یاد بگیرید چیزی جدید از درمان زردی نوزاد در حال حاضر؟ ما درخواست کردیم، شما پاسخ دادید!

ضمن اینکه در بخش مراقبت ویژه نوزادان، تلاش میشود فضای کافی برای حضور مداوم مادر و دستگاه شیردوشی وجود داشته باشد، چنانچه به دلایلی در مرکزی این امکانات وجود نداشت، برای موفقیت شیردهی به مادران عزیز توصیه میکنیم که بعد از ترخیص از بیمارستان هر ۲ ساعت شیر خود را دوشیده و در طول شب حداقل ۲ بار شیردوشی را انجام دهند و شیر را در کیسههای مخصوص ذخیره و تا زمانی که نوزاد آنها توانایی تغذیه بیشتر را پیدا کند در یخچال و فریزر نگهداری کنند. آموزشهای لازم برای شیوه شیردوشی و شیردهی، حمایت روانی و عاطفی از مادر و حضور مادر در کنار نوزاد از ارکان مهم موفقیت در شیردهی هستند. نیازی هست که مادر در بیمارستان حضور دایم داشته باشد و آیا امکانات لازم برای مادر تازه زایمان کرده وجود دارد؟ تشخیص زردی در نوزادان به این صورت است که نوزاد بعد از تولد مورد معاینه توسط پزشک قرار می گیرد که در بیشتر مواقع هم اثر چندانی از زردی در نوزادان دیده نمی شود مگر اینکه نوزادان دچار زردی پاتولوژیک (زردی نادر و شدیدی که بخاطر بیماری های کبدی و یا ناسازگاری خونی که نوزاد با مادر دارد) ایجاد شده باشد که باید حتما تحت نظارت پزشک در بیمارستان بستری شوند.نوزادان معمولا در ۲۴ ساعت بعد از تولد مشخص می شود.پزشک معمولا با معاینه علائم بالینی نوزاد مانند رنگ سفیدی چشم و رنگ پوست و انجام آزمایشات دیگر زردی در نوزادان را تشخیص می دهند و با توجه به میزان و درجه زردی روش های درمانی را برای نوزاد در نظر میگیرد.

این مساله هم در ایجاد دلبستگی مادر و نوزاد نقش مهمی ایفا میکند و هم در موفقیت شیردهی بسیار مفید است. به نکته مهمی اشاره کردید. برای معرفی بیشتر دستگاه های بیلی چک ساخت شرکت فیلیپس این نکته بسیار مهم بوده که دستگاه فوق الذکر ساخت کشور آمریکا بوده و دارای تائییدیه FDA می باشد و در نوع خود دقیق ترین و پرفروش ترین دستگاه سنجش زردی نوزادان در جهان می باشد. علاوه بر آن اگر شما سابقه ابتلا به بیماریهای غده تیروئید در بین افراد خانواده و فامیل را دارید، اکیداً به شما توصیه میشود که علائم و نشانههای کم کاری تیروئید در کودکان با سن بالا را فرا بگیرید و کودکان خود را در فواصل زمانی منظم مورد آزمایش غربالگری برای این بیماری قرار دهید. اکسیژن، شایعترین دارویی است که در NICU مورد استفاده قرار میگیرد و مانند هر دارویی دارای آثار مفید و همزمان عوارض جانبی است. این آنزیم نوعی پروتئین است که برای عملکرد مناسب سلولها اهمیت زیادی دارد. دستگاهی که برای درمان زردی نوزاد استفاده می شود دستگاه زردی نوزاد یا دستگاه فتوتراپی است . اصول اخلاقی و قوانین جاری کشور، تلاش برای احیا و نگهداری نوزاد را در هر شرایطی اجباری نمیداند و پایان دادن به مداخلههای مراقبتی پیشرفته در صورت توافق متخصص و والدین نوزاد مبنی بر بینتیجهبودن احیا و طولانیکردن روند فوت امری پذیرفته شده است. Con tent has been creat​ed ​by G᠎SA Content G᠎ener ator᠎ Dem ov er​si᠎on !

بهترین شیر برای تغذیه نوزاد حتی نوزاد نارس شیرمادر است. NICU مخفف جمله انگلیسی «بخش مراقبت های ویژه نوزادان» است این بخش مسوول پذیرش و مراقبت ویژه از نوزادان نارس یا نوزادان پرخطر و بیمار است. این بخش مسوول پذیرش و مراقبت ویژه از نوزادان نارس یا نوزادان پرخطر و بیمار است. نوزادان نارس به مراقبتهای ویژهای نیاز دارند، از این رو در دستگاههای مخصوص انکوباتور نگهداری میشوند. اگر این نوزاد به وزن ۱۸۰۰ گرم برسد، توانایی تغذیه از طریق مکیدن شیر از پستان یا سر شیشه را داشته باشد، روزانه حداقل ۳۰-۱۰ گرم وزن گرفته باشد، بتواند دمای بدن خود را در محیط خارج از انکوباتور ثابت نگه دارد، اخیرا دچار وقفه تنفسی یا کاهش ضربان قلب نشده باشد و داروهای وریدی او قطع یا تبدیل به داروهای خوراکی شده باشد، میتواند از بخش ترخیص شود. از اینرو در صورتی که نوزاد بتواند تغذیه داشته باشد و مشکل طبی و جراحی خاصی که شروع تغذیه را ناممکن کند، نداشته باشد از شیر مادر استفاده میشود. از اینرو تجویز اکسیژن برای هر نوزاد بستری در NICU باید تحت مراقبت دقیق باشد تا عوارض سوء اکسیژن در نوزادان مانند بیماری مزمن ریوی و رتینوپاتی نارسی بروز نکند بنابراین در صورت عدم نیاز نوزاد به اکسیژن، اکسیژن بهسرعت قطع میشود.

نوزاد نارسی که در بخش مراقبتهای ویژه نوزادان بستری است باید تا برطرف شدن مشکلهای قلبیاش تحتنظر باشد. بهطور کلی تمام نوزادانی که برای تثبیت وضعیت بالینیشان نیاز به مراقبت دقیق داشته باشند باید در بخش مراقبت ویژه نوزادان بستری شوند. واکسیناسیون نوزاد بستری در بخش مراقبت ویژه نوزادان طبق برنامه کشوری قابلاجراست ولی طی بستری در بخش، آن گروه از واکسنهایی که ویروس ضعیف شده دارند مانند واکسن فلج اطفال در زمان ترخیص نوزاد از بیمارستان تجویز میشود. برای آشنایی بیشتر با این بخش گفتوگوی ما را با دکتر نگار سجادیان، فوقتخصص نوزادان و رییس بخش NICU بیمارستان شریعتی بخوانید. چنانچه شرایط برای مراقبت آغوشی مداوم در بخش امکانپذیر نباشد توصیه میکنیم که مادران در هر بار ویزیت نوزاد را در آغوش گرفته و نوازشش کرده و با لحن آمرانه با او صحبت کنند. کلستازیس: این بیماری در جریان صفرا از کبد اختلال ایجاد کرده و ان را قطع کرده و یا کاهش میدهد و در نتیجه صفرایی که حاوی بیلیروبین کونژوگه است به جای دفع شدن در کبد باقی میماند. درواقع احیا و ادامه مداخلههای مراقبتی پیشرفته در هر سنی از بارداری که احتمال ناهنجاریهای مادرزادی و مرگ زودرس و قطعی وجود دارد و عوارض پایداری برای نوزاد ایجاد میکند، لزومی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *