کل راهنما برای درک اجاره دستگاه زردی نوزاد در کرج

در حین فتوتراپی نوزاد وجود علائم جزئی مانند شل شدن مدفوع یا لکه های پوستی ممکن است دیده شود که طبیعی است و پس از اتمام فرایند درمانی با دستگاه فتوتراپی برطرف خواهند شد. این واحدها می توانند به صورت سقفی یا دیواری نصب شوند یا در گهواره های حرارتی تابشی یا جوجه کشی قرار گیرند و می توان آنها را کج کرد و ارتفاع را تنظیم کرد. عارضه زردی به دلایل مختلفی ایجاد می شود که می توان به نارس بودن نوزاد، عدم سازگاری گروه خونی مادر و نوزاد و عوامل ژنتیکی اشاره کرد. یک مورد پیشبینی نشده دیگر هم این است که گروه خونی مادر منفی و گروه خونی بچه مثبت باشد که در این صورت باید به مادر بچه آمپول روگام در دو نوبت تزریق شود. یک آزمایش دیگر هم در ماههای اول صورت میگیرد که بین 80 الی هزارتومان قیمت دارد. زایمان طبیعی در بیمارستان خصوصی حدود سه الی چهار میلیون هزینه دارد. Art ic le has been c᠎reated by G SA Content  Gene᠎rator  DEMO.

زایمان سزارین در بیمارستان خصوصی از سه میلیون تا هفت میلیون تومان هزینه دارد. سیسمونی با این اسم با مزهاش به مجموعه لوازم و پوشاک بچه گفته میشود که قبل از اینکه بچه به دنیا بیاید برایش خریداری میشود که باتوجه به گرانی همه وسایل و لوازم حداقل لوازمی که برای بچه خریداری میشود، میتواند تا دو میلیون تومان قیمت داشته باشد. وقتی نینیتان به سلامت به دنیا آمد حتما عدهای از دوستان و آشنایان و فامیل میخواهند روی ماهش را ببینند و به همین دلیل هم ممکن است حسابی با حضور مهمانهای علاقهمند به دیدار غافلگیر شوید که البته این غافلگیری شیرینی است و اینکه چقدر هزینه دارد هم دقیقا معلوم نیست و بستگی دارد که شما بخواهید چطور پذیرایی کنید اما به هرحال این هم جزء هزینههاست! بالاخره نینی را باید به دنیا آورد و با وجود انتخابهای متنوعی که میشود، داشت و میزان هزینهها گاهی انتخاب بیمارستان و پزشک و نوع زایمان خود معمای پیچیدهای میشود، با این حال نگران نباشید. مدت زمان مورد نیاز برای فتوتراپی در منزل به میزان سطح بیلی رو بین خون و در واقع شدت زردی، وزن و شرایط جسمی نوزاد، سن نوزاد، نوع دستگاه فتوتراپی، میزان و شدت نور دستگاه فتوتراپی، وضعیت تغذیه نوزاد، وضعیت ادرار و مدفوع نوزاد بستگی دارد. Th is has been g​en erated  by GSA  Content ᠎Gene rator DE MO!

اگر سطح بیلیروبین خون به اندازه کافی پایین آمده باشد، درمان به اتمام رسیده است. پس از استفاده از دستگاه فتوتراپی از نوزاد برای تعیین دقیق سطح بیلی روبین خون، آزمایش خون گرفته میشود. به علت نارس بودن مسیر متابولیسم بیلی روبین بسیاری از نوزادان تازه متولد شده بدون انکه نشانه ای از همولیز داشته باشند دچار زردی میشوند. نگران نباشید. زردی در میان نوزادان تازه متولد شده، بسیار رایج بوده و به مرور برطرف میشود. اگرچه اشتباه هم نمی کنند، این بیماری در میان نوزادان شیوع بیشتری دارد. ویزیت متخصصان کودک هم قیمتهای متفاوتی دارد اما بهطور متوسط 30 الی 40 هزار تومان درنظر بگیرید. گرانترین شیرخشک هم هر قوطی19هزار الی 21هزار تومان است. گرانترین پوشک بازار خارجی است و بسته 60 تایی آن50 هزار تومان قیمت دارد. ناگفته پیداست اغلب مادران امروزی کهنه نمیشویند پس پوشک را هم به هزینههای ثابتتان اضافه کنید. ارزانترین پوشک بازار پوشک معمولی بدون چسب 20 تایی بزرگ است که بستهای 5 هزار و 600 تومان قیمت دارد. نوزاد را میتوان در حالی که تحت درمان به روش فتوتراپی هست و زیر دستگاه قرار دارد شیر داد. زردی نوزاد از آن مشکلاتی است که در همان ابتدای تولد بچه به قول امروزیها یک حالگیری کامل است چون اگر زردی شدید باشد باید درمان شود و این درمان اغلب در بیمارستان صورت میگیرد که باتوجه به اینکه بیمارستان موردنظر خصوصی یا دولتی است هزینههایش فرق میکند البته میشود دستگاه فتوتراپی را اجاره و در منزل از آن استفاده کرد.

آزمایش خون کامل بارداری یا همان اولین چکاپ اولیه بسته به نوع آزمایش حدودا از 150 تا200 هزار تومان هزینه دارد. این نوع بیلی روبین است که به مدفوع رنگ قهوهای میدهد. این نور تأثیر مشابه نور خورشید دارد و به تجزیه بیلی روبین به مولکولهایی کمک می کند که به راحتی از بدن دفع می شوند. نور با طول موج مخصوص، بیلی روبین را به دو مؤلفه لیمیروبین و فوتوبیلیروبین تجزیه میکند. این نورها در پوست نفوذ میکنند باعث میشوند که بیلی روبین به ایزومرها شکسته شده و بدون این که وارد کبد شود از طریق ادرار و گاها مدفوع از بدن نوزاد خارج می شود. بدن نوزاد در معرض نور آبی با طول موج مخصوص طوری قرار میگیرد که نور به تمام قسمتهای پوست نوزاد تابیده شود. اما در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی را در رابطه با یرقان و خطرات تفکرات سنتی و اشتباه در رابطه با درمان یرقان یا زردی نوزاد در اختیار شما قرار دهیم. شیوه سنجش زردی و اندازه گیری فاکتور بیلی روبین در خون نوزاد توسط دستگاه بیلی روبین متر یا بیلی چک صورت می پذیرد اما برای اقدامات درمانی باید از دستگاهی به نام دستگاه فتوتراپی استفاده شود تا رنگ پوست نوزاد کم کم به حالت نرمال گرایش پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *