کل اطلاعات برای درک درمان زردی نوزاد

برای معالجه این بیماری از سیستم هایی که عوارض آن خیلی کم است یا به بیان دیگر عوارضی ندارند دستگاه فتوتراپی نوزاد است. از همین رو متخصصان توصیه میکنند برای اینکه فرزندتان تنشهای کم تری داشته باشد و راحت تر به خواب رود به کمک روغنهای مخصوص بدن کودک او را ماساژ دهید. شایع ترین عوارضی که به دنبال نادیده گرفتن بیماری زردی نوزاد وجود دارد مشکلات مغزی است. فیزیولوژیک، ناسازگاری گروه خونی مادر با نوزاد، فاویسم از جمله عوامل ایجاد «زردی» نوزادان است البته گاهی اوقات مصرف شیر مادر به مدت طولانی یا گرسنگی نوزاد نیز باعث زردی میشود. عدم وجود مایعات در بدن باعث بروز زردی می شود. نارنگی؛ این میوه باعث فعالیت آنزیمی در کبد میشود که کمک میکند کبد بیلیروبین را فیلتر و از بدن دفع کند. غلظت سرم بیلیروبین آنها بیش از 14 میلیگرم در دسی لیتر و کمتر از 18 میلیگرم در دسی لیتر باشد. پس از سه، چهار روز میزان زردی بالا میرود و در روز هفتم یا هشتم تولد درجه زردی به اوج خود میرسد. اثر ماده ی سمی بیلی روبین روی سلول های مغز نوزاد در همان هفته های اول تولد ظاهر می شود ، یعنی نوزاد بی حال می شود ، شیر نمی خورد و به تدریج دچار انقباضات عضلات ، اختلال در درک ، تکلم و شنوائی میگردد. This art ic le h as ​be en ᠎done with the he᠎lp of G SA Cont en᠎t Generato r DE MO !

نوزاد وزن نمی گیرد یا به سختی غذا می خورد. کودک در تمام مراحل انتقال خون که ممکن است چند ساعت طول بکشد، تحت نظارت کامل قرار می گیرد. گاهی اوقات ممکن است سرماخوردگی، مشکلات معده یا حتی درآوردن دندان علت مدفوع سبز در نوزادان شیرخشکی باشد. در پانکراتیت حاد، پانکراس ملتهب شده و در اکثر اوقات، علت آن سنگ صفرا یا زیاده روی در مصرف الکل است. پونه کوهی یک آنتی اکسیدان قوی بوده و ممکن است به تجزیه مولکول های بیلی روبین و درمان زردی کمک کند. نوزادان مبتلا به زردی زیاد می خوابند. یک یا چند چراغ در بالای سر نوزاد قرار می گیرد. این نوع زردی در نوزادان اغلب در هفته دوم و سوم اوج می گیرد اما ممکن است سطح پایین تر آن برای یک ماه یا بیشتر ادامه پیدا کند. بیشتر اوقات مشکلی ایجاد شود و در عرض ۲ هفته از بین می رود.در نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند ممکن است دو نوع زردی دیده شود. خرید دستگاههای فتوتراپی خانگی برای افرادی که می خواهند برای بچه خود استفاده کنند و استفاده دیگری ندارند، معمولاً به صرفه نیست؛ زیرا قیمت دستگاه فتوتراپی بالاست و با توجه به اینکه بعد از اتمام کار، قابل استفاده در منزل نیست به نظر می رسد که اجاره و استفاده موقت از این دستگاهها به صرفه تر است.

یکی از روش هایی که تاثیر زیادی دارد فیزیوتراپی می باشد که پزشک برای نوزاد تجویز می کند و بهتر است آن را انجام دهید. شما نوزاد را بدون لباس به طوری که که فقط قسمت چشم ها و آلت تناسلی نوزاد پوشیده باشد در معرض نور و پرتو دستگاه قرار میدهید. برای درمان قطعی زردی نوزاد در فتوتراپی، نوزاد را داخل دستگاه در زیر لامپ فوتوتراپی با تابش نور طیف آبی قرار می دهند و این نور مستقیما بر روی تن عریان کودک تابیده می شود. نوزادان زودرس یا آن عده که مشکلات پزشکی دارند، نسبت به نوزادان سالم و ترم کامل یعنی آنهایی که مدت بارداری را به طور کامل پشت سر می گذارند، بیشتر در معرض عوارض منفی زردی قرار دارند. اگر کودک بیماری دارد که تعداد گلبول های قرمز خونی که نیاز به جایگزینی دارند، در بدن او افزایش پیدا می کند، ممکن است زردی شدید در نوزاد رخ دهد. در بیشتر موارد ، معمولاً ابتدا فتوتراپی معمولی امتحان می شود، اگرچه ممکن است در صورت تولد نوزاد نارس ، فتوتراپی فیبراپتیک استفاده شود. هندوانه با طبعی سرد غنی از ویتامین C است که وقتی در شیر مادر ترشح شود، نوزاد از آن تغذیه میکند که به سیستم ایمنی بدن او کمک میکند تا با بیماری زردی مقابله کند.

درمان با فتوتراپی در منزل به منظور جلوگیری از اثرات نوروتوکسیک بیلی روبین بالا در خون انجام می شود. در تزریق و انتقال خون مکرر، مقادیر کمی از خون کودک با خون فرد دهنده جایگزین می شود. از رایج ترین درمان های خانگی مواردی از قبیل نور خورشید، آب جوانه گندم، شیردهی مداوم، در صورت لزوم توقف شیر مادر، شیر خشت و ترنجبین، عصاره عناب، مواد مکمل همراه با شیر خشک، درمان با لامپ های مخصوص و فتوتراپی هستند. اگر سطح بیلی روبین به اندازه کافی پایین آمد ، لامپ فتوتراپی را می توان خاموش کرد. دستگاه زردی نوزاد که نام علمی آن دستگاه فتوتراپی است، به جرات می توان گفت که هیچ عوارض جانبی ندارد و شما بدون هیچ نگرانی می توانید برای درمان زردی نوزاد دلبندتان از مزایای آن بهره مند شوید. بعد از تولد، کبد نوزاد این کار را انجام می دهد. در باور عموم ترنجبین برای نوزاد، برای درمان زردی به کار میرود، در این مقاله درست یا غلط بودن این باور بررسی می شود. خطرناک بودن زردی در نوزاد بستگی به سن ، وزن ، نارس یا به موقع دنیا آمدن او دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *