یک اشتباه مرگبار در اجاره دستگاه زردی نوزاد کشف شد و چگونه از آن اجتناب کنیم

پس می توان گفت که در شرایط یکسانی از شدت بیماری، زردی با دستگاه فتوتراپی بیمارستانی در مدت زمان کوتاه تری نسبت به دستگاه خانگی درمان می شود. در روزهای پس از تولد اگر درجه ی زردی نوزاد بین 13 تا 17 باشد بسیار خطرناک است، همچنین بیشترین شدت درجه زردی 25 است که پزشک با توجه به شرایط فیزیکی نوزاد، سن نوزاد و نتیجه ی آزمایش خون روش درمان را تشخیص می دهد. میزان بیلی روبین و زردی در نوزادان به وسیله آزمایشات خاص مشخص می شود و بعد روش درمانی با توجه به شرایط نوزاد و همچنین میزان زردی که در آزمایشات مشخص شده است توسط پزشک تعیین می شود به طور مثال اگر نوزاد شما در زمان معین شده و به صورت سالم و با وزنی نرمال متولد شده باشد با نوزادی که به صورت نارس و با وزن کم به دنیا آمده باشد حتی اگر میزان و درجه زردی در آنها با یکدیگر یکسان باشند هم روش های درمانی متفاوتی خواهند داشت. مدت زمان مورد نیاز برای فتوتراپی در منزل به میزان سطح بیلی رو بین خون و در واقع شدت زردی، وزن و شرایط جسمی نوزاد، سن نوزاد، نوع دستگاه فتوتراپی، میزان و شدت نور دستگاه فتوتراپی، وضعیت تغذیه نوزاد، وضعیت ادرار و مدفوع نوزاد بستگی دارد. ᠎This c​onte nt has been done wi th t᠎he ᠎he lp of GSA᠎ Content G᠎enerat​or D emover sion.

راهکاری بی خطر است که به راحتی با توضیحات افراد مجرب در منزل قابل اجرا می باشد . شایان ذکر است که کم آبی خطر جدی برای نوزادتان محسوب می شود. علاوه بر این موارد، سطوح بالای بیلی روبین میتواند کودک را در معرض خطر ناشنوایی، فلج مغزی یا سایر اشکال آسیب مغزی قرار دهد. هرچه سطح بیشتری از پوست بدن نوزاد در معرض تابش نور فتوتراپی باشد، به کاهش زمان فتوتراپی کمک می کند.استفاده همزمان از دو یا چند دستگاه زردی باعث می شود که در یک زمان مشخص سطح بیشتری از بدن نوزاد در معرض نور قرار گیرد. عوارض استفاده از دستگاه زردی نوزاد چیست و چگونه میتوان آنها… به این نوع زردی، زردی فیزیولوژیک هم گفته می شود. پس از تولد، کبد نوزاد شروع به انجام این کار می کند و چون ممکن است در برخی از کودکان ، کبد قادر به انجام موثر این کار نباشد ، زردی فیزیولوژیک نوزادان ایجاد می شود. ᠎This da ta has  been cre​ated by GSA Content Generator  DEMO!

برخی دیگر ممکن است در چند روزگی به بیمارستان مراجعه کنند.سطح بیلی روبین به طور کلی زمانی که نوزاد ۵ تا ۷ روزه است بیشترین میزان را دارد. از دیگر عوامل مؤثر در افزایش دریافت نور کافی در هنگام فتوتراپی، میزان فاصله بین نوزاد و لامپ فتوتراپی می باشد. که با توجه به نوع لامپ مورد استفاده برای درمان، می توان این فاصله را تنظیم کنیم تا شاهد اثربخشی آن باشیم. اما لامپ های LED را میتوان در فاصله نزدیک تری از نوزاد قرار داد، چرا که گرمایش ناشی از آن ناچیز است، پس عملکرد درمانی بهتری دارد. ” فتوتراپی” یعنی قرار دادن نوزاد در زیر دستگاه زردی برای دریافت نور کافی که می توان در محیط خانه با نظارت مناسب و درست انجام شود. سنسور دما، سنسور تشخیص نوزاد، سه تایمر مختلف، آلارم اتمام عمر لامپ های LED و آلارم افزایش دمای بدن نوزاد از قابلیت های سیستم کنترل و نظارت دستگاه می باشد. در صورتیکه دستگاه های فتوتراپی خانگی را از مراکز غیر معتبر تهیه کنید ممکن است از عمر لامپ ها خیلی گذشته باشد یا لامپ ها حتی شکسته باشند، همین امر باعث کاهش عملکرد درمانی دستگاه های خانگی می شود و درمان زردی نوزاد در مدت زمان وطولانی تری انجام می شود.پس قبل از شروع درمان، حتما دستگاه را از مراکز معتبر و با نشان استاندارد تهیه کنید تا از نظر کیفیت و عملکرد مناسب دستگاه مطمئن باشید.

اما اگر درجه زردی زیاد باشد برای درمان به اجاره دستگاه زردی نوزاد با فتوتراپی نیاز خواهد داشت. در این مقاله شمارا با زمان مورد نیاز برای درمان فتوتراپی و تفاوت زمان درمان در بیمارستان و خانه آشنا می کنیم. اما به طور معمول بعد از ۲-۳ روز علائم ظاهری نوزاد مانند زرد بودن پوست یا سفیدی چشم از بین میرود، ولی این به معنای پایان درمان نیست، بلکه باید با آزمایش خون سطح بیلی روبین سرم بررسی شود و در صورتی که سطح بیلی روبین در محدوده نرمال باشد میتوان فتوتراپی را قطع کرد. توجه نمایید که در مراحل اولیهی زردی یا یرقان نوزاد با زرد شدن سفیدی چشم آغاز میشود. در صورتی که شما ساکن شهر مشهد هستید و نوزاد شما به عارضه زردی نوزاد مبتلا شده است و بنابر تشخیص پزشک شما نیاز به استفاده از دستگاه فتوتراپی دارید میتوانید از خدمات شرکت زردی کلینیک استفاده کنید. هنگامی که سطح بیلی روبین بسیار زیاد است یا به سرعت در حال افزایش است، کودک شما نیاز به اقدامات درمانی در بیمارستان دارد.که یکی از این اقدامات درمانی استفاده از دستگاه های فتوتراپی بیمارستانی است، تا هنگامی که سطح بیلی روبین به اندازه کافی پایین بیایید و نوزاد ایمن باشد.در این زمان ارائه دهندگان خدمات درمانی فتوتراپی را متوقف می کنند و نوزاد را به خانه می فرستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *