یادگیری ترک درمان زردی نوزاد در 5 روز

اگر زردی کودک خود را در خانه کنترل می کنید ، به یاد داشته باشید که اگر علائم زردی چشم نوزاد شما به سرعت بدتر شود یا تمایلی به تغذیه ندارد ، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. بهطور مثال اگر نوزادی با وزن سه و نیم یا چهار کیلوگرم و پس از ۹ ماه به دنیا آمده باشد و میزان بیلی روبینش هم ۱۲ باشد، این میزان بیلی روبین برای این نوزاد سالم، طبیعی است و مشکلی ایجاد نمیکند و بیلی روبین ایجاد شده نیز از طریق کبد دفع میشود. اکثر کودکان مبتلا به فلج مغزی یا CP هم چنین شرایطی مثل ناتوانی ذهنی، تشنج یا مشکلات بینایی، شنوایی و تکلم دارند. برای بیماری های خاص قبل از بارداری واکسینه شوید (مثل واکسن آبله مرغان و سرخچه) این بیماری ها سبب آسیب به جنین می شوند. این عوارض شامل :آسیب مغزی، فلج مغزی و یا حتی ناشنوایی است. اگر پس از این مدت علائم زردی در کودک شما مشاهده شد ، در اسرع وقت برای مشاوره با ماما ، ویزیتور بهداشت یا پزشک عمومی خود صحبت کنید. زردی در نوزاد ممکن است بسیار جدی و تهدید کننده حیات باشد اگر درمان زردی نوزادی به موقع انجام نشود. زردی نشان دهنده نیاز به افزایش تغذیه با شیر مادر است. Da ta was gen​er ated  by G SA Content G en​erator Demov​er​sion!

به دلایلی که نامشخص است ، شیردهی خطر ابتلا به زردی در نوزاد را افزایش می دهد ، که اغلب می تواند به مدت یک ماه یا بیشتر ادامه یابد. برای جلوگیری از بروز هرگونه احتمال بروز مشکلات سلامتی ، سطح متوسطی از زردی را درمان می کنیم زیرا این امر از افزایش بیلی روبین به سطح خطرناک جلوگیری می کند. زردی را نمیتوان از روی چشم تشخیص داد. البته احتمال اینکه زردی نوزاد بالای عدد ۲۰ شود بسیار کم است و از هر ۱۰۰ بچهای که بهدنیا میآید، تنها ممکن است چهار یا پنج کودک با بیلی روبین بالای ۲۰ درگیر شوند. این در حالی است که همین میزان بیلی روبین همانطور که گفته شد برای کودک سالمی که با وزن طبیعی و پس از دوره کامل بارداری بهدنیا آمده است، مشکلی ایجاد نمیکند. به لامپ مهتابی فلورسنت (FLUORESCENT) نیز گفته میشود. دستگاه زردی تک لامپ و دو لامپ غیر استاندارد بوده و برای درمان زردی نوزاد تاثیری نداشته و سلامت را به خطر می اندازد. This artic​le was cre ated with t​he help ​of GSA C​on tent G᠎ener​at or​ Demoversion !

ممکن است بخواهید دربارهی ویژگیهای لامپ سفید و مهتابی بدانید، در مقاله تفاوت لامپ سفید و مهتابی با جزئیات کامل به این موضوع پرداختیم. استفاده از مهتابی تقریبا راهی است که به کاهش طول مدت بستری شدن نوزاد در بیمارستان کمک میکند. اشعه یو. وی یا ماوراء بنفشی که از مهتابی ساطع میشود، بیلی روبینهای رسوب کرده را شکسته و به قطعات ریز تبدیل میکند. برای شروع بعد از اینکه تصمیم قطعیتان را برای بچهدار شدن گرفتید باید مستقیم به مطب پزشکان زنان و زایمان بروید و تحتنظر پزشک متخصص از نظر میزان آمادگی برای بچهدار شدن مورد بررسی قرار بگیرید. صندلی خود را نزدیک پنجره قرار دهید، بنابراین کودک هنگام تغذیه، آروغ زدن یا خوابیدن کنار شما نور طبیعی می گیرد. معاینات پوستی برای زردی نوزاد را در نور مناسب ترجیحا نور طبیعی خورشید انجام دهید. 1. فتوتراپی – نوع خاصی از نور به پوست می تابد و بیلی روبین را به شکلی تغییر می دهد که به راحتی توسط کبد تجزیه می شود.

Content has be en c᠎reated by GSA C᠎onte nt G​en​erator  Dem oversion!

آزمایش بیلی روبین یک آزمایش خون تشخیصی است که برای اندازه گیری میزان رنگدانه صفراوی در سرم خون فرد و کمک به ارزیابی عملکرد کبد انجام می شود. سرماخوردگی و آنفولانزا از عفونت های ویروسی هستند، بنابراین برای درمان آنها عفونت آنتی بیوتیک ها کمکی نخواهند کرد. گاهی اوقات والدین کودکان سه یا پنج، شش سالهای را برای درمان میآورند که از مشکل زردی رنج میبرند که بر اثر خوردن میوههای رنگی همچون نارنگی یا هویج در آنها ایجاد شده است. اما چون میزان گردش خون در این قسمتها کمتر است، احتمال بروز زردی در آنها هم کمتر است. علت بروز این زردی هم مصرف بیش از حد این خوراکیهاست که باعث میشوند رنگدانههایشان روی پوست باقی بماند و پوست را به رنگ زرد دربیاورد. به جز در مواردی چون بیماری فاویسم که در پسران بیش از دختران است و با زردی همراه بوده و سبب لیز شدن گلبولهای قرمز میشود، دختر و پسر از نظر میزان ابتلا به زردی و خطر احتمالی هیچ تفاوتی با هم ندارند. روش درمان زردی میتواند به واسطه درجه زردی نوزادان متفاوت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *