کار هنری اجاره دستگاه زردی نوزاد را با این سه ایده درک کنید

اقتصادیترین راه برای درمان زردی استفاده از دستگاه زردی نوزاد در منزل است زیرا هزینه اجاره و مراقبت از دستگاه در منزل بسیار کمتر از مراقبتهای بیمارستانی است. کبد نوزادان تازه متولد شده هنوز بهاندازهی کافی بالغ نشده است و قادر نیست بیلیروبین موجود در خون را بهخوبی تصفیه کند. زردی نوزاد باعث تغییر رنگ پوست و چشم نوزاد تازه متولد شده به رنگ زرد می شود. پوست کودک مبتلا به زردی معمولاً به رنگ زرد در نظر گرفته میشود. زردی در نوزاد، به علت افزایش ماده رنگی به نام بیلیروبین در خون است که از طریق تولید آن در کبد به وجود آمده و سپس در داخل خون ترشح میشود. دستگاه زردی کودکان دستگاهی است که برای درمان زردی استفاده میشود. زردی در نوزادان یک مشکل شایع محسوب میشود. زردی یک مشکل شایع در نوزادان است و یک بیماری جدی محسوب نمیشود و معمولاً در عرض ۱-۲ هفته از بین میرود. یک پتوی فیبر نوری نیز ممکن است زیر کودک شما قرار گیرد. تومورها: این موارد ممکن است در کبد، پانکراس یا کیسه صفرا وجود داشته باشند. اگر رنگ پوست کودک شما تیرهتر باشد، تشخیص تغییرات در رنگ پوست دشوارتر است. Po᠎st h as be en cre᠎ated  wi​th t​he ​help ​of GSA Co nt en​t Generato r DE MO!

شیر دادن به نوزاد در این شرایط خطری ندارد و مادر میتواند طبق روال عادی به نوزاد خود شیر بدهد. 2. چشم نوزاد که باید به وسیله چشم بند نوزاد که به چشم بند فتوتراپی نیز معروف است پوشانده شود. دستگاه زردی نوزاد (فتوتراپی) چیست ؟ حال بسته به شدت زردی در نوزاد و تشخیص پزشک میتوان با اجاره دستگاه زردی نوزاد، روش فتوتراپی در منزل را برای درمان زردی نوزاد انجام داد. اگر بخواهیم به اختصار به مضرات و عوارضی که میتوان با این دستگاه برای کودک استفاده کرد اشاره کرد و عوارض استفاده از دستگاه زردی را برای کودک مطرح کرد، باید بگوییم که نور ساطع شده از دستگاههای فتوتراپی طبق گفته وزارت بهداشت برای دو ناحیه از اندام نوزاد ضرر دارد اولین قسمت چشمهای نوزاد است که به هیچ عنوان نباید نور فتوتراپی به آن برخورد کند و قسمت دوم آلت تناسلی نوزاد میباشد. RH (ارهاش مثبت) و کساني که فاقد فاکتور RH هستند، – RH (ارهاش منفي) ناميده مي شوند. هنگامی که چراغ های فتوتراپی روشن هستند، یک دماسنج را در زیر بغل کودک قرار دهید و بررسی کنید که آیا دما بین ۳۶.۱ درجه سانتیگراد تا ۳۷.۸ درجه سانتیگراد (۹۷ درجه فارنهایت و ۱۰۰ درجه فارنهایت) ثابت می ماند یا خیر.

تغذیه با شیر مادر باید در طول فتوتراپی ادامه یابد. چرا باید زردی نوزادان فوراً درمان شود؟ اکثر نوزادانی که بین هفته 35 تا ۳۸ بارداری متولد میشوند نیازی به درمان زردی ندارند و فقط یکسری اقدامهای حمایتی دریافت میکنند. این پیشگیری مانند کمک به فردی است که تا از بالای ساختمان مرتفع نیفتاده، امکان کمک و نجات او هست ولی بعدازآن نمیتوان کاری برای آن فرد انجام داد. بیلیروبین برای سلولهای مغز سمی است. همچنین نوزاد ممکن است کمتر شیر بخورد و حرکات گوارشی کمتری داشته باشد که منجر به دفع بیلیروبین کمتری از طریق مدفوع میشود. در نتیجه بیلی روبین بیشتری تولید میشود. سطح بیلیروبین (شدت زردی) یک عامل تعیینکننده در روند درمان است. چرا زردی در کودکان شایع است؟ یرقان یا زردی نوزادان مسئلهای بسیار شایع در نوازدان تازهمتولد است. اصطلاح زردی به افزايش ميزان بيلي روبين در خون اطلاق شده كه ممكن است ناشي از افزايش بيلي روبين مستقیم يا غير مستقیم باشد. کودکانی که در تغذیه با شیر مادر مشکل دارند و یا تغذیه کافی از شیر مادر ندارند، بیشتر در معرض خطر زردی هستند. مطالعات نشان میدهد که نوزادان در آسیای شرقی بیشتر در معرض خطر ابتلا به زردی هستند.

احتمال ایجاد زردی در هر سنی وجود دارد با این حال نوزادان و افراد مسن خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری دارند. زردی نوزادان در اغلب موارد مسئلهی نگرانکنندهای نیست و خودبهخود و با مراقبتهای خانگی بهبود پیدا میکند؛ اما بهتر است پزشک در روزهای آغازین تولد، نوزاد را از نظر زردی بررسی کند تا موارد نادر اما خطرناک شناسایی شوند. دکتر آزادگان افزود: این مقدار خیلی در درمان تاثیرگذار نیست، اما عوارض بسیار زیادی دارد که می تواند باعث کم شدن آب بدن و در نتیجه بی حالی شدید نوزاد شود. سطح بیلی روبین بالا اما کمتر از 18-20 واحد برای نوزادانی که سنشان بیشتر است، نیاز به درمان ندارد. می باشد که باعث افزایش کنژوگاسیون بیلی روبین و دفع آن می شود. وزن نوزاد افزایش پیدا نمیکند یا نوزاد بد و کم غذا میخورد. هر چقدر کبد کاملتر شود، زردی کاهش پیدا میکند. مکمل مایعات میان معیارهای کمکی برای تکمیل تاثیرات فوتوتراپی، با هدف کاهش میزان بیلیروبین سرم انجام میگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *