامل همه دستگاهها را به شما معرفی میکند و مناسبترین دستگاه را با توجه به درجه زردی نوزاد شما به شما اعلام میکند در صورت تأیید شما دستگاه خدمتتون ارسال میشه و وقتی دستگاه به دست شما رسید توسط کارشناسان نصب و راهاندازی میشود و به صورت کامل آموزش کار با دستگاه خدمت شما ارائه میشه البته ما یک ویدیو آموزش کامل براتون ارسال میکنیم که صفر تا صد درمان زردی در منزل را داخل اون ویدئو توضیح دادیم شما تنها کاری که میکنید ویدیو رو تماشا میکنید سؤالات خودتون رو یادداشت میکنید و زمانی که کارشناسان ما تو منزل شما حاضر شدن شما همه سؤالات و ابهامات خودتون از کارشناسان میپرسید و کارشناس ما وظیفهاش که به صورت کامل به سؤالات شما پاسخ بده البته اگر در طول درمان شما سؤالی براتون پیش اومد تو هر ساعت از شبانه روز با مجموعه ما یعنی بسپارش تماس بگیرید کارشناسان ما به صورت کامل سؤال شما جواب میده و براتون رفع ابهام میکنند .

ما به هیچ وجه استفاده از درمانهای خانگی قدیمی مانند خوردن شیر خِشت و ترنجبین توسط مادر یا گذاشتن نوزاد زیر نور مهتابی را توصیه نمیکنیم زیرا که این عوامل نه تنها به درمان کمک نمیکنند بلکه میتوانند موجب تاخیر در درمان شده و درجه زردی نوزاد را بالاتر ببرند که نتیجه جز درگیری با عوارض آن را به دنبال ندارد. از این رو توصیه می شود در صورتی که زردی نوزاد شما در منزل بدون بستری در بیمارستان نیز قابل درمان است با اجاره دستگاه فتوتراپی در منزل خود نسبت به درمان زردی نوزادتان اقدام نمایید. اگر نوزاد شما در چند روز اول پس از تولد دچار زردی شود، پزشک یا پرستار شما ممکن است از آزمایش پوست یا خون برای بررسی سطح بیلی روبین نوزادتان استفاده کند. کودک شما باید در طی یک روز حداقل ۱ پوشک کثیف و ۶ پوشک مرطوب داشته باشد. آیا قرار دادن کودک در دستگاه زردی برای چشم کودک مضر است؟ در بعضی موارد نادر، درصورتیکه سطح بیلیروبین خون بیشازحد بالا باشد میتواند نوزاد تازه متولدشده را در معرض خطر آسیب مغزی قرار دهد. اما در صورتی که این درجه زردی نوزاد تازه متولد شده در روزهای بعدی نشان داده شود طبیعی بوده و در صورتی غیر عادی محسوب میشود که درجه زردی به عدد ۷ تا ۸ برسد.

 Th᠎is conte nt was written by GSA  Con tent Ge᠎nerator DEMO.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *