یک درس گران اما مفید در اجاره دستگاه زردی نوزاد

2: در صورتیکه والدین بنا به هردلیلی (معمولا: نبود تخت خالی در بیمارستان) تمایلی جهت بستری در بیمارستان نداشته باشند؛ می توانند با دفتر مرکزی خدمات پرستاری در منزل هانیوان با شماره های زیر یا تلفن های همراه قید شده تماس بگیرند. تماس بگیرید. مرکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل. با یک تماس می توانید علاوه بر مشاوره جهت خرید و اجاره تجهیزات با کارشناسان و پرستاران خبره ما، تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود را سفارش دهید. اجاره تجهیزات پزشکی و تنفسیاجاره انواع تجهیزات پزشکی و تنفسی خانگی تهیه و خرید تجهیزات پزشکی مراقبتی از بیمار در منزل برای بسیاری از افراد مقدور نمی باشد. ایکتر نوزاد یا زردی نوازد در پزشکی به هایپر بیلی روبینمی معروف است به معنی زرد شدن رنگ پوست نوزاد تازه متولد شده است که در تمامی نوزادان درجاتی از آن وجود دارد (بالاتر از ۲ میلی گرم بر دسی لیتر) اما زمانی که عدد این زردی به بالاتر از ۵ میلی گرم بر دسی لیتر میرسد به مرحله قابل مشاهده با چشم میرسد و پزشک معالج تشخیص زردی میدهد و با آزمایش بیلی روبین عدد و درجه ی قطعی و دقیق آن مشخص میشود ، زردی در نیمی از نوزادان ترم ( نوزادی که بیشتر از ۳۷ هفته یا بیشتر را در رحم مادر گذرانده ) و ۸۰ درصد نوزاد پره ترم (نوزادی که کمتر از ۳۷ هفته را در رحم مادر گذرانده است ) دیده میشود . ᠎This content was do ne by G᠎SA Content Generato r  DE MO.

استفاده از لامپهای خورشیدی مخصوص باعث شکست بیلی روبین در بدن کودک و نوزاد و دفع از طریق ادرار میشود. نور درمانی ممکن است عوارضی مانند شلی مدفوع، بثورات روی شکم، گرمای زیاد و کم آبی بدن نوزاد و هم چنین برنزه شدن رنگ پوست نوزاد را به همراه داشته باشد. دستگاه ۱۰ لامپه بدلیل تابش نور به تمام سطوح بدن اثر بسیار سریع و مطلوبی دارد . اثر درمانی فتوتراپی، به عواملی چون انرژی نور لامپ یا طول امواج نور، فاصله بین نوزاد و لامپ و مدت زمانی که پوست در معرض نور قرار می گیرد، بستگی دارد. اگر در منزل اجاره ای زندگی می کنید و نمی توانید وضعیت تهویه و خنک کنندگی خانه را تغییر دهید، چندین روش برای ایجاد فضایی راحت و خنک برای زندگی وجود دارد. حال بسته به شدت زردی در نوزاد و تشخیص پزشک میتوان با اجاره دستگاه زردی نوزاد، روش فتوتراپی در منزل را برای درمان زردی نوزاد انجام داد. در حال حاضر تصميمگيري براي لازم بودن يا نبودن خونگيري از يك نوزاد زرد شده بر اساس قضاوت ديداري و مشاهده اي است كه به صورت نظري (غير عيني) بوده و اغلب با هر شدت از زردي نوزاد حتي در مقدارهاي كم انجام ميشود.

بنابراين تعداد قابل توجهي از نوزادان كه به علت زردي از آنها نمونه خون گرفته مي شود نيازي به انجام اين عمل ندارند.نمونه گيري خون كه از پاشنه پاي نوزاد انجام ميشود مي تواند صدمات و عفونت بافت نرم و استخوان، درد نوزاد، نگراني و اضطراب والدين، هزينه ها و زمان هاي صرف شده اضافه و سختي كار پزشكان و پيراپزشكان را به همراه داشته باشد. تخمين زده ميشود حدود 50تا 65درصد از نوزادان در نهايت از لحاظ مشاهدهاي زرد مي شوند ولي در حدود %6 آنها هيپربيلي روبينمي قابل توجه (بيش از 12/9ميليگرم در دسي ليتر) پيدا مي كنند كه احتياج به اقدامات درماني و تشخيصي دارند. برخی از این بیماریها میتواند در صورت تشخیص بهموقع بهبود یابد یا با اقدامات نسبتاً ساده مانند اصلاح رژیم غذایی کودک یا با استفاده از داروهای خاص کنترل شود. درمان توسط فتوتراپی، به مدت ۱ تا ۳ روز، باعث می شود مقدار بیلی روبین به نصف کاهش یابد. کافی است پروب را به آرامی به پیشانی نوزاد تماس دهید، این وسیله سطح بیلی روبین سرم خون نوزاد را مستقیماً می سنجد و به سرعت و دقت کامل میزان بیلی روبین سرم خون را پس از تبدیل به ارقام، نمایش می دهد.

نور درمانی، باعث از بین بردن ماده سمی بیلی روبین در خون نوزاد می شود. در نور درمانی، چشم نوزاد، باید به طور کامل پوشیده شود تا به پرده قرنیه و شبکیه نوزاد، آسیبی نرسد. بیلی روبین، نور آبی فلورانس را جذب می کند و تغییر شکل می دهد و از صفرا دفع می شود. زمانی که نوزاد شما داخل دستگاه فتوتراپی قرار می گیرد زمان مفید نورگیری توسط دستگاه ثبت می شود و بسته به میزان زردی نوزاد که توسط بیلی تست یا ازمایش مشخص شده، تعداد ساعات استفاده از دستگاه توسط پزشک یا کارشناس مربوطه تعیین می گردد. در مواردی که زردی بسیار بالا باشد باید خون نوزاد تعویض شده تا بیماری او درمان شود. معمولا تا تجمع زیاد و زرد شدن پوست یکی دو روز طول می کشد و نوزادانی که بعد از روز دوم مبتلا می شوند را اصطلاحا زردی فیزیولوژیک می گویند که ممکن است علایم بیماری یک یا دو هفته در بدن کودک باقی بماند. درست است که زردی نوزادان یک بیماری رایج است ولی باید دانست که اگر میزان بیلی روبین در بدن خیلی بالا برود می تواند، به مغز منتقل می شود و مشکلاتی دیگر را به بار می آورد. سوال مهمی که در مورد زردی نوزاد ممکن است برای خیلی از والدین پیش بیاید این است آیا علت ها و استعدادهای پیش زمینه ای هستند که درصد ابتلا را در نوزاد بالا ببرند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *