یک درمان زردی نوزاد بسازید که هر کسی به آن افتخار کند

وقتی بیلیروبین به کبد میرسد، سایر مواد شیمیایی به آن میچسبند و مادهای به نام بیلیروبین کنژوگه ایجاد میشود. زردی شير مادر: این نوع زردی به علت چگونگي مداخله مواد شير مادر در فرآيند تجزيه بيليروبين رخ میدهد. زردی شیردهی: اگرچه زردی شیردهی بسیار نادر است، اما از آنجا که اغلب علت ان ناشناخته است تا حدودی نگران کننده است. ناسازگاری ارهاش (RH) یا گروههای خونی ABO : هنگامی که نوع خون مادر و کودک متفاوت باشد، آنتیبادیهای بدن مادر از جفت عبور کرده و به گلبولهای قرمز جنین حمله میکنند و موجب تسریع در تجزیه گلبولهای قرمز میشوند. زردی غیرمستقیم شایعترین زردی در بین نوزادان است و به چند دلیل اتفاق می افتد: در صورت ناسازگاری گروههای خونی – در صورت ناسازگاری گروه خونی ABO – زردی ناشی از کمبود تغذیه با شیر مادر- زردی ناشی از شیر مادر» این متخصص کودکان و نوزادان، درباره دلایل زردی توضیح میدهد: «زردی ناشی از ناسازگاریگروههای خونی شایعترین علت زردی در نوزادان است و به این دلیل اتفاق می افتد که گروه خونی مادر منفی و گروه خونی پدر مثبت است و گروه خونی جنین نیز مثبت شده است. Con te nt was generated ​by GSA ​Co nt᠎en​t Gene᠎ra​to​r ᠎DEMO᠎.

در برخی موارد افراد برای درمان زردی نوزاد از لامپ استفاده می کنند و کودک را ساعت ها زیر لامپ قرار می دهند. اجاره دستگاه فتوتراپی برای درمان زردی نوزاد را می توان بهترین روش کاربردی و قطعی دانست و با فوایدی که دارد توانسته مورد اقبال بسیاری از والدین قرار بگیرد. اغلب زردی نوزادان زمانی که کودک 2 تا 4 روزه است شروع می شود و بسیاری از اوقات مشکلی ایجاد نمی کند و در عرض 2 هفته از بین می رود. زرد شدن رنگ پوست و سفیدی چشمها ، که معمولا از سر شروع میشود و به بدن گسترش مییابد. این زردی معمولا از سر شروع شده و به سینه، شکم، بازوها و پاها گسترش مییابد. با این حال، از آنجا که رشد کبد نوزادان هنوز کامل نشده، نمیتواند بیلیروبین را با همان سرعتی که تولید میشود از خون جدا کند و این منجر به هیپر بیلیروبینمی میشود. زردی تغذیه با شیر مادر که در هفته اول تولد کودکی که از شیر مادر تغذیه می کند، رخ می دهد.  This conte nt was do᠎ne  wi th G​SA  Con᠎tent Generator  D​em᠎ov᠎er᠎sion .

این مهم است که والدین چند روز پس از تولد نوزادان خود را برای معاینه نزد پزشک ببرند زیرا میزان بیلی روبین بین ۳ تا ۷ روز پس از تولد به اوج خود می رسد. سطوح بیلیروبین حدود 10 تا 14 روز در اوج خواهد بود ، اما ممکن است تا چند هفته و حتی تا 3 ماه هم بالا باقی بماند. زردی در کودکان ممکن است بین ۳ تا ۱۲ هفته باقی بماند. فعلأ که جوابش لب مرز است و تا یک ماهگی که بخواهید تکرار کنید مشکلی پیش نمی آید و در یک ماهگی با قطعیت نتیجه اش مشخص می شود. اگر نوزادی در منزل تحت درمان زردی با استفاده از دستگاه فتوتراپی قرار گیرد، به منظور کاهش سطح بیلی روبین باید مرتب مورد معاینه پزشک قرار گیرد. سطح طبیعی بیلی روبین مستقیم باید کمتر از ۰.۳ میلی گرم در دسی لیتر باشد. درصورت ابتلای نوزاد به زردی شدید خطر ورود بیلیروبین به مغز وجود دارد که به آن انسفالوپاتی حاد بیلی روبین میگویند. آترزی صفراوی، وضعیتی که در آن مجاری صفراوی نوزاد مسدود یا زخمی شده است.

زردی به طور معمول نشانه وجود مشکلی در کبد یا مجارای صفراوی است. زردی انسدادی ناشی از انسداد مجاری صفراوی است. زردی ناشی از کمبود شیر مادر. در این بیماری زرد شدن پوست ناشی از زیادی بتا کاروتن است، نه بیلی روبین. اره منم همش با خودم می گفتم که همسری داره حرص اولادای بعدیشو می خوره( من غلط می کنم بازم حامله بشم) بالاخره بعد از کلی بالا پایین پریدن و توسل به ائمه و نذر چند هزار تومن صدقه تو یه داروخانه پیدا کردیم. زردی معمولا بی خطر بوده و با تحت نظر گرفتن و کنترل بیماری بعد از گذشت چند روز درمان می شود . اگر سطح بیلیروبین در بدن بیش از حد بالا برود ، ممکن است به بافتهای اطراف نشت کند. اگر زردی نوزاد بیش از 2 هفته ادامه یابد، پزشکان ممکن است آزمایشهای خون و ادراری را برای بررسی اختلالات زمینهای انجام دهند. بیلیروبین به طور معمول در کبد تجزیه و از طریق مدفوع از بدن دفع میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *