یک درمان زردی نوزاد ایجاد کنید که بتوانید به آن افتخار کنید

اولین اثر زردی روی چشم های نوزادان است زمانی که سفیدی چشم آن ها به زردی می رود. این پدیده به عنوان هیپر بیلیروبینمی شناخته شده است و باعث زردی رنگ پوست و سفیدی چشم میشود. توجه نمایید که دستگاه های فتوتراپی منحصرا تولید شده اند تا زردی را در بدن نوزاد درمان نمایند. برخی از مواردی که می تواند قصور پزشکی باشد در زیر توضیح داده شده است. در بهترین شرایط، تولد یک تجربه آسیب زا برای نوزاد است. مشکلات خاصی در بدو تولد شایع است که اگر درمان نشوند، می توانند منجر به آسیب مغزی شوند. اگر پزشک نتواند این مشکل را در موقع نیاز تحت نظارت و درمان قرار بدهد، ممکن است به یک وضعیت بسیار جدیتر به نام کرنیکتروس تبدیل شود – که میتواند باعث آسیب مغزی شود. اگر جریان خون یا اکسیژن در مغز قطع شود، نوزاد ممکن است دچار آسیب مغزی شود. اگر کودک شما قبل، در حین یا بلافاصله پس از تولد دچار آسیب مغزی شده است، پزشک، پرستار یا سایر متخصصان پزشکی باید پاسخگو باشند. زردی ممکن است در عرض 2 تا 4 روز پس از تولد شروع شود. به عنوان مثال، اگر زایمان بریچ اشتباه انجام شود، نوزاد ممکن است برای مدت قابل توجهی از اکسیژن محروم شود. Th is article w as w ritt en wi​th G SA​ C᠎onte nt G​enerat᠎or Demoversi on!

اگر مادر و نوزاد گروه خونی متفاوتی داشته باشند در مواردی ممکن است بدن مادر آنتی بادی ای تولید کند که منجر به نابودی سلول های قرمز در نوزاد شود.این نوع زردی معمولا در 24 ساعت اول تولد ایجاد می شود.آنتی بادی های تولید شده می توانند در بدن مادر باقی بمانند و در بارداری های بعدی در صورت ناهم خوانی گروه خونی مادر و نوزاد منجر به مشکلاتی برای نوزاد شود.برای درمان زردی نوزاد در بارداری های بعدی.از آمپول روگام استفاده می شود. اگر زنی مشکلات پزشکی یا بیماری را تجربه کند، می تواند بر سلامت فرزندشان تأثیر منفی بگذارد و باعث شود کودک متولد نشده به فلج مغزی مبتلا شود. این شرایط باعث میشود کودک دارای آنتیبادیهایی از مادر باشد که سلولهای خونی در نوزاد را تجزیه میکنند. یکی از نگرانی های مشترک در میان مادران باردار، این است که در طی بارداری مجاز به خوردن چه خوراکی هایی هستند. بیلی روبین سریعتر از تکامل کبد شروع به ترشح میکند و در نتیجه بروز زردی در نوزادان بسیار شایع است. زردی چه مدت در بدن نوزادان باقی می ماند؟

مهمترین علت زردی چشم نوزاد باقی ماندن و یا پایدار شدن زردی فیزیولوژیک نوزادی است. نوزادان مبتلا به این بیماری چشم ها و پوست زردی خواهند داشت. پژوهش آینده باید بر جمعیتهای پرخطر مانند نوزادان پرهترم یا نوزادان دچار همولیز (افزایش تخریب گلبولهای قرمز خون که موجب افزایش سریع بیلیروبین میشود) متمرکز باشد. عضلات افرادی که دچار فلج مغزی اسپاستیک هستند سفت به نظر می رسند و ممکن است حرکات آنها سفت و تند به نظر برسد. هنگامی که نوزادی در هنگام تولد آسیب می بیند، به خصوص در اطراف سر یا گردن، ممکن است آسیب مغزی رخ دهد و منجر به ایجاد فلج مغزی شود. همچنین زردی در ۸۰ درصد از نوزادان نارس در هفته اول تولد دیده میشود. البته گاهی اوقات زردی در هفته اول تولد نوزاد بروز میکند که علت آن کمبود شیر مادر و تغذیه نا کافی نوزاد است. افزایش سطح بیلی روبین نوزادان تازه متولد شده در چند روز اول پس از تولد نسبتاً شایع است که به آن زردی فیزیولوژیک نوزاد می گویند. تغذیه کم با شیر مادر: در صورتی که نوزاد شیر کافی مصرف نکرده باشد ترشح بیلی روبین سبب زردی نوزاد میشود.

این روش تنها در صورتی مد نظر قرار میگیرد که نوردرمانی موثر نباشد، زیرا برای این کار لازم است نوزاد در بخش مراقبتهای ویژه نوزادان (ICU) تحت مراقبت قرار بگیرد. درباره فلج مغزی و علائمی که باید در کودکان خردسال جستجو کنید بیشتر بدانید. فلج مغزی (CP) شایعترین ناتوانی حرکتی در دوران کودکی است و کودکان مبتلا به فلج مغزی و خانواده های آنها نیاز به حمایت دارند. حتما مطالعه کنید : طول عمر کودکان فلج مغزی چقدر است ؟ شرایط ایده آل خانه باعث می شود طول مدت درمان کاهش یابد. برخی از اشکال فلج مغزی ، مانند فلج مغزی اسپاستیک ، باعث سفتی عضلات ، رفلکس های شدید و حرکات غیرطبیعی در هنگام راه رفتن یا تلاش برای حرکت می شوند. در موارد دیگر، آنها تلاش خواهند کرد تا نشان دهند که بیمارستان از فرایندهای مناسبی پیروی نکرده است یا عدم وجود تکنسینهای آموزشدیده یا تجهیزات باعث آسیب به فرزند شما شده است. مونوپلژی (فلج تک اندام) نوعی فلج است که روی یک اندام ، اغلب یک دست تأثیر می گذارد ، اما می تواند یکی از پاهای شما را نیز درگیر کند. ناراحتیهای کبدی نوزاد: عفونتهایی مانند هپاتیت یا بیماریهایی از قبیل فیبروزسیستیک به کبد آسیب میزند و باعث نقص عملکرد کبد نوزاد میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *