یک اشتباه مرگبار در درمان زردی نوزاد کشف شد و چگونه از آن اجتناب کنیم

وجود آنتی بادی در آن به درمان زردی کمک میکند. مواد مغذی مفید برای کبد موجود در انگور میتواند به درمان زردی کمک کند. برای این منظور به شما توصیه میشود یک تا دو لیوان آب نیشکر بنوشید. زردی پس از کبد: هنگامیکه انسدادی در تخلیه بیلی روبین از بدن شما وجود دارد، منجر به زردی پس از کبدی میشود. مزیت استفاده از این دستگاه در منزل، قرار نگرفتن نوزاد در محیط آلوده بیمارستان، نزدیکی مادر به نوزاد و کاهش هزینههای بیمارستان و رفت و آمد است. در طول تولید بیلی روبین، به طور کلی زنان و مردان میانسال بیشتر تحت تأثیر قرار میگیرند. نگران نباشید چون بیلی روبین دایرکت افزایش نیافته است بنابراین مشکل کبدی که منجر به افزایش بیلی روبین نشده است و فقط یک ناسازگاری خونی است. پس از تولد، در صورت لزوم، گروه خونی کودک آزمایش می شود تا احتمال ناسازگاری گروه خونی که منجر به زردی نوزاد می شود را رد کند.

علائم و درمان زردی نوزادانعلائم و درمان زردی نوزادان زردی نوزادان از بیماریهایی است كه گاهی به طور جدی برای نوزاد و والدین دردسرساز میگردد. حالا در نظر بگیرید که این نور بر بدن لطیف و نحیف نوزاد چند روزه به طور مستقیم و بدون لباس بتابد. وقتی کبد نوزاد به طور کامل بالغ می شود، زردی خفیف معمولا برطرف می شود. معمولا مهمترین روش درمانی زردی استفاده از فتوتراپی است. درمان زردی یا یرقان نوزاد با شیردهی هم راحت و هم ایمن است؛ اما در صورت لازم حتما از فتوتراپی استفاده کنید. لذا انجام آزمایش بیلی روبین در روز اول و سوم تولد ضرورت دارد؛ چنانچه آزمایش روز سوم روند صعودی میزان بیلیروبین در خون را نشان دهد، حتما باید پیگیریهای پزشکی لازم انجام شود تا مشکلات نوزاد حاد نشود و عواقب خطرناک و بد حاصل نشود. این نوع بیلی روبین است که به مدفوع رنگ قهوه ای میدهد. با این حال، بررسی های صورت گرفته نشان داده است که قرار گرفتن در معرض نور خورشید 6.5 برابر از فتوتراپی در درمان موثرتر است. در واقع آزمایش نوزاد نقش کلیدی در تشخیص و پیش گیری از بسیاری از بیماری ها ایفا می نماید. تشخیص این بیماری به دلیل کم و نامشخص بودن علائم آن معمولاً در روز اول زندگی نوزاد انجام نمیشود.

 This a rtic᠎le h᠎as ​been gen erated ​wi th GSA Con tent Generat or D᠎emover​sion᠎!

به همین دلیل کارشناسان آزمایشگاه شبانه روزی آنی آزما هر انچه لازم است بدانید را در این مقاله در اختیار شما قرار می دهند. بورگت ( Bourget ) و همکاران که اثرات فارماکولوژیک کلوفیبرات را در نوزادان بررسی کردند، نتیجه گرفتند که یک دوز واحد کلوفیبرات، روش مناسبی برای درمان زردی نوزادان می باشد. ناهنجاری گلبولهای قرمز که باعث میشود سریعتر تجزیه شوند. بیلی روبین همچنین محصول تجزیه گلبولهای قرمز خون است و افزایش میزان آن ممکن است مربوط به اختلال در گلبولهای قرمز باشد. این اختلال ارثی با کمبود آنزیم بیوتینیداز مشخص می شود. زردی نوزادان یک اختلال طبیعی است و اگر با آگاهی تحت نظر باشد هیچ خطری ندارد. بهتر است این نوع درمان در بیمارستان و تحت نظر پزشک انجام شود. همچنین هزینههای استریلیزاسیون پس از استفاده و هزینههای مربوط به استهلاک دستگاه را نیز در نظر داشته باشید. این موضوع، بیانگر نیاز به پژوهش در آینده جهت تمرکز بر گروههای مختلف جمعیتی با خطرات پایه احتمالا بیشتر از عوارض عصبی مرتبط با بیلیروبین مانند نوزادان نارس یا کموزن هنگام تولد، نوزادان مبتلا به هیپربیلیروبینمی همولیتیک و همچنین نوزادان دچار دهیدراسیون، برای مقایسه رژیمهای مکمل مایعات متفاوت است.

در صورت تشخیص زودهنگام و درمان مناسب این بیماری به وسیله آزمایش نوزاد میتوان از عوارض این بیماری جلوگیری کرد. عوارض بیماری کمکاری مادرزادی تیروئید یكی از موارد مهم قابل پیشگیری در نوزادان است که در صورت درمان نشدن منجر به بروز اختلالاتی در سیستم عصبی مرکزی و اسكلتی میشود که مهمترین آن عقبماندگی ذهنی است. کمبود آنزیم می تواند منجر به ایجاد اسیدیته شدید در خون ، اندام ها و سیستم های بدن شود. در صورت عدم درمان این بیماری در دو هفته اول زندگی نوزاد، می تواند باعث مرگ نوزاد شود. اگر زردی بیش از ۳ هفته ادامه یابد ممکن است نشانه بیماری زمینه ای باشد. در برخی موارد، پزشک استفاده از شیر خشک را به تنهایی برای چند روز توصیه می کند و سپس باید شیردهی با شیر مادر آغاز شود. این کار را یک بار در روز انجام دهید. میزان طبیعی بیلیروبین غیر مستقیم ظرف ۲۴ ساعت اول تولد کمتر از ۵.۲ (mg/dL) است؛ اما بعضی از نوزادان دچار نوعی یرقان هستند و میزان بیلیروبین ظرف چند روز اول بعد از تولد به بیشتر از ۵ (mg/dL) میرسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *