یک نکته برای بهبود شما (r) درمان زردی نوزاد

اگر غلظت بیلیروبین روی خط قرمز (خط خطر) برای مدتزمان طولانی (ساعتها و روزها) وجود داشته باشد، ممکن است فلج مغزی به درجات مختلف وجود داشته باشد. چنانچه با مشاهده ظاهری نوزاد زردی فراتر از صورت و چشم ها باشد، باید سطح بیلی روبین پوستی را با این روش بررسی کنیم. هنگامی که پزشک شما علت میزان بالای بیلی روبین را تعیین کرده است، ممکن است آزمایش های خون بیشتری برای بیلیروبین انجام دهید تا اثر درمان زردی نوزادی را افزایش دهید. استفاده از بیلی چک در منزل بسیار راحت است و هر کسی میتواند این کار را انجام دهد و نیازی به تخصص نیست. 3. با اندکی فشار رنگ پوست نوزاد را با رنگ نوار ها تطبیق می دهیم. فتوتراپی ممکن است اثرات نامطلوبی روی چشم ها و اندام تناسلی نوزاد به جا بگذارد در صورتی که به درستی از دستگاه فتوتراپی استفاده نشود. دستگاه بیلی چک، دستگاهی است که سال هاست در سراسر دنیا برای تست زردی نوزادان تازه متولد شده استفاده می شود. از آنجا که تاول و حساسیت به نور می تواند در نوزادان مبتلا به پورفیری شدید باشد، نوزادانی که سابقه خانوادگی برای این اختلال دارند یا نوزادانی که قبلاً به این بیماری مبتلا شده اند، نباید مطلقا به نوردرمانی ارجاع داده شوند.

در هنگام معالجه با نور درمانی، کودک اگر دچار تحریک یا کلافگی باشد، باید او را آرام کنید. اگر سطح بیلی روبین پوستی بالا باشد، باید با استفاده از نمونه خونی که با سوزن زدن به پاشنه پا نوزاد گرفته شده است نتیجه دقیق را بررسی کرد. لذا با توجه به اهمیت موضوع در مقاله جداگانه ای به تفصیل به آن پرداخته شده است که مادران عزیز را به مطالعه آن دعوت میکنیم. این بررسی پس از ترخیص نوزاد نیز حائز اهمیت است چرا که میدانیم چند روز اول زندگی نوزاد بحرانی ترین شرایط برای ابتلا او به زردی است. این نوع زردی ۲-۴ روز پس از تولد نوزاد ظاهر می شود و تا ۲ هفتگی نوزاد از بین می رود زیرا بدن نوزاد تکامل لازم برای دفع بیلی روبین اضافی را پیدا می کند. دستگاه درمان زردی می تواند میزان کلی کارکرد دستگاه را نمایش دهد. و در صورت درمان زردی نوزادی ، معمولا بی ضرر می باشند. 4. بین نوار های ۲ و ۳ ناحیه بی خطر است و نیاز به مراجعه به مراکز درمانی نیست و از نوار ۳ به بعد ناحیه پر خطر است و باید به پزشک معالج مراجعه گردد.

Th​is c on​te​nt has be en c reat ed with the he lp  of GSA  C onte​nt Generator D em᠎ov​ersion!

چه زمانی باید برای آزمایش زردی به پزشک مراجعه کرد ؟ برای درمان زردی نوزادی می توان از روش فتوتراپی استفاده کرد. در نهایت با توجه به میزان درجه زردی نوزاد دلبندتان و شرح حال گرفته شده یک برنامه تغذیه جامع و کاملا رایگان به مادر نوزاد داده خواهد شد تا توسط تغذیه مادر و شیردهی به نوزاد یک درمان موفق و مطلوبی ارائه شود. اگر نوزاد زودتر از 72 ساعت پس از تولد ترخیص شد، یک جلسهی معاینهی بعدی گذاشته خواهد شد. زرد شدن پوست و بخش های سفید چشم ها نشانه ای از زردی در نوزادان است که معمولا بین روزهای دوم تا چهارم بعد از تولد ظاهر می شود. علائم کم کاری تیروئید در نوزادان چیست؟ تشخیص زردی نوزاد امری حیاتی برای نوزادان مبتلا به زردی است، علائم زردی افزایش سطح بیلی روبین سرم، زرد رنگ شدن پوست و سفیدی چشم هستندمی شوند. اکثر نوزادان سالم دارای زردی فیزیولوژیکی(طبیعی) هستند. اما برخی دیگر برای کاهش سطح بیلی روبین نیاز به درمان دارند، که راه های درمان زردی نوزاد متفاوت هستند. اگر کودک بیماری دارد که تعداد گلبول های قرمز خونی که نیاز به جایگزینی دارند، در بدن او افزایش پیدا می کند، ممکن است زردی شدید در نوزاد رخ دهد.

جلوگیری از انتقال بیماری ها ، باکتری ها و یا خطر ابتلا به عفونت نوزاد در محیط های آلوده . هم چنین روش های مختلفی برای تشخیص ابتلا نوزاد به زردی و میزان آن وجود دارد، که می توان از آن ها هم در بیمارستان و هم در منزل استفاده کرد. این وسیله نتایج قابل اطمینانی جهت استفاده در آزمایشگاه ها، کلینیک ها، بخش نوزادان بیمارستان ها ، مراکز بهداشت و مراکز خدماتی و پزشکی ارائه می دهد. آکادمی اطفال آمریکا توصیه میکند که نوزادان در طول معاینات معمول پزشکی و حداقل هر 8 تا 12 ساعت در بیمارستان از نظر زردی معاینه شوند. که به صورت خودکار عملیات درمانی را جهت رسیدگی مادر به نوزاد قطع میکند. پس از اجاره دستگاه زردی نوزاد و یا دستگاه فتوتراپی پزشک متخصص کودکان مدت زمان استفاده از فتوتراپی را برای شما مشخص نموده که در حالت کلی دو الی سه روز زمان می برد. ممکن است از تست های تصویربرداری جهت اطمینان از وجود اختلالات ساختاری استفاده نماید. همچنین امکان تست زردی نوزاد با موبایل نیز وجود دارد و اپلیکیشنهای زیادی برای آن هست که اگرچه دقت چندان بالایی ندارند اما میتوان به صورت حدودی به نتایجشان اتکا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *