یک سلاح مخفی برای اجاره دستگاه زردی نوزاد

مصرف این ماده خوراکی در کنار تجهیزات درمانی باعث میشود نیازی به تعویض خون یا تجویز داروهای دیگر نباشد و منجر به کاهش مدت زمان بستری شدن در بیمارستان می گردد. مصرف این ماده خوراکی تا حد زیادی در درمان نوزادان موثر بوده و استفاده از آن به همراه نور درمانی باعث درمان قطعی نوزادان میشود به طوری که سه روز پس از کاربرد این دو روش در حدود 99 درصد کودکان بهبود مییابند. بیماری خطرناک که البته خیلی سریع هم درمان می شود. عزیزانی که نوزاد آنها زردی دارد میتوانند با اجاره دستگاه زردی نوزاد در سرخه حصار درمان فرزندشان را تسریع بخشند و از محیط عفونی بیمارستان و رفت و آمد مکرر دور باشند. اجاره بلک لایت برای مهمانی ها و جشن هایی که در شب برگزار میشود کاربرد دارد. و بعد از چند روز بعد از طی مراحل مختلف نوزاد به حالت عادی بازگشته و درمان میشود. درمان زردی از طریق استفاده از دستگاه زردی در بیمارستان و یا خانه این امکان را می دهد که نوزاد زودتر بهتر شده و زردی او رفع شود.

Data has ᠎been c reated wi th the  help of GSA  Content᠎ Gen᠎erator Dem ov ersion.

در این قسمت بر آن شدیم تا بررسی کنیم که وقتی مدفوع نوزاد سبز است علت چست؟ مهمترین این ترکیب مانیتول است که باعث افزایش مدفوع نوزاد میشود. این افزایش مدفوع از مهمترین عوامل کاهنده زردی است چرا که مولکولهای بیلی روبین موجود در خون باید از طریق مدفوع دفع گردند. روزی روزگاری نامه ای به دست شهربانو میرسه که با خطی زیبا نوشته شده بود میراث پدربزرگ او به شهربانو رسیده! روش سنتی به ما می گوید با قطع و کم کردن مصرف شیرینی جات قنادی، غذاهای پرچرب، سرخ کرده، پر ادویه، انواع بستنی، فالوده و مواد نشاسته ای می توان به درمان زردی کمک کرد. کیفیت دستگاه فتوتراپی سه بعدی ال ای دی از دستگاه های بیمارستان بهتر است و مادر راحت تر میتواند از فرزند خود مراقبت کرده و او را تغذیه کند. معمولاً نیازی به درمان زردی نوزاد نیست زیرا علائم در طی 10 تا 14 روز از بین میروند، اگرچه بعضی اوقات میتواند بیشتر طول بکشد. دستگاه زردی جوری طراحی شده که با کمترین عوارض، نوازاد را درمان میکند و برای محافظت از چشمان نوزاد در مقابل اشعه لامپ های مخصوص، از چشم بند استفاده میشود و هیچ تاثیر منفی بر روی پوست یا دستگاه تناسلی نوزاد ندارد فقط در بعضی موارد ممکن است بدن نوازد در واکنش به دستگاه دچار اسهال شود که این خطری نداشته و مسئله نگران کنندهای نیست.

این قطره باعث میشود که با افزایش دفعات مدفوع، چرخه آنتروهپاتیک که به زبان سادهتر مسیر پاک سازی بیلی روبین از راه کبد است تسریع شود. لازم به ذکر است مصرف دارو همزمان با اجاره دستگاه زردی بلامانع است و هیچ مشکلی ایجاد نمیکند ضمن اینکه در این حالت این دارو به عنوان یک مکمل، روند درمان را تسریع مینماید. این ماده گیاهی باعث می شود که با افزایش دفعات مدفوع، مسیر پاک سازی بیلیروبین که از راه کبد است تسریع شود و استفاده از آن هیچ ضرری ندارد. اگر زردی به صورتی باشد که درمان سریعی بخواهد با توجه به مشاوره با پزشک کودکان و زیر نظر او فوتوتراپی انجام شود. برخی از کودکان قبل از ترک بیمارستان باید معالجه شوند. چنانچه کودک پس از یک هفته بهبود نیافت باید مصرف آن را قطع کرده و دستگاه را جایگزین آن نمود. از قطع شیر مادر برای درمان زردی نوزاد خودداری شود. جهت انتخاب بهترین نوع درمان برای درمان قطعی زردی نوزاد لازم است یک سری نکات را مد نظر داشته باشیم و از روشهای درمانی نیز مطلع باشیم. بنابراين وجود يك وسيله غيرتهاجمي براي معين كردن مواردي را كه احتياج به خونگيري ندارد، بسيار مورد احتياج است.هم اكنون دو نوع وسيله غيرتهاجمي با عنوانهاي بيلي-روبينمتر( (jaundicemeter و ايكترومتر در دسترس مي باشد ولي از آنجايي كه اين وسايل ساخت كشورهايي هستند كه رنگ پوست جمعيت آنها با ايران تفاوت مي كند و از طرفي آزمايشگاه هاي تعيين كننده مقدار بيليروبين سرم خون با هم اختلاف دارند، طراحي و ساخت ايكترومتر كه از لحاظ هزينه مقرون به صرفه تر از بيليروبينومتر باشد در جمعيت ايران با توجه به رنگ پوست جمعيت خاص خود لازم مينمايد.

زردي نوزادي از بیماريهایی است که از دیر باز عقاید مختلفی در مورد درمان آن بین عامه مردم وجود داشته است، نظیر زدن تیغ به پیشانی یا گوش نوزاد، تغذیه با آب قند، حمام کردن و دادن گیاهان مثل شیر خشت که اخیرا مورد توجه محققان قرار گرفته و مطالعاتی در این زمینه انجام شده است نکته مهم آن است که آگاهی و نگرش مادران در مورد زردي نوزادی نقش مهمی در سرانجام بیماران خواهد داشت. سوالی برای مادران وجود دارد که قطره بیلی ناستر تا چند روز باید مصرف شود و آیا کم یا زیاد دادن آن میتواند بر سلامتی نوزاد اثر بگذارد؟ مدت زمان ابتلا به زردی در نوزادان، بستگی به شدت و علت ایجاد کننده آن دارد. ضمنا دعا برای زردی نوزاد نیز یک آرامش روحی ایجاد میکند که میتواند در کنار روشهای مختلف درمانی مفید باشد. از عوارض آن نیز میتوان تنها به ایجاد اسهال و نفخ اشاره کرد. بسیاری از نوزادان در بدو تولدشان دارای بیماری زردی هستند که البته میزان و شدت بیماری متفاوت است و برای نوزاد که شدت بیماری در آنها خفیف باشد نیازی به کار خاصی نیست و میتوان بیماری را صرفا با خوراندن چند قطره بیلی ناستر به راحتی برطرف نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *